۱۰ دلیل اینکه نمک جاده برای یخ های زمستانی یک ایده وحشتناک است

۱۰ دلیل اینکه نمک جاده برای یخ های زمستانی یک ایده وحشتناک است

نمک جاده ای که در درجه اول از کلرید سدیم تشکیل شده است ، ابزاری مشترک در برابر یخ های زمستانی در زرادخانه های نگهداری است. با این حال ، اثربخشی آن وابسته به دما است. هنگامی که درجه حرارت بالاتر از ۲۵ درجه فارنهایت باشد ، خوب کار می کند ، اما به عنوان جیوه فرو می رود ، کارآیی آن به ویژه در تاریکی کاهش می یابد. بین ۱۵-۲۵ درجه فارنهایت ، نمک جاده هنوز هم می تواند تا حدودی مؤثر باشد ، به خصوص در نور روز. با این حال ، توانایی ذوب شدن یخ به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

به دلیل ترکیب شیمیایی نمک جاده و محدودیت های آن در دماهای سرد، مواد دیگری مانند استات کلسیم منیزیم، کلرید کلسیم، استات پتاسیم، کلرید پتاسیم، شکر، مقداری آب نمک و حتی آب چغندر به آن اضافه می شود. اگرچه این افزودنی‌ها و جایگزین‌ها گران‌تر هستند، در کاهش نقطه انجماد آب و کمک به بهبود شرایط جاده مؤثرتر هستند.

با وجود در دسترس بودن و اثربخشی این گزینه ها ، به دلیل صرفه جویی در هزینه استفاده از نمک جاده ، همه مناطق از آنها استفاده نمی کنند. در بعضی از مناطق که درجه حرارت اغلب به نوجوانان می افتد ، نمک جاده ساده ممکن است در جلوگیری از تشکیل یخ سیاه و انجماد مجدد نباشد. این امر اهمیت استفاده از این عوامل جایگزین کننده جایگزین در آب و هوای سردتر را برای اطمینان از ایمنی جاده ها برجسته می کند.

در حالی که نمک جاده ابزار مفیدی در محدوده‌های دمایی خاص است، محدودیت‌های آن در دماهای پایین‌تر، نیاز به جایگزین‌های مؤثرتر را به ویژه در مناطقی که سرمای شدید را تجربه می‌کنند، برانگیخته است.


منبع: https://www.slashgear.com/1483352/reasons-why-road-salt-for-winter-ice-terrible-idea/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *