۱۰ عادت بدی که موتور ماشین شما را خراب می کند

۱۰ عادت بدی که موتور ماشین شما را خراب می کند

هر وسیله نقلیه دارای حداکثر وزنی است و همانطور که می توانید تصور کنید، تجاوز از این حد وزن ایده خوبی نیست. حتی وسایل نقلیه بدون رتبه بندی یدک کش هنوز محدودیت وزن دارند. به عنوان مثال، یک هوندا آکورد ۲۰۱۹ با موتور ۲٫۰ لیتری توربو ظرفیت بار ۸۵۰ پوندی دارد. هنگامی که از این حد تجاوز کنید، می تواند به انواع سیستم های داخل خودرو از جمله موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و حتی گیربکس آسیب برساند. اگر بیش از حد از دریا فراتر بروید، حتی ممکن است زیرشاخه خودرو را در امتداد زمین بکشید، خودرو را بیشتر به پایین بکشید و به روش های دیگر به قسمت بیرونی خودرو آسیب بزنید.

اما برای موتور مشکل بزرگ کرنش موتور است. موتور خودرو برای کشیدن مقدار مشخصی وزن طراحی شده است. می تواند و می تواند بیش از آن را بکشد، اما باعث ایجاد فشار زیادی بر روی اجزا می شود. این فشار در نهایت منجر به خرابی قطعات و سایش موتور می شود. علاوه بر این، بارگذاری بیش از حد ماشین شما مزایای منفی بی شماری دارد. بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه خودروی شما را باطل می‌کنند. بنابراین، اگر این کار را خیلی مکرر یا تا حد زیادی انجام دهید، ممکن است با یک ماشین خراب و بدون بیمه ماشین مواجه شوید. این یک ضربه دوگانه خشن است.

اگرچه ممکن است چندان راحت نباشد، اما اجاره چیزی که قادر به تحمل وزنی است که می‌خواهید حمل کنید ایده هوشمندانه‌تری است. کامیون‌های U-Haul و سایر انواع کامیون‌های اجاره‌ای کاملاً مناسب هستند، زیرا موتورهای آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خیلی بیشتر از سدان شما حمل کنند. بگذارید موتور مناسب کار را انجام دهد.


منبع: https://www.slashgear.com/1465373/bad-habits-ruining-engine/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *