۱۰ ویژگی پیام های پنهان در iOS 17

اگر کاربر آیفون هستید، می‌دانید که اپلیکیشن Messages چگونه کار می‌کند. اما زمانی که اپل iOS 17 را سال گذشته منتشر کرد، یک رابط بازنگری شده برای اپلیکیشن Messages معرفی کرد که شامل چندین عملکرد مخفی مفید و گزینه های سفارشی سازی است که ممکن است برای کاربر معمولی واضح نباشد.

۱۰ ویژگی پیام های پنهان در iOS 17
در زیر، ما ۱۰ نکته مورد علاقه خود را جمع آوری کرده ایم که امیدواریم تجربه پیام های شما را راحت تر و لذت بخش تر کند.

۱٫ دسترسی سریعتر به کتابخانه عکس

قبلاً در iOS 16، اشتراک‌گذاری عکس‌ها شامل ضربه زدن روی نماد Photos در ردیف برنامه‌ها در زیر فیلد ورودی متن برای دسترسی به Camera Roll بود. اما در iOS 17 دکمه Photos از بین رفته است، که به نظر می رسد باید روی دکمه + در سمت چپ قسمت متن ضربه بزنید تا گزینه نمایان شود.


خوشبختانه، دسترسی به عکس های شما نیازی به دو مرحله به جای یک مرحله ندارد. اگر دکمه + را فشار دهید و نگه دارید، مستقیماً به کتابخانه عکس خود رها می شوید و آماده انتخاب تصاویری هستید که می خواهید ارسال کنید.

۲٫ منوی پیام ها را سفارشی کنید

هنگامی که روی دکمه “+” در پیام ها ضربه می زنید تا ستون گزینه ها ظاهر شود، آنها به ترتیب پیش فرض مرتب می شوند. از بالا، دوربین، عکس‌ها، برچسب‌ها، پول نقد (در صورت وجود)، صدا و مکان وجود دارد. در پایین ترین قسمت دکمه More وجود دارد که با ضربه زدن آن، سایر برنامه های پیام های نصب شده را نشان می دهد (همچنین می توانید برای نمایش این لیست پنهان، انگشت خود را به سمت بالا بکشید).

می توانید برنامه های موجود در لیست را سازماندهی مجدد کنید و برنامه های پر استفاده خود را به بالا نزدیک کنید و حتی برنامه های بیشتری را از بخش “بیشتر” در صفحه اول گزینه ها به روش زیر نمایش دهید.


برای انتقال یک برنامه در همان صفحه، نماد آن را فشار داده و نگه دارید، سپس آن را به مکان دلخواه خود بکشید و رها کنید. برای انتقال یک برنامه به صفحه اول آیکون ها، به سادگی همین کار را انجام دهید، اما آن را به بالای صفحه بکشید و در جایی که می خواهید قرار دهید.

۳٫ پاسخ سریعتر

قبل از iOS 17، پاسخ دادن به یک حباب چت خاص در اپلیکیشن Messages شامل فشار طولانی مدت روی آن و سپس زدن پاسخ بود. اما ویژگی Swipe to Reply اپل روند را سرعت می‌بخشد و به شما کمک می‌کند با برخی نشانه‌های بصری حباب پیامی را که به آن پاسخ می‌دهید پیگیری کنید.

  1. یک مکالمه iMessage را انتخاب کنید، پیام خاصی را که می‌خواهید به آن پاسخ دهید پیدا کنید، سپس انگشت خود را به سمت راست روی آن بکشید.
  2. پیام انتخاب شده برجسته می شود و یک کادر متنی ظاهر می شود که به شما امکان می دهد پاسخ خود را تایپ کرده و Send را فشار دهید.
  3. برای بازگشت به مکالمه اصلی، روی پس‌زمینه تار ضربه بزنید.

به رشته تصویری توجه کنید که ارتباط تودرتو بین پاسخ شما و پیام اصلی را نشان می دهد، که به ویژه در مکالمات گروهی برای پیگیری اینکه چه کسی به چه کسی پاسخ می دهد مفید است. به یاد داشته باشید که همه افراد در یک مکالمه گروهی می توانند پاسخ های درون خطی شما را بخوانند. اگر این را نمی خواهید، یک مکالمه جدید با شخصی که می خواهید به او پاسخ دهید شروع کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که کشیدن انگشت برای پاسخ فقط در iMessages کار می‌کند و نه برای پیامک‌های معمولی.

۴٫ عکس های زنده را به استیکرهای زنده تبدیل کنید

در iOS 17، می‌توانید سوژه‌هایی را در Live Photos خود بگیرید و آنها را به Live Sticker برای استفاده در پیام‌ها و جاهای دیگر تبدیل کنید. همانطور که از نام آن پیداست، Live Stickers اساساً برچسب‌های متحرک حلقه‌ای هستند که می‌توانید با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید.

  1. روی ضربه بزنید + دکمه سمت چپ فیلد ورودی متن، سپس روی آن ضربه بزنید استیکرها گزینه.
  2. نماد Stickers را در ردیف برنامه‌های استیکر انتخاب کنید، سپس روی بزرگ ضربه بزنید + در منوی استیکرها را فشار دهید.
  3. بعد، ضربه بزنید زنده در زیر نوار جستجوی تصویر، سپس یک عکس زنده را انتخاب کنید.
  4. ضربه زدن برچسب اضافه کنید در پایین صفحه، سپس روی برچسبی که درست کرده اید ضربه بزنید تا آماده ارسال را انتخاب کنید. همچنین، برچسب را فشار داده و نگه دارید، سپس آن را به قسمت قبلی مکالمه بکشید.
  5. همچنین می توانید برای مرتب کردن مجدد استیکر در مجموعه خود، اضافه کردن یک افکت یا حذف آن، به مدت طولانی روی برچسب فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر یک افکت به ساخته خود اضافه کنید افکت اضافه کنید گزینه، دیگر استیکر زنده نیست و در عوض به یک برچسب ثابت استاندارد تبدیل می شود.

۵٫ از ایموجی به عنوان استیکر استفاده کنید

در iOS 17، اپل با تمام شکلک‌های استاندارد به عنوان برچسب رفتار می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد دقیقاً مانند استیکرهای واقعی استفاده شوند. معنای اصلی آن این است که شما محدود به درج آنها در یک مکالمه نیستید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به هر نقطه از حباب پیام بکشید. حتی می توانید آنها را روی هم قرار دهید تا صحنه های کوچک ایموجی ایجاد کنید.

  1. در مکالمه پیام‌ها، روی ضربه بزنید ایموجی دکمه در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش.
  2. روی یک ایموجی در لیست فشار دهید و نگه دارید، سپس آن را روی حباب پیامی که می‌خواهید به آن واکنش نشان دهید بکشید و انگشت خود را رها کنید. (توجه داشته باشید که می توانید با همان عملکرد، ایموجی های بیشتری را روی حباب پیام یکسان بکشید.)
  3. برای ویرایش استیکرهای ایموجی در حباب پیام، ایموجی را فشار داده و نگه دارید، سپس روی ضربه بزنید جزئیات استیکر در منوی بازشو
  4. برای حذف یک برچسب ایموجی، انگشت خود را به سمت چپ روی آن بکشید، سپس روی آن ضربه بزنید دکمه قرمز سطل زباله که ظاهر می شود.
  5. ضربه زدن انجام شده برای بازگشت به گفتگو

۶٫ برنامه های استیکر را مدیریت کنید

بسته‌های استیکر استاندارد هنوز در iOS 17 قابل استفاده هستند، اما نحوه دسترسی و مدیریت آنها از iOS 16 تغییر کرده است. مراحل زیر به شما نشان می‌دهد که چگونه به برنامه‌های استیکر نصب شده در آیفون خود دسترسی داشته باشید، مرتب کنید و حذف کنید.

  1. در یک رشته مکالمه، روی آن ضربه بزنید + دکمه سمت چپ فیلد ورودی متن.
  2. ضربه زدن استیکرها در منوی عمودی
  3. در زیر فیلد ورودی متن، روی برنامه‌های استیکر نصب‌شده تا انتهای ردیف به چپ بکشید، سپس روی ویرایش کنید دکمه.
  4. برای تنظیم مجدد برنامه‌های استیکر همانطور که می‌خواهید در ردیف قبل ظاهر شوند، سه خط کنار یک برنامه را فشار دهید و آن را به سمت مکان دلخواه خود به بالا یا پایین بکشید.
  5. برای حذف یک برنامه استیکر، روی ضربه بزنید ویرایش کنید در بالا سمت چپ، سپس روی ضربه بزنید دکمه قرمز حذف در کنار برنامه مورد نظر
  6. برای اتمام، ضربه بزنید انجام شده در سمت راست بالا

۷٫ از فیلترهای جستجو استفاده کنید

قبلاً در iOS 16، می‌توانستید یک کلمه یا عبارت را در قسمت جستجوی برنامه پیام‌های اپل تایپ کنید و نتایج منطبق را برگرداند، اما راهی برای فیلتر کردن پیام‌ها برای یافتن آسان‌تر چیزی که به دنبال آن هستید وجود نداشت. به عنوان مثال، اگر به دنبال پیامی از طرف دوستی به نام “جان” بودید که کلمه “شام” را در آن داشت، باید عبارت “شام” را جستجو کنید و سپس در میان مجموعه ای از پیام های هر کسی و هرکسی که حاوی این پیام است پیمایش کنید. کلمه.

فیلترهای جستجوی پیام
خوشبختانه، در iOS 17، اپل عملکرد جستجو را بهبود بخشید تا بتوانید پرس و جوهای جستجو را ترکیب کنید و نتایج را محدود کنید تا پیام های مورد نظر خود را سریع پیدا کنید. اگر به‌دنبال تصویر یا پیوندی از شخص خاصی هستید، برای مثال، ابتدا نام آن شخص را تایپ کنید، سپس روی «پیام‌ها با: [person’s name]”.

سپس، فیلتر «Photo» یا «Link» را که ظاهر می‌شود انتخاب کنید، و Messages نتایج جستجو را بیشتر محدود می‌کند. سپس می‌توانید یک کلمه کلیدی اضافی وارد کنید و پیام‌ها هر پیوند یا عکس حاوی کلمه را به شما نشان می‌دهند. از طرف دیگر، می‌توانید جستجو را با یک کلمه کلیدی شروع کنید و سپس نتایج را بر اساس شخص، پیوند، عکس یا مکان فیلتر کنید.

۸٫ پیام های صوتی را ذخیره کنید

یکی دیگر از پیشرفت‌های کوچک‌تر در Messages در iOS 17 این است که وقتی می‌خواهید پیام‌های صوتی را ذخیره کنید، بسیار واضح‌تر است. در iOS 16، با فشار دادن و نگه داشتن یک پیام صوتی، گزینه Save در منوی پاپ آپ ظاهر می شود، اما پس از ضربه زدن روی آن، مشخص نبود که برای یافتن فایل به کجا باید بروید.

ذخیره در یادداشت های صوتی
در iOS 17، اپل با جایگزینی گزینه “Save” با “Save to Voice Memos” این مشکل را برطرف کرد. پس از ضربه زدن روی آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Voice Memos را باز کنید، جایی که پیام صوتی را در بالای لیست خواهید یافت. از آنجا، شما می توانید انتخاب کنید ضبط را تقویت کنیداز سکوت صرفنظر کنید، به یادداشت یک نام شناسایی بدهید و آن را حذف کنید زمانی که دیگر به آن نیاز ندارید

۹٫ سرعت پیام صوتی را تنظیم کنید

هنگامی که یک پیام صوتی دریافت می کنید، محدود به گوش دادن به آن با سرعت ضبط شده نیستید. اگر پیام شامل سکوت های دوره ای است یا شخص به آرامی صحبت می کند، ممکن است بخواهید آن را با سرعت بیشتری پخش کنید.

پیام صوتی
کافی است دکمه پخش را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی گزینه های سرعت پخش، از جمله ۱x، ۱٫۲۵x، ۱٫۵x و ۲x نمایش داده شود.

۱۰٫ پیام های صوتی را سریعتر ارسال کنید

اگر تمایل دارید تعداد زیادی پیام صوتی را پشت سر هم بفرستید، نیازی نیست که برای ضبط یک پیام دیگر روی دکمه + ضربه بزنید تا گزینه Audio ظاهر شود.

پیام صوتی
Messages آخرین نوع پیامی را که ارسال کرده‌اید به خاطر می‌آورد و نماد شکل موج صوتی را در سمت راست قسمت ورودی متن نمایش می‌دهد که می‌توانید به راحتی آن را فشار داده و نگه دارید تا پیام صوتی بعدی خود را ضبط کنید.

برچسب ها: پیام ها


منبع: https://www.macrumors.com/guide/10-hidden-messages-features-in-ios-17/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *