۱۱ هیجان انگیزترین روند فناوری در سال ۲۰۲۴ طبق CES 2024

CES 2024 به پایان رسید و ما چه آموختیم؟ خوب، عمدتاً نه دست هایمان را در کوره های پوشیدنی بگذاریم یا خودمان را به طرز ناشایستی زیر دوش های هوشمند قرار دهیم. اما همچنین، برخی درس‌های جدی‌تر در مورد اینکه فناوری در سال ۲۰۲۴ به کجا می‌رود. بله، CES امسال اجمالی اجمالی شگفت‌انگیز از این که چگونه گجت‌ها می‌توانند زندگی ما را در سال جاری تغییر دهند، به ما ارائه کرد – و ما در زیر همه آن چشمک‌های بینش را جمع‌آوری کرده‌ایم.

به طور خلاصه، این یک سال سرگرم کننده و پرحادثه دیگر در فناوری خواهد بود. مزاحمت‌های جزئی وجود خواهد داشت – برای مثال، ChatGPT کاملاً در همه چیز جای کفش می‌گیرد و تولیدکنندگان ما را با تلویزیون‌های عظیمی که واقعاً نمی‌توانیم از عهده آن برآییم وسوسه می‌کنند. اما تغییرات هیجان انگیزی نیز وجود خواهد داشت، از ورود اولین سخت افزار مناسب هوش مصنوعی تا ظهور بلوتوث Auracast و هدفون های عصبی.

به همان اندازه که آنها سرگرم کننده هستند، ما از برخی از شکوفایی های پرشور CES 2024 مانند تلویزیون های شفاف و روبات های شخصی در لیست ما در زیر. درعوض، فهرستی از تمام گرایش‌ها و فناوری‌هایی که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ تأثیر واقعی بر زندگی فناوری شما خواهند گذاشت – خوب یا بد – پیدا خواهید کرد. پس کمی از دست و پا زدن خود استراحت کنید قطعنامه های فنی برای لحظه ای و همانطور که توسط CES پیش بینی شده است، به ما بپیوندید تا از بزرگترین روندهای فناوری امسال عبور کنیم…

۱٫ تلویزیون های مینی ال ای دی در شرف بزرگ شدن هستند…

۱۱ هیجان انگیزترین روند فناوری در سال ۲۰۲۴ طبق CES 2024

(اعتبار تصویر: TCL)

تلویزیون همیشه یکی از بزرگترین داستان های CES است و یکی از روندهای بزرگ امسال واقعاً عظیم بود مینی ال ای دی مدل ها. TCL که فاش کرد که رده تلویزیون های فوق العاده بزرگش در سال ۲۰۲۳ رشد ۶۰۰ درصدی داشته است، یک مدل مینی ال ای دی هیولایی ۱۱۵ اینچی را در نمایشگاه CES به نام QM891G به نمایش گذاشت، در حالی که تلویزیون های جدید QM8 آن در اندازه های بین ۷۵ تا ۹۸ اینچ در دسترس خواهند بود. . .

هایسنس با یک مدل ۱۱۰ اینچی در خط تولید ULED X ممتاز خود (با حداکثر روشنایی خیره کننده ۱۰۰۰۰ نیت) مقابله کرد. اما خبر خوب برای کیف پول‌های ما این است که این مجموعه‌های مینی ال‌ای‌دی گسترده‌تر نیز احتمالاً امسال (نسبتا) مقرون به صرفه هستند، مطمئناً در مقایسه با OLED.

در این زمینه، هایسنس همچنین فاش کرد که در سال ۲۰۲۴ یک مدل ۱۰۰ اینچی QLED معمولی را روانه بازار خواهد کرد – که، اگر تاریخچه راهنمای آن باشد، باید به اندازه وسوسه انگیزی مقرون به صرفه باشد.

۲٫ … و تلویزیون های OLED بسیار روشن تر می شوند

تلویزیون OLED LG M4 روی دیوار خاکستری با تصویر سبک زندگی ماشین روی صفحه

(اعتبار تصویر: LG)

تلویزیون‌های OLED برای اینکه از رقبای مینی ال‌ای‌دی و میکرو ال‌ای‌دی سرسخت‌شان پیشی بگیرند، اعتبار خود را در نمایشگاه CES 2024 افزایش دادند – و امسال، احتمالاً شاهد درخشان‌تر شدن آن‌ها خواهیم بود. بارزترین نمونه نمونه جدید بود ال جی C4که ما کشف کردیم در واقع بسیار روشن تر از C3 سال گذشته است، علیرغم اینکه هر دو مجموعه از یک پنل OLED هسته ای استفاده می کنند.

این افزایش به دلیل پردازش بهبود یافته و آرایه لنز میکرو (MLA) بازطراحی شده است. و این تنها ارتقایی نیست که OLEDها در سال ۲۰۲۴ دریافت خواهند کرد – نسخه جدید سامسونگ S95D دارای صفحه نمایش “Glare Free” است که ما را بسیار تحت تاثیر قرار داد که ما آن را “دلیلی برای انتخاب پرچمدار اگر اتاق روشن دارید” نامیدیم. اگر به یک تلویزیون جدید نیاز دارید، احتمالا سال بسیار خوبی برای ارتقاء خواهد بود.

۳٫ شارژ بی سیم Qi2 بالاخره به جریان اصلی تبدیل خواهد شد

آیفونی که روی پایه شارژ Satechi 3-in-1 نصب شده است

(اعتبار تصویر: ساتیچی)

CES 2024 ممکن است ایده‌های عجیب و غریب خود را مانند این ارائه داده باشد فرهای پوشیدنیاما همچنین در مورد طلوع استانداردهای مفید فناوری جدید بود – و یکی از آنها است شارژر بی سیم Qi2. این خبر بسیار خوبی به ویژه برای گوشی های هوشمند است گوشی های اندرویدهمانطور که Qi2 از حداقل شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می کند، مانند Apple MagSafe.

متأسفانه، ما همچنان منتظر گوشی های هوشمند هستیم (به غیر از آیفون ۱۵ سری) با پشتیبانی Qi2 وارد شود. اما زمانی که آنها به ناچار امسال این کار را انجام می دهند، CES 2024 تضمین کرده است که شارژرهای بی سیم برای انتخاب کم نخواهیم داشت.

چندین محصول Qi2 در نمایشگاه محصولات خود را به نمایش گذاشتند که انتخاب ما مدل ۳ در ۱ تاشو ساتیچی (بالا) بود. زمانی که در سه ماهه دوم (حدوداً بین مارس و مه) به فروش برسد، با قیمت ۱۳۰ دلار (حدود ۱۰۵ پوند / ۱۹۵ دلار استرالیا) برای خرید در دسترس خواهد بود.

۴٫ بلوتوث Auracast هدفون را تغییر می دهد

بلوتوث Auracast در یک جشنواره، روی یک صفحه نمایش بزرگ با مردم در حال تماشا و گوش دادن استفاده می شود

(اعتبار تصویر: Bluetooth SIG)

مانند شارژ Qi2، بلوتوث Auracast نیز یکی دیگر از استانداردهای فناوری بود که در نمایشگاه CES 2024 شروع به کار کرد. پس از آزمایش Auracast در CES بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم که ما به این نتیجه رسیدیم که “این رابطه ما را با هدفون تغییر خواهد داد”.

چرا؟ مهارت کلیدی Auracast این است که به هدفون‌های سازگار شما اجازه می‌دهد روی دستگاه‌هایی که با آن‌ها جفت نشده‌اید تنظیم شوند. و این به زودی طیف وسیعی از مزایای را برای ما به ارمغان می‌آورد – از اینکه به شما اجازه می‌دهد با اطلاعیه‌های دروازه در فرودگاه هماهنگ شوید تا پرواز خود را از دست ندهید تا گوش دادن به صفحه تلویزیون یک بار ورزشی.

مزیت دیگر Auracast این است که می تواند به طور همزمان روی چندین دستگاه پخش شود – برای مثال، به یک همکار اجازه می دهد تا به سرعت صدا را از لپ تاپ ویندوز یا آیفون خود به اشتراک بگذارد (با یک رمز عبور برای جلوگیری از شنوندگان تصادفی) یا به کسانی که سمعک دارند به راحتی در یک رویداد سخنرانی عمومی هماهنگ کنید هنوز روزهای اولیه برای Auracast با پشتیبانی سخت افزاری کمی است، اما انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ چیزهای بیشتری در مورد آن بشنویم.

۵٫ ابزارهای هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی نسل بعدی را به وجود می آورند

دستگاه Rabbit r1

(اعتبار تصویر: خرگوش)

گوشی‌های هوشمند در طول دهه گذشته اکثر گجت‌های دستی را بلعیده‌اند، اما این گجت‌ها هنوز می‌توانند در سال ۲۰۲۴ بازگردند – به خصوص اگر جدید خرگوش R1 چیزی برای رفتن است

ابزار دستی اسرارآمیز، که به شما امکان می دهد با استفاده از زبان طبیعی با برنامه های مورد علاقه خود صحبت کنید و به عصر کشیدن بی پایان گوشی پایان دهید، یکی از ستاره های غیرمنتظره این نمایش بود.

زمان نشان خواهد داد که آیا آن را با آن تبلیغات اولیه مطابقت می‌دهد، اما طرحی را برای سایر گجت‌های هوش مصنوعی در سال جاری تنظیم کرده است – فقط امیدواریم نیمی از آنها به خوبی این دستیار طراحی شده توسط Teenage Engineering ظاهر شوند.

۶٫ E-Ink لپ تاپ ها و تلفن های ما را شخصی می کند

Lenovo ThinkBook 13x Gen 4 SPE روی یک میز

(اعتبار تصویر: آینده)

جوهر الکترونیکی یک فناوری جدید نیست و ایده استفاده از آن بر روی جلد لپ‌تاپ نیز وجود ندارد، اما در CES 2024 به نظر می‌رسید که این مفهوم در نهایت به بلوغ کافی رسیده است تا به جریان اصلی تبدیل شود. لپ‌تاپ مفهومی Lenovo ThinkBook 13x Gen 4 SPE (در بالا) یکی از این نمونه‌ها بود که با استفاده از فناوری E-Ink Prism به شما امکان می‌داد نه تنها تصاویر، بلکه انیمیشن‌ها را به جلد اضافه کنید. برچسب ها ناگهان کمی قدیمی به نظر می رسند.

شرکت چینی لوازم جانبی اینفینیکس همچنین از همین فناوری برای ساخت کاورهای مفهومی گوشی های هوشمند استفاده کرد که می توانند رنگ های خود را بدون مصرف انرژی اضافی تغییر دهند و حفظ کنند. در حالی که نمونه‌های لنوو و اینفینیکس هنوز در مرحله مفهومی هستند، انتظار داریم امسال شاهد اجرای کامل‌تری باشیم.

۷٫ حلقه های هوشمند باتوم را از ساعت های هوشمند خواهند گرفت

دستی که کنترلر حلقه لوتوس را پوشیده است

(اعتبار تصویر: حلقه نیلوفر آبی)

ساعت‌های هوشمند در نمایشگاه CES 2024 دقیقاً کمبود نداشتند، اما یک تغییر مشخص در تبلیغات پوشیدنی به سمت حلقه‌های هوشمند وجود داشت. آنها به عنوان صاحبان مفهوم جدید نیستند حلقه اورا تایید خواهد کرد – اما امسال شاهد انفجار رقبا خواهیم بود، به طور بالقوه از جمله موارد مورد انتظار حلقه گلکسی سامسونگ.

در CES دیدیم انگشتر هلیو آمازفیت با پتانسیل ردیابی سلامت خود را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که انگشتر هوشمند اوی پس از راه اندازی در سال گذشته بازمی گردد. نه اینکه همه حلقه‌های هوشمند برای ردیابی خواب یا قدم‌های شما طراحی شده‌اند حلقه نیلوفر آبی (بالا) به طور موثر یک کنترل کننده پوشیدنی است که به شما امکان می دهد لوازم خانگی را کنترل کنید، البته آنهایی که توسط خود لوتوس ساخته شده اند.

بله، در حال حاضر رقابت بین آنها قوی است بهترین حلقه های هوشمنداما در سال ۲۰۲۴ شاهد رسیدن آنها به سطح محبوبیت ساعت هوشمند خواهیم بود.

۸٫ هدفون های عصبی آماده خواندن ذهن شما هستند

Earbuds عصبی Naqi Logix در حال استفاده است

(اعتبار تصویر: نقی لاجیکس)

این بهترین هدفون دیگر فقط ارائه کیفیت صدای فوق‌العاده با صدای فراگیر، حذف نویز فعال و طراحی راحت که باعث می‌شود فراموش کنید که یک جفت قوطی بسته‌اید را ارائه نمی‌دهند. بلکه هدف آنها افزودن رشته های جدید هیجان انگیز به کمان های خود است. امسال، همه چیز در مورد فناوری های عصبی است.

درست است در CES 2024 هدفونی دیدیم که می تواند ذهن شما را بخواند. Earbuds عصبی Naqi “به عنوان جایگزین ایمن و غیر تهاجمی برای ایمپلنت های مغزی” طراحی شده است که می تواند با استفاده از حسگرهای ژیروسکوپی، عضلانی و امواج مغزی کنترل کاملی بر رایانه ویندوز یا مک – از جمله مرور شبکه و انجام بازی ها – به شما ارائه دهد.

سپس MyWaves Technologies Pebble با پوکه ای که آن را به پیشانی خود می کشید وجود دارد. در هنگام خواب امواج مغزی شما را اسکن می کند و یک لیست پخش موسیقی سفارشی برای شما پخش می کند که به شما کمک می کند ۴۰ چشمک خود را دریافت کنید. به طور طبیعی، برخی از محصولات نسبت به سایرین چشمگیرتر و جذاب تر به نظر می رسند، اما انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ و پس از آن شاهد ورود فناوری عصبی بیشتری به هدفون های شما باشیم.

۹٫ ChatGPT به همه چیز تعلق خواهد گرفت

فولکس واگن ChatGPT

(اعتبار تصویر: فولکس واگن)

ستاره بزرگ سال گذشته، ChatGPTبه چنان ارتفاعاتی رسید که اکنون در سال ۲۰۲۴ سرنوشتی اجتناب ناپذیر را رقم می زند – در هر دستگاه فناوری مصرف کننده ای که قابل تصور است، رد می شود، خواه ایده خوبی باشد یا خیر.

نمایشگاه CES 2024 مملو از نمونه هایی از این دست بود، از نمونه های وحشتناک WeHead – که به چت بات چهره ناراحت کننده ای می بخشد – فولکس واگن اعلام کرد که ChatGPT را برای مکالمات مبتنی بر هوش مصنوعی وارد خودروهای خود می کند.

با توجه به اینکه ChatGPT تمایل به توهم و ساختن چیزها دارد، ما مطمئن نیستیم که این چیزی است که بخواهیم هنگام رانندگی با یک فلز بزرگ در بزرگراه از آن مشاوره بگیریم. در سال ۲۰۲۴ انتظار خیلی بیشتری از این اتفاق را داشته باشید – چه خوب و چه بد.

۱۰٫ فن آوری خانه های هوشمند نامرئی خواهد شد

پروژکتور XGIMI علاءالدین روی سقفی بالای خانواده ای که از یک فیلم لذت می برند

(اعتبار تصویر: XGIMI)

این خانه هوشمند در سال ۲۰۲۳ همچنان به افت خود ادامه داد استاندارد ماده نتوانست کشش زیادی به دست آورد. اما حداقل سخت افزار امسال خوب به نظر می رسد بهترین فناوری خانه هوشمند CES 2024 چیزی برای رفتن بود

موضوع اصلی امسال فناوری خانگی بود که در پس‌زمینه ناپدید می‌شود یا حتی بهتر از آن کاملاً نامرئی است. این مورد در مورد XGIMI Aladdin بود، یک چراغ سقفی که مخفیانه یک پروژکتور و بلندگوی بلوتوث نیز هست. Baracoda BMind، که برنده رده “بهترین فناوری سلامت” در ما شد بهترین جوایز CES 2024همچنین آینه ای با قدرت های مولد هوش مصنوعی پنهان است که می تواند سلامت روان شما را هم درک کند و هم بهبود بخشد.

اما در سطح روز به روزتر، ما همچنین شاهد بودیم که بازیکنان بزرگ فناوری مانند سامسونگ و ال‌جی سرانجام تلویزیون‌ها را به مرکز طبیعی خانه‌های هوشمند تبدیل کردند. سامسونگ داشبورد جدیدی به نام Now Plus را در تلویزیون های خود معرفی کرد تلویزیون های ال جی به هاب های گوگل هوم سازگار با ماده تبدیل شدند. آیا این پایان برای Nest Hub خواهد بود؟ بیایید امیدوار باشیم – هر چه دستگاه های کمتر، بهتر، در کتاب ما.

۱۱٫ Apple Vision Pro توسط رقبای ارزان‌تر کاهش خواهد یافت

Xreal Air 2 Ultra در جلوی پس‌زمینه‌ای مشکی شناور است که عبارت «Xreal» زیر آن به رنگ قرمز وجود دارد.

(اعتبار تصویر: Xreal)

اپل از نمایشگاه CES 2024 صرف نظر کرد، اما شما آن را از همه صحبت‌هایی که در مورد آن می‌شود متوجه نمی‌شوید ویژن پرو هدست درست با شروع این کنفرانس، اپل رسما تایید کرد که Vision Pro از ۲ فوریه در ایالات متحده ارسال خواهد شدبا شروع پیش‌سفارش از ۱۹ ژانویه.

در پاسخ، CES پر از «رقبای Vision Pro» بود که همگی با هم رقابت می‌کردند تا به شما نشان دهند که می‌توانند آنچه را که رایانه فضایی اپل وعده می‌دهد را با کسری از هزینه انجام دهند. Xreal به صراحت آن را نامیده است عینک Air 2 Ultra جدید جایگزینی مقرون به صرفه برای ویژن پرو است در بیانیه مطبوعاتی رسمی خود

مشخصات هوشمند AirVision M1 ایسوس دارای همان قابلیت‌های واقعیت ترکیبی نیستند، اما مطمئناً نامی دارند که بسیار شبیه یک محصول اپل است. و در حالی که سونی هنوز نگفته است که رقیبش چقدر هزینه خواهد داشت، هدست واقعیت مجازی برای “متاور صنعتی” (ما فکر می‌کنیم که کمی به این نتیجه رسیده‌ایم) مطمئناً به نظر می‌رسد که هدست اپل را در فضای حرفه‌ای به چالش بکشد.

با یک هدست XR/VR سامسونگ در راه و سایرین نیز که برای عرضه گجت‌های محاسبات فضایی آماده می‌شوند، انتظار می‌رود که رقبای Vision Pro در سال ۲۰۲۴ بسیار بیشتر عمل کنند – با اکثریت آن‌ها جشن می‌گیرند که چقدر ارزان‌تر از هدست اپل است که از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود (یعنی حدود پوند). ۲۸۰۰ / ۵۳۰۰ دلار استرالیا).

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/tech-events/the-11-biggest-tech-trends-of-ces-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *