۲۵ انیمه برتر در سبک اکشن عاشقانه

۲۵ انیمه برتر در سبک اکشن عاشقانه

در زندگی ترکیب‌های کمی می‌توان یافت که به خوبی با هم چفت شده باشند؛ ترکیب‌هایی مثل کره و مربا، عشق و ازدواج، اسب و کالسکه. اگر بگوییم سبک عاشقانه و انیمه نیز از همین دست ترکیب‌های بسیار متناسب هستند، بی‌راه نگفته‌ایم. عاشقانه‌هایی که با اکشن ترکیب شده‌اند، بسیار قدیمی هستند. اگر می‌پرسید چرا؟ باید گفت که جواب ساده است: چون جواب داده‌اند و می‌دهند! در واقع، انیمه‌ های اکشن عاشقانه را می‌توان در میان محبوب‌ترین ژانرها، قرار داد.

برای اثبات این مدعا بگذارید نگاهی داشته باشیم به مجموعه‌ای پر بار از انیمه‌ها برتر در ژانر اکشن عاشقانه. این شما و این لیست بهترین انیمه‌ های اکشن عاشقانه ویجیاتو.

۲۵٫ BTOOOM!

سال پخش ۲۰۱۲
امتیاز IMDB ۷٫۱
تعداد قسمت ۱۲

برای شروع لیست انیمه‌ های اکشن عاشقانه ، بگذارید نگاهی داشته باشیم به یکی از آثارِ برتر سبک بقا، در دنیای انیمه یعنی BTOOOM! .

این انیمه داستان پسری به نام ریوتا ساکاموتو را روایت می‌کند که به شکلی رازآلود به جزیره‌ای پر از ریسک و خطر انتقال داده شده؛ او که یک گیمر کم‌تحرک بود، اکنون باید برای نجات جان خودش تلاش کند. او در آنجا با دختری به نام هیمیکو آشنا می‌شود که در واقع گیمر است و نامزد داخل بازیِ ریوتا محسوب می‌شود.

در طول انیمه شاهد همکاری این دو برای بقا و نجات هستیم و در عین حال یک عاشقانه‌ی بسیار زیبا بین آن‌ها رشد می‌کند. هر چه بیشتر به پایان داستان نزدیک می‌شویم، احساس این دو نسبت بهم بیشتر می‌شود و نهایتاً جفت‌شان به آن اعتراف می‌کنند.

صادقانه بنگریم، رشد این رابطه مهم‌ترین نکته‌ی انیمه به حساب می‌آید و ما را از فضای خشونت‌آمیزی که به وفور در طول داستان به آن برمی‌خوریم، کمی دور می‌کند.

۲۴٫ Tokyo Ravens

سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳
امتیاز IMDB ۷٫۳
تعداد قسمت ۲۴

روابط دوران کودکی در دنیای انیمه با کمی بی‌توجهی روبرو شده‌اند و خیلی وقت‌ها در انیمه‌ها به استهزا گرفته می‌شوند، اما Tokyo Ravens این چنین نیست و بالعکس داستانی عالی با این درون‌مایه ارائه می‌دهد.

با این انیمه به دنیای جادویی ارواح زنده و موجودات ماورا طبیعی می‌رویم و با شگفتی‌های بسیاری از دید شخصیت اصلی داستان یعنی هاروتورا سوشیمیکادو روبرو می‌شویم. او که سال‌ها به عنوان یک انسان زندگی کرده، اکنون با دوست کودکی خود یعنی ناتسومه ملاقات می‌کند که به او قول و قرارهای دوران کودکی‌شان را یادآور می‌شود.

Tokyo Ravens یکی از انیمه‌های به یاد ماندنی در ژانر اکشن عاشقانه محسوب می‌شود.

۲۳٫ Absolute Duo

سال پخش ۲۰۱۵
امتیاز IMDB ۶٫۳
تعداد قسمت ۱۲

تنها از عنوان این سریال می‌توان فهمید که چرا Absolute Dou، گزینه‌ای خوب برای تماشای یک انیمه عاشقانه است؛ چرا که شاهد یک زوج فوق‌العاده هستیم! داستان درباره پسر جوانی به نام تورو کوکونه می‌باشد که به دبیرستان آکادمی کوریو وارد شده و به دنبال قدرت می‌گردد. انگیزه‌ی او از قدرت طلبی گرفتن انتقام خواهرش است که مدتی قبل به قتل رسیده بود.

در این آکادمی، تورو، با گزینه‌های متفاوتی برای معاشقه آشنا می‌شود (چرا که آکادمی یک حرمسرا نیز هست!)، اما قابل توجه‌ترین آن‌ها که ژولی سیگتونا است، به دلیل داشتن انگیزه‌ها و اهداف مشابه تبدیل به زوج ابدی او می‌شود. این دو نفر، به نبرد دنیا می‌روند و پذیرای روبرویی با هر چیزی می‌شوند که سرنوشت در مقابلشان قرار می‌دهد.

۲۲٫ Romeo X Juliet

سال پخش ۲۰۰۷
امتیاز IMDB ۷٫۱
تعداد قسمت ۲۴

زمانی که از عناوین عاشقانه صحبت می‌شود، بعید است که نام رومئو و ژولیت در میان نباشد. چرا که بالاخره هیچ زوج عاشقی در تاریخ به شهرت این دو شخصیت شکسپیری نرسیده‌اند! قصه‌ی رومئو مونتگیو و ژولیت کپولت، در اینجا البته در مقایسه با نسخه اصلی بسیار متفاوت است. چرا که مشخصاً در نسخه اصلی ژولیت یک یاغیِ محافظ توده‌ها نیست که از پرنسس بودن خود کناره گرفته و همچنین رومئو نیز یک شاهزاده‌ی قدرت‌طلب نیست!

نکته منحصر به فرد درباره‌ی این انیمه علاوه بر ارائه‌ی خوانشی نو از داستانی کلاسیک، جذابیت قسمت‌های عاشقانه آن است که در کنار صحنه‌های اکشن ترکیبی جذاب ساخته‌اند.

این انیمه را باید دید، مخصوصاً اگر به اثر اولیه نیز علاقه دارید و جزو دوستداران انیمه‌ های اکشن عاشقانه هستید و می‌خواهید برترین انیمه های اکشن عاشقانه را مرور کنید.

۲۱٫ Date A Live

سال پخش – ۲۰۱۳
امتیاز IMDB ۶٫۹
تعداد قسمت ۴۸

اگر می‌پرسید که چه چیزی واقعاً موجب می‌شود که یک انیمه‌ی اکشن عاشقانه خوب داشته باشیم؟ باید جواب داد که عناصر دخیل در این پروسه، آنقدرها زیاد نیستند.

یکی از راه‌های فهمیدن آن، چک کردن منابع اقتباسی آن است: آیا این انیمه از یک بازی ویدیوییِ در سبک رمان تصویری برگرفته شده است؟ یا برعکس این انیمه باعث بوجود آمدن بازی‌های مربوطه شده است؟

در مورد Date A Live، هر دو مورد رخ داده، که به ما یادآور می‌شود موفقیت این IP در ارائه داستان‌های اکشن عاشقانه، بسیار زیاد بوده است. در حالی که بازی‌ها را می‌توان کمی بالاتر قرار داد اما انیمه نیز از نظر داستان‌سرایی از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

همچنین تعادلی که بین صحنه‌های اکشن و ماجراهای عاشقانه در اینجا وجود دارد، قابل توجه است. همین به تنهایی این انیمه را در لیست آثار پیشنهادی ممتاز می‌کند.

۲۰٫ Future Diary

سال پخش ۲۰۱۳ – ۲۰۱۱
امتیاز IMDB ۷٫۵
تعداد قسمت ۲۷

در اینجا با اثری کار داریم که پر از نبردهای فیزیکی و ذهنی است و جزو عجیب و غریب ترین عناوین فهرست برترین انیمه‌ های اکشن عاشقانه است. داستان انیمه Future Diary پیرامون سفر دو شخصیت اصلی آن، یعنی یونو گاسای و یوکیترو امانو، دنبال می‌شود. با وجود اینکه صحنه‌های عاشقانه‌ی سالم در آن به وفور دیده می‌شوند اما باید از همین الان هشدار داد که بیننده با صحنه‌های خشونت آمیز بسیاری نیز روبرو خواهد شد؛ گاه موضوعاتی مثل خیانت یا عاشقانه‌ی ناسالم نیز نمایش داده می‌شوند. از آنجایی که یونو واقعاً شیفته‌ی یوکی است، هیچ چیز نمی‌تواند جلوی رسیدنش به یوکی را بگیرد و همین منجر به ایجاد سکانس‌هایی شده که کمی افراطی به‌نظر می‌رسند.

۱۹٫ Visions of Escaflowne

سال پخش ۱۹۹۶
امتیاز IMDB ۷٫۸
تعداد قسمت ۲۶

اگر شما هم یکی از طرفداران ژانر ایسکای می‌باشید، یک لحظه هم نباید در دیدن انیمه‌ی Visions of Escaflowne درنگ نکنید. این انیمه که در دنیایی خیالی پر از هیولاها، شمشیر، جادو و تجهیزات مکانیکی دنبال می‌شود، هنوز به عنوان یکی از آثار برتر در سبک اکشن عاشقانه که قبل از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند، به حساب می‌آید.

در اینجا داستان دختری به نام هیتومی کنزاکی را دنبال می‌کنیم که زمانی یک دختر بچه مدرسه‌ای ساده بود که نیم‌نگاه و علاقه‌ای به علوم خفیه داشت. او با پسری به نام وَن فنل ملاقات می‌کند، که شاهزاده‌ی پادشاهی فنلیا (Fanelia)، در جهانی خیالی به اسم گیا (Gaea) می‌باشد. این آشنایی او را به سفری دور و دراز در قلمروی فن فنل می‌برد.

با انیمه‌ی Visions of Escaflowne، باید انتظار روبرو شدن با صحنه‌های مبارزه زیاد با لباس‌ها و تجهیزات مکانیکی، داشته باشید که در کنار درون‌مایه‌های عاشقانه‌ی انیمه، ترکیبی جادویی ایجاد کرده‌اند.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Sisu | جان ویک فنلاندیجوخه مرگ یک نفره
نقد فیلم Sisu | جان ویک فنلاندی

۱۸٫ The Familiar of Zero

سال پخش ۲۰۰۶
امتیاز IMDB ۷٫۰
تعداد قسمت ۱۳

یکی دیگر از انیمه‌های قدیمی ایسکای The Familiar of Zero می‌باشد که با گذر زمان ذره‌ای از جذابیت خود را از دست نداده و به عنوان یکی از کلاسیک‌های ژانر اکشن عاشقانه به حیات خود ادامه می‌دهد.

در اینجا رابطه‌ی ارباب و برده بین یک جادوگر به نام لویس فرانسوا لُ بلان دِ لُ والیر (Louise Françoise Le Blanc de La Vallière) و دختر نوجوان ژاپنی به نام سایتو هیراگا را دنبال می‌‎کنیم. این دو که در ابتدا رابطه خوبی را آغاز نمی‌کنند، اما رفته رفته احساسات‌شان نسبت به یکدیگر رشد می‌کند.

یکی از نکات خوب انیمه‌ی The Familiar of Zero این است که برخلاف دیگر اکشن‌های عاشقانه بیش از ۱۲ قسمت دارد و مدتی طولانی می‌توانند طرفداران را با خود همراه کند.

۱۷٫ Blood +

سال پخش ۲۰۰۶ – ۲۰۰۵
امتیاز IMDB ۷٫۶
تعداد قسمت ۵۰

عاشقانه‌هایی که درون‌مایه ماورا الطبیعه دارند، این روزها به وفور در مین‌استریم یافت می‌شوند، اما هنوز هم آثاری هستند که از کلیشه‌های این ژانر فراتر می‌روند. انیمه Blood+، از کلیشه‌های سبکی فاصله دارد و بسیار بیشتر از یک داستان تکراری با موضوع «ملاقات یک دختر با یک ومپایر» می‌باشد.

در اینجا با رویکردی پیچیده‌تر و بزرگسالانه‌تر روبرو هستیم؛ دختری کم‌خون و مریض‌الاحوال به نام سایا اوتوناشی، پس از مورد حمله قرار گرفتن توسط یک ومپایر، مردی به نام هاگی را ملاقات می‌کند. او متوجه می‌شود که این مرد بسیار بیشتر از آنچه که در ابتدا فکر می‌کرد، به او نزدیک است.

روی هم رفته اگر یک داستان عاشقانه و موجودات ماورا الطبیعه مثل ومپایر می‌خواهید، مطمئن باشید که با دیدن Blood+ تجربه‌ای بهتر از Twilight انتظارتان را می‌کشد.

۱۶٫  Angel Beats!

انیمه
سال پخش ۲۰۱۰
امتیاز IMDB ۷٫۶
تعداد قسمت ۱۶

یکی از اشک‌بارترین و احساسی‌ترین انیمه‌های لیست Angel Beats! است. علاوه بر اینکه در این انیمه نیز با مقادیر زیادی از صحنه‌های اکشن و عاشقانه روبرو هستیم، یک جور جذابیت نهفته نیز در آن است که به سختی می‌توان وصفش کرد.

بین تمام صحنه‌های مبارزه تنش‌زا که شما را هر لحظه به وجد می‌آورند، لحظات شاد و سالم هم از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. البته که صحنه‌های شیرین عاشقانه نیز اینجا و آنجا، انتظار بیننده را می‌کشند.

البته، چیزی که Angel Beats! را متمایز می‌کند، بار سنگین احساسی آن است که در تمام لحظات انیمه، بیننده با آن روبرو می‌شود؛ مخصوصاً رابطه کاناده تاچیبانا و یوزورو اوتوناشی، بار احساسی انیمه را به اوج می‌برد.

۱۵٫ Eureka Seven

انیمه
سال پخش ۲۰۰۶ – ۲۰۰۵
امتیاز IMDB ۷٫۸
تعداد قسمت ۵۰

انیمه Eureka Seven را می‌توان یکی از محبوب‌ترین آثار سبک مکا به حساب آورد (مکا سبکی می‌باشد که در آن انسان‌ها می‌توانند به ماشین‌ تبدیل بشوند). در حالی که از بسیاری جهات می‌توان آن را به Gundam شبیه دانست، اما مطمئناً مولفه‌هایی وجود دارد که سبب می‌شود آن را کاملاً مستقل از این سری بدانیم.

جذابیت اصلی انیمه Eureka Seven بیشتر بخاطر جنبه عاشقانه آن است و این با وجودیست که صحنه‌های اکشن نیز از کفیت بالایی برخوردار هستند. رابطه‌ی دلگرم کننده رنتون و اورکا، جذاب‌ترین نکته‌ای است که در این انیمه می‌توان به آن توجه کرد و به اصطلاح برگ برنده‌ی آن می‌باشد.

۱۴٫ Tengen Toppa Gurren Lagann

انیمه
سال پخش ۲۰۰۷
امتیاز IMDB ۸٫۳
تعداد قسمت ۲۸

در رتبه بعدی باز به سراغ یک انیمه با المان‌های مکا می‌رویم؛ Tengen Toppa Gurren Lagann اثری می‌باشد که پر از معما، صحنه‌های اکشن و عاشقانه است. در کنار داستان بسیار جذابی که در طول این انیمه دنبال می‌کنیم، باید گفت که جذابیت اصلی آن دیدن گروه به یاد ماندنی شخصیت‌هایش است که به هر اتفاقی جان می‌بخشند.

از آنجایی که Gurren Lagann، یک انیمه کامینگ آو ایج هم محسوب می‌شود، رشد شخصیت‌هایی مثل سیمون و نیا به مروز زمان و در طول سری، جای تعجبی ندارد. با هر قسمت می‌بینیم که این دو بهم نزدیک‌تر می‌شوند و در کنار یکدیگر از نظر شخصیتی رشد می‌کنند. اگر از طرفداران روایتِ آرام هستید، احتمالاً این انیمه یک موهبت برای شما خواهد بود. در Gurren Lagann همه‌چیز خواهید یافت و مطمئناً صحنه‌های اکشن جذاب نیز قسمتی از آن هستند.

۱۳٫ Inuyasha

انیمه
سال پخش ۲۰۰۴ – ۲۰۰۰
امتیاز IMDB ۷٫۹
تعداد قسمت ۱۶۷

انیمه Inuyasha، یکی از دیگر کلاسیک‌های ژانر ایسکای در لیست می‌باشد (ایسکای سبکی است که در آن شخصیت‌ها با دنیای اوراح و ابعاد ماورا الطبیعی ارتباط دارند). شاید در اینجا با یکی از پیچیده‌ترین و ترکیبی‌ترین آثار از نظر درهم‌آمیزی ژانر‌های مختلف روبرو باشیم. در این انیمه ژانرهای ایسکای، عاشقانه، اکشن و درون‌مایه‌های سوپر–نچرال با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا معجونی فوق‌العاده ساخته شود.

خیلی چیزها می‌توان درباره Inuyashsa گفت و خیلی جنبه‌های آن را می‌توان دوست داشت. این انیمه مقداری از زمان خود جلوتر بود؛ چرا که خیلی از مولفه‌های ژانری که در آن استفاده شده، بعدها مرسومیت یافتند و در زمان انتشار ابتدایی این انیمه، وجود نداشتند. قصه‌ی عشق کاگومه، واقعاً فوق‌العاده می‌باشد و اگر می‌خواهید بدانید دلیل این همه هیجان چیست، بهتر است هر چه زودتر به تماشای Inuyashsa بپردازید.

۱۲٫ Sailor Moon

انیمه
سال پخش ۱۹۹۷ – ۱۹۹۲
امتیاز IMDB ۷٫۷
تعداد قسمت ۲۰۰

به سراغ دختران جادویی برویم! در دنیای انیمه برای همه کاملاً مبرهن است که یک انیمه سمبل مهربانی، عشق و عطوفت می‌باشد و در اکثر آن‌ها چنین درون‌مایه‌ای یافت می‌شود. البته امروزه دیگر خیلی کم با آثاری روبرو می‌شویم که دخترانی جادویی مثل Sailor Moon در آن باشند و اگر زمان انتشار برایتان مهم نیست، دیدن این همه به هر شخصی (نه تنها طرفداران دنیای انیمه) پیشنهاد می‌شود.

داستان اُساگی سوکینو یک منبع الهام برای خیلی از انیمه‌های بعد از خود بوده و هنوز هم که هنوز است، از جذابیت و خاص بودنش کاسته نشده است.

۱۱٫ Darling in the Franxx

انیمه

هنوز هم جا برای آثار مکا در این لیست وجود دارد و Darling in the Franxx هم از مولفه‌های این ژانر برخوردار است. براستی، چه چیزی باعث می‌شود این سبک و عاشقانه با یکدیگر انقدر خوب ترکیب بشوند؟ به هر حال، Darling in the Franxx یکی از مثال‌های خوب در این زمینه است و از محتوای عاشقانه قابل دفاع و بسیار جذابی بهره می‌برد. همچنین نباید فراموش کرد که صحنه‌های اکشن هم در لا به لای آن گنجانده شده و نبردهای خون آلود بین مکاها، دیدنی است.

روایت جذاب و زیبایی بصری این انیمه باعث شده خیلی‌ها آن را در میان شاهکارهای دنیای انیمه قرار بدهند.


مطلب پیشنهادی:۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشیجنون، وحشت، اکشن و سرگرمی
۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشی

۱۰٫  Gundam Series (Mobile Suit Gundam 00)

انیمه
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۰۷
امتیاز IMDB ۸٫۱
تعداد قسمت ۵۰

شاید بتوان این انیمه را اساسی‌ترین انیمه مکا به حساب آورد. بر خلاف آن چیزی که طرفداران باور دارند مجموعه Gundam فقط ترکیب ژانر مکا با پلات‌های فرعی و ساده‌ی عاشقانه نیست. خصوصاً در نسخه Mobile Suit Gundam 00، نگاهی عمیق‌تر به موضوعاتی مثل عشق، سیاست و جنگ انداخته شده است که از نظر کیفیت بسیار بالاتر از دیگر مجموعه‌ها قرار دارد. همچنین عشق بین پروتاگونیست‌های این انیمه (ستسونا سایی و مارینا ایسمایل) را می‌توان بهترین عاشقانه‌ی سری Gundam به حساب آورد.

۹٫ Guilty Crown

انیمه
سال انتشار ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱
امتیاز IMDB ۷٫۰
تعداد قسمت ۲۴

شاید انیمه‌های کمی را بتوان شیرین‌تر و در عین حال تلخ‌تر از Guilty Crown پنداشت. شاید درن گاه اول داستان این انیمه، همان قصه‌ی همیشگی تبدیل شدن یک آدم ضعیف به آدم قوی باشد، اما زمانی که با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم می‌بینیم که چیزهای بسیرا بیشتری برای ارائه دارد.

Guilty Crown که در دنیای پسا-آخرالزمانی تاریکی رخ می‌دهد، هنوز سعی دارد شعله امید را زنده نگه دارد و شخصت اصلی داستان یعنی شو اوما که به مرور از یک پسرک خجالتی تبدیل به قهرمان داستان می‌شود، نقشی حیاتی در این میان دارد. با وجود اینکه لحنِ روایی داستان، مقداری تاریک است اما عاشقانه‌ها و صحنه‌های اکشن در این انیمه کیفیت بسیار بالایی دارند و در ساختشان ذره‌ای سهل انگاری نشده است. هر کسی می‌بایست این انیمه را ببیند.

۸٫ Maoyu: Archenemy and Hero

انیمه
تاریخ پخش ۲۰۱۳ –
امتیاز IMDB ۶٫۸
تعداد قسمت ۱۳

در مقایسه با دیگر آثار لیست، Mayou، نسبتاً جدیدتر است و می‌توان گفت که کانسپت آغازین آن از بهترین‌های ژانر اکشن عاشقانه می‌باشد. داستان این انیمه پیرامون همکاری و عشق غیرعادی بین یک شیطانِ ارباب و یک قهرمان است که هر دو در تلاش‌اند دنیای خود را بهتر کنند. این دو که در ابتدا دشمن هم هستند به مرور عاشق یکدیگر می‌شوند.

شاید موضوع دشمنانی که بعداً عاشق هم می‌شوند، آنقدرها خاص نباشد اما با انیمه‌ی Mayou: Archenemy and Hero، جان تازه‌ای به این موضوع بخشیده شده است که طرفداران نباید از دست بدهند.

۷٫ Yona of the Dawn

انیمه
سال پخش ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴
امتیاز IMDB ۸٫۰
تعداد قسمت ۲۴

انیمه‌های کامینگ آو ایج، به راحتی با ژانر اکشن عاشقانه می‌توانند ترکیب بشوند (به عنوان مثال، می‌توان گفت که تقریباً تمامی آثار شونن، انیمه‌های کامینگ آو ایج نیز هستند). Yona of the Dawn نمونه بسیار خوبی می‌باشد که توانسته درون‌مایه‌های اکشن و عاشقانه را با کامینگ آو ایج ترکیب کند.

در اینجا داستان یونا را دنبال می‌کنیم که پدرش (شاه) به دستان کراش دوران کودکی او به قتل رسیده است. داستان با ماجراجویی‌های یونا برای بازپس‌گیری تاج و تخت پدری‌اش دنبال می‌شود و در عین حال او عشق خود را نصیب کسی می‌کند که می‌داند لایق او است.

۶٫ Samurai X

انیمه
سال پخش ۱۹۹۶ – ۱۹۹۸
امتیاز IMDB ۸٫۵
تعداد قسمت ۹۵

انیمه Samurai X شاید پدر بزرگ تمامی انیمه‌های سامورایی خفن باشد که امروزه زیاد به چشم می‌خورند! اگر آن را دیده باشید از این گفته تعجب نخواهید کرد و به راحتی می‌دانید که چرا در میان آثار برتر لیست ما قرار دارد. این انیمه واقعاً لایق تمامی تحسین‌هایی است که از آن می‌شود.

مطمئناً طراحی هنری و انیمیشن‌های آن ممکن است در مقایسه با آثار جدیدتر، منسوخ بنظر برسد، اما تنها داستان Samurai X کافی می‌باشد تا تجربه‌ای تکرار نشدنی برای بیننده رقم بخورد. داستان پیرامون سامورایی پیش‌کسوتی به نام کنشین هیمورا است که برای مدت‌ها باعث ترس و وحشت دیگران بوده، اما نهایتاً مسیر صلح‌جویی و آرامش، راهی بود که او برای ادامه مسیر زندگی‌اش انتخاب می‌کند. به دلیل تغییرات بنیادنی که شخصیت اصلی داستان از سر می‌گذراند، به جنبه‌های لطیف‌تر و آرام‌تر این سامورایی نیز سر می‌زنیم و با عمق شخصیتش آشنا می‌شویم.

۵٫ Fate Series (Fate/Stay Night)

انیمه
سال پخش ۲۰۰۶
امتیاز IMDB ۷٫۳
تعداد قسمت ۲۴

ریشه‌های سری Fate به عنوان یک IP، به بیش از یک اقتباس معمولی از رمان ختم می‌شود و به دلیل دستآوردهای چشم‌گیری که داشت، راهش به دنیای ویدیو گیم، مانگا و کتاب‌های صوتی نیز باز شد. در اینجا انیمه مورد نظر ما Fate/Stay Night است که مطمئناً در رده بهترین آثار ساخته شده از این سری محسوب می‌شود.

یکی از زیباترین روابط دنیای انیمه نیز در اینجا بین سابر و امیا شیرو جریان دارد که ما را به عمق یک عاشقانه‌ی دل‌انگیز می‌برد. فارغ از بُعد یا تایم‌لاینی که این دو در آن هستند، عشق آن‌ها همواره جذاب بوده است.

۴٫ ?Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon

انیمه
سال انتشار ۲۰۲۳ – ۲۰۱۵
امتیاز IMDB ۷٫۴
تعداد قسمت ۶۳

اگر ادعا کنیم که امروزه سبک هارم و ایچی مقداری با افت مواجه شده‌اند و خیلی از آثار جدید در این سبک، خسته کننده و کلیشه‌ای هستند، بی‌راه نگفته‌ایم. اما اگر بخواهیم استثنائاتی قائل بشویم، یکی از آن‌ها مطمئناً Is it Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? می‌باشد. برخلاف خیلی دیگر از انیمه‌های سبک هارم که در آن شخصیت اصلی از کلیشه‌های مشخصی پیروی می‌کند، در اینجا با شخصیت‌های بسیار متنوع و درگیر کننده‌ای روبرو هستیم که هر کدام از انگیزه‌های مشخصی پیروی می‌کنند و به دنبال مسیر خودشان هستند.

داستان انیمه نیز بر روی یک ماجراجوی مبتدی (بیل کرانل)، یک الهه (هستیا) و یک ماجراجوی قهار باتجربه تمرکز دارد که ما را به دل یک مثلث عاشقانه‌ی جذاب و سرگرم کننده می‌برند.

همچنین مقادیر زیادی فن سرویس نیز در Is it Wrong to Pick Up Girls In a Dungeon?  وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و دست و پا گیر نمی‌شوند.

۳٫ Twin Star Exorcist

انیمه
سال انتشار ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶
امتیاز IMDB ۷٫۱
تعداد قسمت ۵۰

انیمه Twin Star Exorcist احتمالاً یکی از اندرریتدترین آثاری باشد که در ده سال اخیر عرضه شده و مشخصاً نیازمند توجه و حمایت بیشتری می‌باشد. پس از دیدن آن دلیل این ادعا را متوجه خواهید شد، هر چیزی که برای تبدیل شدن به یک انیمه شونن نیاز است در Twin Star Exorcist به خوبی پیاده سازی شده است.

یک عاشقانه‌ی آرام و سرنوشت در هم گره خورده‌ی دو شخصیت اصلی، دنیایی فانتزی که پر از موجودات فراطبیعی است و صحنه‌های نبرد فوق‌العاده هیجانی، کافی است تا آن را به راحتی در میان بهترین آثار سبک اکشن عاشقانه جای دهد. رابطه‌ی بنیو و روکورو، عشقی می‌باشد که Twin Star Exorcist را در ذهن‌ها جاودان می‌کند.

۲٫ Beyond the Boundary

انیمه
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳
امتیاز IMDB ۷٫۲
تعداد قسمت ۱۸

انیمه Beyond the Boundary را می‌توان بارها تماشا کرد و باز از دیدنش سیر نشد! با وجود اینکه شخصیت‌های زن اصلی آن، عینکی و جذاب هستند، اما دلایل بسیار بیشتری برای عاشق آن شدن خواهید یافت. این انیمه بطور کلی یک تجربه سالم، مهیج و گاه خنده دار ارائه می‌کند که به آرامی در آن، رابطه بین میرای کوریاما و اکیهیتو کانبارا توسعه داده می‌شود؛ گفتنی است که هیچ کدام از این دو شخصیت، از قاعده شخصیت‌های کلیشه‌ای انیمه‌های دبیرستانی پیروی نمی‌کنند و به خودی خود جذاب و منحصر به فرد می‌باشند؛ مثلاً نکته جالب توجه درباره آن‌ها این است که در اولین دیدار خود سعی می‌کنند یک‌دیگر را بکشند! با این حال، رابطه این دو به شکلی جادویی جلو می‌رود و برخلاف انتظارات عاشقانه‌ای دل‌نواز را شاهد هستیم.

۱٫  Sword Art Online

انیمه
سال پخش ۲۰۱۲ –
امتیاز IMDB ۷٫۵
تعداد قسمت ۱۰۰

شاید فصول اخیر Sword Art Online را نتوان هم‌رده فصل اول این انیمه قرار داد اما با این حال محال است که لیستی این چنینی داشته باشیم اما نامی از این انیمه نبریم که مطمئناً در میان بهترین انیمه‌های ایسکای تاریخ می‌باشد.

یکی از جنبه‌های فوق‌العاده‌ی Sword Art Online، عاشقانه‌ای است که بین آسونا و کیریتو به تصویر می‌کشد و مطمئناً یکی از بهترین عاشقانه‌هایی می‌باشد که پیدا خواهید کرد. بالانس بین مولفه‌های سبک اکشن و سبک عاشقانه به خوبی رعایت شده است، بطوری که لحظه‌ای از سرگرم کننده بودن آن کاسته نمی‌شود.

اگر دوست دارید تجربه‌ای فراموش نشدنی از سبک اکشن عاشقانه داشته باشید، Sword Art Online را هر چه زودتر ببینید.

جمع‌بندی

مفهوم عشق، در میان زیباترین معانیِ زندگی بشر می‌باشد و همواره یکی از موضوعات اصلی داستان‌ها در طول تاریخ بوده است؛ دنیای انیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست و همیشه عناوین بسیار باکیفیتی با داستان‌های فوق‌العاده احساسی پیرامون رابطه دو نفر، در آن دیده‌ایم.

از سوی دیگر انیمه‌ها با خلاقیت و ترکیب المان‌های به ظاهر ناهمخوان شناخته می‌شوند؛ ترکیب سبک اکشن و سبک عاشقانه شاید در نگاه اول کمی عجیب بنظر برسد، اما در دنیای انیمه آثار زیادی به این صورت ساخته شده‌اند. در لیستی که خواندید، به معرفی تعدادی از بهترین انیمه‌های ساخته شده با این ترکیب پرداختیم که مطمئناً می‌توانند اوقات خوبی برای بینندگان فراهم کنند.

بهترین انیمه‌های سبک اکشن عاشقانه کدام‌اند؟

Sword Art Online, Beyond the Boundary, Twin Star Exorcist


منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-25-%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%A7%DA%A9%D8%B4%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%86

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *