۱۰ نکته در مورد زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی که احتمالاً هرگز متوجه آنها نشده اید

۱۰ نکته در مورد زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی که احتمالاً هرگز متوجه آنها نشده اید

نام ایستگاه فضایی بین‌المللی نشان می‌دهد که این ایستگاه یک تلاش جهانی است، نه چیزی که تحت کنترل یک کشور باشد. در حالی که ناسا ایالات متحده و Roscosmos روسیه بیشترین ارتباط را با ایستگاه فضایی بین‌المللی دارند، تعدادی از کشورهای دیگر نیز در طراحی این تاسیسات مشارکت داشتند و از طریق مجموعه‌ای از مشارکت‌ها و توافق‌ها به کمک به بهره‌برداری از آن ادامه می‌دهند – چیزی که با توجه به هزینه هنگفت آن ضروری است. این پروژه که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

JAXA ژاپن، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا همگی با کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و بریتانیا در این امر مشارکت داشته اند. برزیل نیز بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ یک شریک بود و بحث‌هایی درباره پیوستن سایر کشورها مانند چین نیز وجود داشته است.

تقریباً ۲۷۰ نفر از ۲۱ کشور از ISS بازدید کرده اند. در حالی که فضانوردان آمریکایی بسیار متداول هستند، به این معنی است که هرکسی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود تقریباً به طور حتم باید با افرادی از ملیت‌های دیگر کار کند. به همین دلیل، افرادی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌روند معمولاً به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند و برخی از دانش‌های اولیه روسی و انگلیسی ضروری است، زیرا ناسا و روسکوسموس هر دو مسئولیت رویه‌های مختلف در ایستگاه را بر عهده دارند و ارتباطات کلیدی برای ایمنی و اثربخشی است. . .


منبع: https://www.slashgear.com/1485142/living-international-space-station-never-realized/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *