۱۰ مدل کامارو فوق العاده کمیاب که ممکن است هرگز شخصا نبینید

۱۰ مدل کامارو فوق العاده کمیاب که ممکن است هرگز شخصا نبینید

هنگامی که کامارو به روز شده با مدل سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد، یک انحراف اساسی در طراحی از مدل قبلی ایجاد کرد. منحنی های گرد با چین های تیز و سطوح صاف جایگزین شده بودند، در حالی که صندوق عقب کوچک تقریباً بی فایده با یک دریچه عقب راحت و کاربردی با یک گلخانه بزرگ تعویض شده بود. علاوه بر این، شاسی پیشرفت‌های زیادی داشته است، از جمله از دست دادن فنرهای برگ عقب به نفع کویل‌ها و سیستم تعلیق جلویی به روز شده با پایه‌های مدرن. خودروی جدید بسیار بهتر از خودروی قدیمی کار می‌کرد و ظاهر آن بهترین مدل دهه ۱۹۸۰ بود.

در حالی که دهه ۸۰ نویدهایی را برای کامارو به ارمغان آورد، اما نتوانست قدرت زیادی را در بر بگیرد. دیترویت هنوز در تلاش بود تا دریابد که چگونه خودروها را قدرتمند و در عین حال تمیز کند. بنابراین، شورولت مجبور شد خودروی اسپورت کاملا جدید خود را با بهترین‌هایی که در دسترس داشت عرضه کند، که به این معنی بود که حتی مدل Z/28 با بهترین عملکرد از ۱۶۵ اسب بخار قدرت فراتر نمی‌رفت. همه چیز سخت بود، اما مدل پایه کامارو در آن زمان تقریباً بی معنی بود.

مدل پایه کامارو به دلیل موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر خود که با محبت به آن معروف است کند و غیر الهام بخش بود. دوک آهنین. با یک چهارم مایل زمان نزدیک به ۲۰ ثانیه، بیشتر خسته کننده بود تا سرگرم کننده. از ۱۸۹۷۴۷ کامارو فروخته شده در سال ۱۹۸۲، تنها ۲۱۸۰۲ دستگاه دوک آهنین داشتند. با توجه به اینکه مدل V6 تنها ۱۲۵ دلار اضافی دارد، انتخاب آسانی بود. اما به همین دلیل است که کامارو دوک آهنین کمیاب است. در آن زمان نسبتاً کمی فروخته شد و حتی کمتر از آن تا به امروز حفظ شده است. بازار کلکسیونی زیادی برای کاماروهای قدیمی ۹۰ اسب بخاری وجود ندارد، یعنی بیشتر آنها مدت ها پیش زنگ زده بودند.

[Featured image by MercurySable99 via Wikimedia Commons | Cropped and scaled | CC BY-SA 4.0]


منبع: https://www.slashgear.com/1490136/rare-chevrolet-camaro-models-you-might-never-see/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *