۱۶ بهترین مانیتور برای سال ۲۰۲۴

اگر هنگام نگاه کردن به مانیتورهای رایانه برای خرید به راحتی غرق شده اید، تنها نیستید. تعداد زیادی از گزینه های موجود امروز بسیار زیاد است، به علاوه مانیتورها به سرعت در حال پیشرفت هستند، با فناوری های جدیدی مانند OLED Flex، QD-OLED و پلت فرم های هوشمند داخلی تنها در سال گذشته. این بالاتر از پیشرفت های بزرگ در مواردی مانند دقت رنگ، کیفیت تصویر، اندازه و وضوح است. هنگام انتخاب مانیتور کامپیوتر مناسب باید به چیزهای زیادی فکر کنید و Engadget اینجاست تا به شما کمک کند. ما جدیدترین مانیتورها را برای انواع موارد استفاده، خواه کاربر تجاری، تولیدکننده محتوا، چند وظیفه‌ای یا بازی‌های رقابتی باشید، بررسی کرده‌ایم. ما در زیر بهترین انتخاب‌ها را برای بهترین مانیتورها به همراه توصیه‌هایی برای خرید ارائه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهترین است.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند

نوع پنل

ارزان‌ترین مانیتورها همچنان TN (نماتیک پیچ خورده) هستند که صرفاً برای گیمرها یا استفاده اداری هستند. مانیتورهای VA (تراز عمودی) نیز نسبتاً ارزان هستند، در حالی که روشنایی خوب و نسبت کنتراست بالایی را ارائه می دهند. با این حال، سازندگان محتوا متوجه خواهند شد که نمایشگرهای LCD IPS (تغییر داخل هواپیما) دقت رنگ، کیفیت تصویر و زوایای دید بهتری را ارائه می دهند.

اگر حداکثر روشنایی مهم است، صفحه نمایش LCD نقطه کوانتومی راه حلی است که معمولاً در نمایشگرهای بزرگتر یافت می شود. مانیتورهای OLED اکنون در دسترس هستند و بهترین رنگ های مشکی و رنگ را ارائه می دهند، اما روشنایی نمایشگرهای LED یا نقطه کوانتومی را ندارند. به علاوه، هزینه زیادی دارند. جدیدترین نوع مانیتور OLED، به نام QD-OLED از سامسونگ، به تازگی در سال ۲۰۲۲ عرضه شد. برجسته ترین مزیت این است که می تواند بسیار روشن تر شود، به طوری که مانیتورهایی که در CES 2022 نشان داده شده اند حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارند.

MiniLED در حال حاضر به طور گسترده در نمایشگرهای سطح بالا استفاده می شود. آنها شبیه به فناوری نقاط کوانتومی هستند، اما همانطور که از نام آن پیداست، از دیودهای LED کوچکتر استفاده می کند که فقط ۰٫۲ میلی متر قطر دارند. به این ترتیب، تولیدکنندگان می‌توانند تا سه برابر LED‌های بیشتری را با مناطق کم‌نور محلی بیشتر بسته‌بندی کنند، که سیاهی عمیق‌تر و کنتراست بهتری ارائه می‌کند.

اندازه صفحه نمایش، وضوح و فرمت نمایش

در این روزگار، اندازه صفحه نمایش حکم می کند. در جایی که نمایشگرهای ۲۴ اینچی کم و بیش استاندارد بودند (و هنوز هم می توانند برای محاسبات اولیه مفید باشند)، نمایشگرهای ۲۷، ۳۲، ۳۴ و حتی ۴۲ اینچی این روزها برای سرگرمی، تولید محتوا و حتی بازی محبوب شده اند. .

تقریباً هر مانیتور قبلاً ۱۶:۹ بود، اما اکنون می توان ۱۶:۱۰ و سایر اشکال نمایشگر عجیب و غریب را پیدا کرد. در بخش بازی و سرگرمی نیز شاهد نمایشگرهای خمیده و فوق عریض با نسبت تصویر ۲۱:۹ هستیم. با این حال، اگر تصمیم به خرید یک نمایشگر فوق عریض دارید، به خاطر داشته باشید که یک مدل ۳۰ اینچی ۲۱:۹ همان ارتفاع یک مانیتور ۲۴ اینچی است، بنابراین ممکن است صفحه نمایش کوچک‌تری از آنچه انتظار داشتید داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، ۲۵ درصد به اندازه یک مانیتور ۲۱:۹ اضافه کنید تا ارتفاع عمودی که از مدلی با نسبت تصویر ۱۶:۹ انتظار دارید را به دست آورید.

مانیتور ۴K تقریباً برای سازندگان محتوا ضروری است، و برخی از افراد حتی به دنبال ۵K یا تا ۸K هستند. با این حال، به خاطر داشته باشید که برای هدایت تمام پیکسل های واضح به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند نیاز دارید. و رزولوشن ۴K باید با اندازه صفحه نمایش ۲۷ اینچ به بالا جفت شود، در غیر این صورت تفاوت زیادی بین ۱۴۴۰p مشاهده نخواهید کرد. در عین حال، مدلی بزرگتر از ۲۷ اینچ را نمی‌توانم دریافت کنم، مگر اینکه ۴K باشد، زیرا اگر از نزدیک به نمایشگر کار کنید، پیکسل‌ها را مشاهده خواهید کرد.

یک مقوله جدید که باید در نظر گرفت این است مانیتورهای قابل حمل طراحی شده برای حمل و استفاده با لپ تاپ. آنها معمولاً در وضوح ۱۰۸۰p و اندازه های ۱۳-۱۵ اینچ ارائه می شوند. آنها معمولاً دارای یک تکیه گاه سبک وزن هستند که برای فشرده نگه داشتن وسایل جمع می شود.

۱۶ بهترین مانیتور برای سال ۲۰۲۴
سامسونگ

HDR

HDR ویژگی مانیتور پرهیاهو این روزها است، زیرا به سرگرمی ها و بازی ها سرزندگی می بخشد – اما قبل از پریدن مراقب باشید. برخی از مانیتورهایی که ادعا می کنند HDR در مواد بازاریابی حتی با استانداردهای پایه مطابقت ندارند. برای اطمینان از اینکه یک نمایشگر حداقل مشخصات HDR را برآورده می‌کند، باید صفحه‌ای را انتخاب کنید که دارای رتبه DisplayHDR باشد که هر سطح حداکثر روشنایی را بر حسب nits نشان دهد.

با این حال، پایین‌ترین لایه‌های DisplayHDR 400 و ۵۰۰ ممکن است شما را با کمبود روشنایی، سیاهی‌های شسته شده و بازتولید رنگ متوسط ​​ناامید کنند. اگر توانایی مالی دارید، بهترین مانیتوری که می‌توانید انتخاب کنید مدلی با DisplayHDR 600، ۱۰۰۰ یا True Black 400، True Black 500 و True Black 600 است. تنظیمات True Black عمدتاً برای مدل‌های OLED طراحی شده‌اند که حداکثر سطح سیاهی آن ۰٫۰۰۰۵ است. nits

در جایی که تلویزیون‌ها معمولا HDR10 و Dolby Vision یا HDR10+ را ارائه می‌دهند، اکثر نمایشگرهای رایانه شخصی به غیر از چند مدل (بسیار گران‌قیمت) تنها از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کنند. این برای تولید محتوا یا بازی اهمیت چندانی ندارد، اما پخش HDR در Netflix، Amazon Prime Video و سایر سرویس‌ها آنقدرها هم ضعیف به نظر نمی‌رسد. علاوه بر این، اکثر مدل‌هایی که از HDR600 (و بالاتر) پشتیبانی می‌کنند، به‌جای مانیتورهای تولید محتوا – با چند استثنا، مانیتورهای بازی هستند.

نرخ تجدید

نرخ به روز رسانی یک ویژگی کلیدی است، به خصوص در مانیتورهای بازی. امروزه حداقل ۶۰ هرتز است و نرخ تازه سازی ۸۰ هرتز و بالاتر برای چشم ها بسیار آسان تر است. با این حال، اکثر نمایشگرهای ۴K با برخی استثناهای نادر با فرکانس ۶۰ هرتز بالا می روند و مشخصات HDMI 2.0 فقط از ۴K در ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند، بنابراین حداقل به DisplayPort 1.4 (4K در ۱۲۰ هرتز) یا HDMI 2.1 نیاز دارید. مورد دوم اکنون در تعدادی از مانیتورها، به ویژه نمایشگرهای بازی در دسترس است. با این حال، تنها در آخرین پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX 3000 و ۴۰۰۰، سری AMD RX 6000 پشتیبانی می‌شود.

ورودی ها

اساساً سه نوع ورودی نمایشگر مدرن وجود دارد: Thunderbolt، DisplayPort و HDMI. اکثر مانیتورهایی که برای رایانه‌های شخصی ساخته می‌شوند با دو مورد آخری عرضه می‌شوند، در حالی که تعداد کمی از آن‌ها (معمولاً برای رایانه‌های شخصی ساخته شده‌اند) از Thunderbolt استفاده می‌کنند. برای اضافه کردن سردرگمی، پورت‌های USB-C ممکن است Thunderbolt 3 و در نتیجه، DisplayPort سازگار باشند، بنابراین ممکن است بسته به صفحه نمایش خود به آداپتور کابل USB-C به Thunderbolt یا DisplayPort نیاز داشته باشید.

عمق بیت رنگ

سازندگان محتوای جدی باید یک مانیتور ۱۰ بیتی گران‌تر را در نظر بگیرند که می‌تواند میلیاردها رنگ را نمایش دهد. اگر بودجه مشکل است، می‌توانید به سراغ یک پنل ۸ بیتی بروید که می‌تواند میلیاردها رنگ را از طریق dithering جعل کند (اغلب به عنوان “۸ بیت + FRC” مشخص می‌شود). برای مقاصد سرگرمی یا تجاری، یک مانیتور ۸ بیتی معمولی که می تواند میلیون ها رنگ را نمایش دهد خوب خواهد بود.

طیف رنگ

جنبه دیگر رنگ، طیف است. این نشان دهنده طیف رنگ هایی است که می توان آنها را تولید کرد و نه فقط تعداد رنگ ها را. اکثر مانیتورهای خوب این روزها می توانند وسعت sRGB و Rec.709 را پوشش دهند (به ترتیب برای عکس و ویدیو طراحی شده اند). با این حال، برای کارهای سخت‌تر، به یکی می‌خواهید که بتواند طیف‌های مدرن تقاضای بیشتری مانند طیف‌های AdobeRGB، DCI-P3 و Rec.2020 را بازتولید کند که طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را در بر می‌گیرد. دو مورد آخر اغلب به ترتیب برای نمایش فیلم و HDR استفاده می شوند.

بازی کنسولی

هر دو Xbox Series X و PS5 سونی می‌تواند بازی‌های ۴K 120 هرتزی HDR را مدیریت کند، بنابراین اگر به وضوح بیش از سرعت خالص علاقه‌مند هستید، مانیتوری می‌خواهید که بتواند به آن ادامه دهد و بهترین تجربه بازی ممکن را ارائه دهد. وضوح ۴K، HDR و حداقل ۱۲۰ هرتز حداقل نقطه شروع است، اما خوشبختانه نمایشگرهای ۲۷ اینچی با این مشخصات با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار وجود دارد.

قیمت و کمبود قطعات

اگرچه همه‌گیری کاهش یافته است، نظارت بر عرضه همچنان کمی سخت‌تر از سطح قبل از همه‌گیری به دلیل مشکلات عرضه و تقاضا است. برای این منظور، ممکن است در یافتن مانیتورها در آمازون، B&H یا جاهای دیگر برای نقطه قیمت خرده فروشی پیشنهادی مشکل داشته باشید. برای راهنمای خود در زیر، ما انتخاب های خود را بر اساس MSRP قرار می دهیم، تا زمانی که قیمت خیابانی بیش از ۲۵ دلار از آن تجاوز نکند.

بهترین مانیتورهای زیر ۲۰۰ دلار

بهترین مانیتورهای زیر ۴۰۰ دلار

بهترین مانیتورهای زیر ۵۰۰ دلار

بهترین مانیتورهای زیر ۱۰۰۰ دلار

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/how-to-buy-a-monitor-143000069.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/how-to-buy-a-monitor-143000069.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *