۲۰۲۳ سال اخراج و خرید بود اخبار بازی این هفته

به جمع بندی اخبار بازی هفتگی ما خوش آمدید. با نزدیک شدن به پایان سال، ما به ۱۲ ماه تغییر عظیم در صنعت بازی های ویدیویی نگاه می کنیم که ناشی از خرید، اخراج و عضویت در اتحادیه است. شما می توانید من را بخوانید داستان در مورد تثبیت برای اطلاعات بیشتر در مورد سال سخت بازی.

داستان های این هفته

بدون گیم پاس برای Baldur’s Gate 3

دروازه بالدر ۳ به طور رسمی بازی سال است و پس از ماه ها به عنوان یک کنسول انحصاری پلی استیشن، سرانجام بر روی ایکس باکس در دسترس قرار گرفت. با این حال، اگر منتظر هستید تا در Game Pass در دسترس قرار گیرد، متوقف شوید. دروازه بالدر ۳ به گفته سوئن وینکه، بنیانگذار استودیوی Larian، هرگز برای Xbox یا PC Game Pass نمی آید. این یک بازی فوق العاده، بزرگ و طولانی است که با قیمت استاندارد ۷۰ دلار به فروش می رسد – آن را بگیرید یا رها کنید.

The Last of Us Online مرده است

۲۰۲۳ سال اخراج و خرید بود اخبار بازی این هفته

Naughty Dog کنسل کرده است آخرین ما آنلاین، اسپین آف چند نفره آن که سال هاست در دست ساخت است. این خیلی تعجب آور نیست، با توجه به عدم به روز رسانی در مورد بازی، اما در حال حاضر رسمی است. Naughty Dog گفت منابعی برای پشتیبانی از یک بازی زنده و همچنین ایجاد تجربه‌های روایت تک‌نفره جدید، که از لحاظ تاریخی چیزی است، ندارد. این استودیو در حال حاضر بیش از یکی از این بازی ها را در دست توسعه دارد.

۲۰۲۳ یک سال مهم در بازی ها بود

سال ۲۰۲۳ سال تحول در بازی های ویدیویی بود. سه عامل اصلی در شکل گیری صنعت وجود داشت: ادغام، اخراج و اتحادیه سازی.

از نظر تجمیع، بزرگترین داستان سال، موافقت مایکروسافت با خرید Activision Blizzard King به ارزش ۶۹ میلیارد دلار بود. مایکروسافت اکنون سومین تجارت بزرگ بازی های ویدیویی در جهان از نظر درآمد است، درست پس از سونی و تنسنت. امروزه، چتر ایکس باکس نزدیک به ۴۰ استودیو از جمله Arkane، Bethesda، id Software، Infinity Ward، Mojang، Ninja Theory، Playground Games، ۳۴۳ صنعت و Turn 10 را پوشش می دهد.

سونی نسبت به مایکروسافت در مورد تلاش هایش برای تسلط کامل زیرکانه تر عمل می کند، اما مالک ۲۱ تیم توسعه است، از جمله Bungie، Guerrilla Games، Haven Studios، Insomniac، Naughty Dog و Sucker Punch Productions. در سه سال گذشته خریدهای زیادی انجام داده است و سرمایه گذاری زیادی در استودیوهایی مانند Epic Games و FromSoftware انجام داده است.

و سپس Tencent وجود دارد که دارای هزاران شاخک در سراسر صنعت است. Tencent مالک بخشی از Bloober Team، Paradox Interactive، PlatinumGames، Remedy، Roblox و Ubisoft و غیره است. این شرکت اکثریت سهام در Supercell، Tequila Works، Techland و دیگران را دارد. این شرکت کاملاً مالک Riot Games، Funcom و البته سایرین است. همچنین چندین شرکت توسعه داخلی و برچسب های انتشاراتی را اداره می کند.

Tencent همچنین مالک ۴۰ درصد از سهام Epic Games است. این به تنهایی به این معنی است که هر زمان که یک بازی ساخته شده بر روی Unreal Engine را خریداری می کنید، Tencent در حال کاهش است. اگر امسال چیزی بازی کردید، احتمالا تنسنت در آن نقش داشته است.

خرید توسط یک شرکت بزرگتر مزایای کوتاه مدت روشنی دارد، اما کنار گذاشتن استقلال دارای معایبی است. استودیوهای خریداری شده توسط افرادی خارج از توسعه واقعی یک بازی پاسخگو هستند، و هر چه شرکت بزرگتر باشد، روسای آن از فرآیند خلاقیت دورتر می شوند.

شدیدترین نتایج منفی برای یک استودیوی مستقل خریداری شده، البته اخراج و تعطیلی کارکنان است. ما دیدیم زیاد از این تعداد در سال ۲۰۲۳

تخمین زده می‌شود امسال ۹۰۰۰ نفر شغل خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی از دست داده‌اند که این رقم در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰۰ نفر بود. این یک سطح بحرانی از دست دادن است، و به دلیل ولگردی و ولگردی بیش از حد مشتاقان برای خرید توسط شرکت‌های بالا تحریک شد. گروه Embracer که صاحب بیش از ۱۰۰ استودیو بازی های ویدیویی است، بیش از ۹۰۰ نفر را اخراج کرد و چندین استودیو را به طور کامل تعطیل کرد.

یونیتی امسال حدود ۹۰۰ نفر را بیکار کرد. در ماه نوامبر، این شرکت افزایش درآمد سالانه ۶۹ درصدی را گزارش کرد و مدیران اجرایی به سرمایه گذاران گفتند: “ما به مدیریت خوب هزینه ها ادامه دادیم.”

اپیک گیمز در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۳۰ نفر را اخراج کرد، از جمله تعدادی از تیم استودیوی Fall Guys Mediatonic که در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد. EA امسال بیش از ۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرد، از جمله کاهش قابل توجهی در Codemasters، استودیویی که در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد. CD. پروژه RED، سگا، یوبی سافت و صنایع ۳۴۳ مایکروسافت نیز حداقل ۱۰۰ نفر را اخراج کردند.

با نگاهی به قتل عام امسال، مانند یک هشدار به نظر می رسد – با افزایش تلاش ها برای ادغام، استودیوهای بیشتری توسط تعداد انگشت شماری از شرکت ها کنترل می شوند و آنها در برابر اقداماتی مانند اخراج و تعطیلی دسته جمعی آسیب پذیر خواهند بود. ما در حال حاضر پایه و اساس آینده بازی‌های ویدیویی را می‌سازیم، و ادغام تنها صنعت را کوچک‌تر و عمومی‌تر می‌کند. ادغام بی رویه برای همه این استودیوهای خریداری شده در پنج سال آینده چه معنایی خواهد داشت؟ وقتی این تیم‌ها درخشان نباشند، سرمایه‌گذاری‌های جدید دیگر صورت نگیرد و افراد بالا آماده باشند دوباره لاغر شوند، چه معنایی خواهد داشت؟

اتحادیه سازی یکی از رویکردهایی است که می تواند به محافظت از معیشت افراد در صنعت بازی های ویدیویی کمک کند، و در سال ۲۰۲۳ پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شد. توسعه دهندگان در استودیوهای متعدد اکنون از پشتیبانی اتحادیه برخوردار هستند، از هند کوچک گرفته تا نیروگاه های AAA. مایکروسافت در حال حاضر خانه بزرگترین اتحادیه صنعت است، با نمایندگی بیش از ۳۰۰ کارمند تضمین کیفیت در ZeniMax Media.

دیگر شرکت‌هایی که در دو سال گذشته اتحادیه‌هایی ایجاد کرده‌اند شامل استودیو Avalanche، Anemone Hug، CD Projekt RED، Experis Game Solutions، Keywords Studios، Sega of America، Tender Claws و Workinman Interactive می‌شوند. ما دوست داریم آن را ببینیم – و برای اینکه صنعت پایدار بماند، باید بیشتر آن را ببینیم.

در حال حاضر بازی

من نتونستم بدست بیارم اصل تالوس دوم از سرم خارج شد از زمانی که من پیش نمایش آن را انجام داد و با توسعه دهندگان مصاحبه کرد چند ماه پیش، و من بالاخره با خوشحالی بازی را به طور کامل انجام دادم. من روی یک Steam Deck OLED بازی می‌کنم، و با حل معماهای لیزری و صحبت در مورد معنای زندگی با یک دسته ربات، اوقات خوبی را سپری می‌کنم. اکیداً توصیه می کنم همین را امتحان کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/2023-was-a-year-of-layoffs-and-acquisitions-this-weeks-gaming-news-163028348.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/2023-was-a-year-of-layoffs-and-acquisitions-this-weeks-gaming-news-163028348.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *