۱۲ تا از جالب ترین اتومبیل های گرند تورینگ که تا به حال ساخته شده است

۱۲ تا از جالب ترین اتومبیل های گرند تورینگ که تا به حال ساخته شده است

آستون مارتین DB5 یکی از شناخته شده ترین تورهای بزرگ به لطف نقش نمادینش در فیلم کلاسیک جیمز باند “گلدفینگر”، امروزه بسیار کمیاب و بسیار ارزشمند است. این خودرو دارای یک موتور ۴٫۰ لیتری شش سیلندر مستقیم با قدرت ۲۸۲ اسب بخار بود که برای رساندن خودرو به حداکثر سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت کافی است. موتور با کارایی بالای آن با یک کابین بسیار پیچیده تکمیل شد و روزنامه نگاران آن دوره داشبورد پیشرفته آن را با داشبورد هواپیما مقایسه کردند. با این حال، ماشین استاندارد در مقایسه با فناوری موجود در نمونه بسیار اصلاح شده جیمز باند رنگ پریده است.

اگرچه هیچ یک از حدود ۹۰۰ دستگاه DB5 اصلی مشتری را نمی‌توان با گجت‌های Bond انتخاب کرد، یک دوره محدود که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، به خریداران این فرصت را داد که پشت فرمان خودروی درجه یک فیلم خود بنشینند. ساخت هر DB5 Goldfinger Continuation با داشتن وسایل اضافی مانند شیشه ضد گلوله، مسلسل‌های ماکت و کتک‌های داخلی، ۴۵۰۰ ساعت طول کشید. مجموعه ای از ۲۵ نمونه ساخته شد که همه آنها به سرعت از بین رفتند.

حتی بدون گجت‌های صفحه‌نمایش بزرگ، DB5 یک خودروی کلکسیونر بسیار مطلوب و همچنین یکی از تواناترین گرند تورهای عصر خود باقی می‌ماند. متأسفانه، شهرت آن در حال حاضر به این معنی است که تعداد کمی از نمونه‌های آن همچنان که در نظر گرفته شده بود استفاده می‌شود – برای سفرهای جاده‌ای طولانی و سفرهای پرسرعت در سراسر کشور. در عوض، آنها احتمالاً در گاراژهای دارای تهویه مطبوع به عنوان آثار موزه محدود می شوند، در حالی که ارزش آنها همچنان در حال افزایش است.


منبع: https://www.slashgear.com/1490204/coolest-grand-touring-cars-ever-built/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *