۲۳andMe تأیید می کند که چند نفر تحت تأثیر نقض داده های آن قرار گرفته اند. خبر خوبی نیست

۲۳andMe سرانجام میزان آن را تایید کرد نقض اخیر داده هاو این خبر خوبی نیست

در مجموع ۶٫۹ میلیون کاربر از سایت آزمایش ژنتیک تحت تاثیر قرار گرفته اند. TechCrunch گزارش داد در روز دوشنبه. ۲۳andMe توضیح داد که اگرچه در ابتدا تنها ۰٫۱ درصد از مشتریانش (۱۴۰۰۰ کاربر) به اطلاعات آنها توسط هکرها دسترسی داشتند، اما این به همان گروه اجازه داد تا از طریق ویژگی DNA بستگان سرویس به اطلاعات پروفایل میلیون ها کاربر دیگر دسترسی داشته باشد. کسانی که این ویژگی را انتخاب کردند به سایت اجازه دادند تا به طور خودکار برخی از داده های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارد.

برای تفکیک آن، ۵٫۵ میلیون کاربر اطلاعاتی را به سرقت بردند که شامل نام، سال تولد، رابطه، گزارش‌های نسب، مکان گزارش شده توسط خود و درصد DNA به اشتراک گذاشته شده با خانواده آنها بود. ۱٫۴ میلیون کاربر دیگر اطلاعات مربوط به درخت خانواده آنها را به سرقت برده بودند. این همچنین شامل نام، سال تولد، روابط، و مکان خود گزارش شده است.

با توجه به اینکه ۲۳andMe بیش از ۱۴ میلیون مشتری دارد گزارش نتایج مالی ۲۰۲۳به نظر می رسد که تقریباً نیمی از پایگاه کاربران آنها تحت تأثیر این هک قرار گرفته اند.

۲۳ و من ابتدا تایید شد این اطلاعات در ماه اکتبر به سرقت رفته بود. در اواخر ماه، زمانی که به نظر می رسد یک هکر داده هایی را برای فروش ۴ میلیون کاربر ارائه می دهداین شرکت گفت که در حال “بررسی داده ها” برای تعیین مشروعیت است.

در آن آخرین به روز رسانی در مورد هک، ۲۳andMe گفت که در مرحله اطلاع رسانی به مشتریان آسیب دیده است.

در پست وبلاگ این شرکت آمده است: «ما اقداماتی را برای محافظت بیشتر از داده‌های مشتری انجام داده‌ایم، از جمله اینکه همه مشتریان فعلی را ملزم به تنظیم مجدد رمز عبور خود و نیاز به تأیید دو مرحله‌ای برای همه مشتریان جدید و فعلی می‌کنیم». این شرکت به سرمایه گذاری در حفاظت از سیستم ها و داده های ما ادامه خواهد داد.

موضوعات
امنیت سایبری


منبع: https://mashable.com/article/23andme-hack-data-breach-number-users

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *