۱۰ چیزی که هر موتورسیکلت سواری باید درباره سوزوکی هایابوسا بداند

۱۰ چیزی که هر موتورسیکلت سواری باید درباره سوزوکی هایابوسا بداند

هایابوسا از زمان معرفی خود در سال ۱۹۹۹، در سه نسل اصلی تکامل یافته است که هر کدام بر اساس نسل قبلی خود با فناوری و مهندسی جدید ساخته شده است. با وجود این پیشرفت‌ها، برای بسیاری از پاک‌دوستان و کلکسیونرها، مدل اصلی همیشه بیشتر مورد توجه خواهد بود.

اولین نسل از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ تولید شد. این نسخه رکوردهای سرعت را شکست و به ۱۹۰ مایل در ساعت رسید. با این حال، یافتن نسل اول هایابوسا در شرایط اولیه خود به طور فزاینده ای چالش برانگیز شده است. بسیاری از این دوچرخه‌ها در طول سال‌ها اصلاح شده‌اند و نسخه سالم و دست‌نخورده آن به سختی یا بسیار گران است. اگرچه این مدل های اصلی هنوز وجود دارند، خرید یک هایابوسا کاملاً جدید ممکن است گزینه اقتصادی تری باشد.

نسل دوم از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ را در بر می گرفت و به روز رسانی شد. این تکرار دارای یک موتور ۱۳۴۰ سی سی بود که کمی بزرگتر از نسل اول ۱۲۹۸ سی سی بود. طراحی بدنه تا حد زیادی بدون تغییر بود، با به روز رسانی های جزئی در الکترونیک. در سال ۲۰۱۳، نسل دوم به ۲٫۵ ارتقا یافت که دارای سیستم ترمز خودکار (ABS) و کالیپرهای ترمز بهبود یافته بود.

سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه نسل فعلی بود. جدیدترین نسل سوم سوزوکی هایابوسا ۲۰۲۲ بحث هایی را برانگیخت، زیرا به طور قابل توجهی گران تر از نسل دوم است و از نظر فنی قدرت کمتری دارد. کاهش قدرت یک حرکت استراتژیک برای افزایش رتبه بندی آلاینده ها، بهره وری سوخت و مدیریت بود. با این حال، آن را با پیشرفت های فن آوری قابل توجهی، مانند ABS پیچیده، کروز کنترل، و سیستم های بالابر جبران می کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1496854/things-every-motorcycle-rider-should-know-about-suzuki-hayabusa/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *