۱۲ بهترین هلیکوپتر تهاجمی که تا به حال در جنگ استفاده شده است، رتبه بندی شده است

۱۲ بهترین هلیکوپتر تهاجمی که تا به حال در جنگ استفاده شده است، رتبه بندی شده است

Changhe Z-10 اولین هلیکوپتر تهاجمی بومی چین است که برای ماموریت های ضد زره و پشتیبانی هوایی نزدیک به عنوان پاسخ ارتش آزادیبخش خلق به AH-1 کبرای آمریکا طراحی شده است. با این حال، در مقایسه با همتای آمریکایی خود، بسیار بزرگ‌تر، سنگین‌تر و چابک‌تر است. حدود ۵۰ درصد از قدرت شلیک کبرا را در اختیار دارد و علیرغم تولید حدود ۴۰ سال بعد، آن را به یک حریف ضعیف از نظر آماری تبدیل می کند. با وزن ۷۵۰۰ کیلوگرم، حتی به طور قابل توجهی از همتایان خود، Eurocopter Tiger و A129 Mangusta سنگین تر است و چین نتوانسته است وزن مورد نیاز Changhe Z-10 را برای استفاده توسط ارتش کشورهای اتحادیه اروپا برآورده کند.

Changhe Z-10 علیرغم کاستی‌هایی که دارد، از تجهیزات اویونیک و تسلیحات مدرن استفاده می‌کند و شهرت خود را در صحنه جهانی افزایش می‌دهد. اینها شامل اپتیک های نصب شده روی کلاه ایمنی، سیستم های هشدار رادار، صندلی های اجکتور، خواص پنهان کاریو ناوبری پیشرفته GPS. تسلیحات آن متشکل از یک مسلسل ۲۳ میلی متری، راکت و موشک است که در صورت پر شدن کامل تا ۱۵۰۰ کیلوگرم محموله دارد.

در حالی که چین در حال حاضر درگیر درگیری و تنش در امتداد مرزهای خود است، Changhe Z-10 اقدامات محدودی را به خود دیده است و با توجه به توانایی های کمتر خود در مقایسه با همتایان خود، در پایین ترین رتبه در این لیست قرار دارد.

[Featured image by Shimin Gu via Wikimedia Commons | Cropped and scaled | GFDL 1.2]


منبع: https://www.slashgear.com/1395243/top-best-attack-helicopters-war-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *