۳ فیلم برای تماشای اگر رنگ بنفش را دوست داشتید

۳ فیلم برای تماشای اگر رنگ بنفش را دوست داشتید
تصاویر برادران وارنر

نزدیک به چهار دهه بعد رنگ بنفش در ابتدا اکران شد، اقتباس جدیدی از این فیلم اکنون در حال پخش است. هر دو نسخه از این فیلم داستان قدرتمند آلیس واکر درباره زنان سیاهپوست در اوایل قرن بیستم را اقتباس می‌کنند، اما اقتباس جدید همچنین یک موزیکال بر اساس نمایشنامه موفق برادوی است. رنگ بنفشروز کریسمس قوی در برابر آکوامن و پادشاهی گمشده و ونکا همچنین نشان می دهد که تماشاگران سینما در حال استقبال از آخرین تجسم داستان هستند.

اسطوره آمریکایی فانتازیا بارینو برنده، نقش اصلی سلی هریس-جانسون را دارد که ووپی گلدبرگ در ابتدا در فیلم سال ۱۹۸۵ به تصویر کشیده شد. تاراجی پی هنسون همچنین در این فیلم در نقش شوگ اوری، با دانیل بروکس در نقش سوفیا، کولمن دومینگو در نقش آلبرت “مستر” جانسون، کوری هاوکینز در نقش هارپو جانسون، HER در نقش مری اگنس/اسکیک، هالی بیلی در نقش نتی هریس، آنجانو الیس- تیلور در نقش مادر، جان باتیست در نقش گریدی، لوئیس گست جونیور در نقش اول مستر جانسون و دیوید آلن گریر در نقش کشیش ساموئل اوری.

اگر از نسخه جدید این رمان لذت بردید، پس این سه فیلمی هستند که باید بعد از آن تماشا کنید رنگ بنفش. یکی از این فیلم ها هالی بری را در نقش اصلی بازی می کند و برخی شباهت های موضوعی هر سه فیلم را به هم گره می زند. رنگ بنفش.

Dreamgirls (2006)

تصاویر DreamWorks

موسیقی بافت پیوندی بین رنگ بنفش و دختران رویاییو سابق اسطوره آمریکایی طبق گزارشات، جنیفر هادسون، فینالیست، بارینو و چندین هنرپیشه دیگر را در زمان دریافت نقش اصلی افی وایت شکست داد. فیلم (و موزیکال موفق برادوی که الهام‌بخش آن بود) در اوایل دهه ۶۰ اتفاق می‌افتد، زمانی که افی در کنار هم گروه‌هایش دینا جونز (بیونسه نولز) و لورل رابینسون (آنیکا نونی رز) خواننده اصلی گروه The Dreamettes بود.

این زنان توسط کرتیس تیلور جونیور (جمی فاکس) که گروه آنها را مدیریت می کند و عاشقانه های افی را مدیریت می کند، کشف می شوند. کرتیس همچنین ترتیبی می دهد که The Dreamettes خوانندگان پس زمینه جدید جیمی “Thunder” Early (ادی مورفی) باشند. با این حال، این موفقیت برای افی کوتاه مدت است، زیرا کورتیس هم از گروه و هم از قلب او کنار گذاشته می شود، زیرا او بر روی ساختن معشوق جدیدش، دینا، خواننده اصلی و ستاره گروه تمرکز می کند. افی از رفتن بی سر و صدا به گمنامی امتناع می ورزد و نبرد او برای بازپس گیری شهرتش و تبدیل شدن به یک ستاره به تنهایی یکی از دلایل بزرگی است که باعث می شود این داستان همچنان طنین انداز شود.

تماشا کردن دختران رویایی بر پارامونت +.

نرده ها (۲۰۱۶)

پارامونت پیکچرز

بر خلاف رنگ بنفش، نرده ها داستانی مردانه دارد، اگرچه در هر دو فیلم بیش از حد کافی درام خانوادگی وجود دارد. دنزل واشنگتن در نقش تروی مکسسون، ویولا دیویس در نقش همسرش، رز لی مکسسون، و جووان آدپو در نقش پسرشان، کوری ماکسون، ایفای نقش می‌کنند.

نرده ها در دهه ۵۰ اتفاق می افتد و تروی از نژادپرستی افسارگسیخته ای که در طول زندگی خود تجربه کرده است، خشمگین است. این یکی از دلایلی است که تروی تلاش کوری را برای یافتن پناهگاه در فوتبال خراب می کند، که او به عنوان تلاش برای نجات پسرش از دل شکستگی توضیح می دهد. اما این یک فاصله عاطفی بین پدر و پسر ایجاد می کند که ممکن است التیام نیابد، به خصوص زمانی که تروی با داشتن رابطه نامشروع با زن دیگری به همسرش خیانت می کند.

تماشا کردن نرده ها بر پارامونت +.

چشمان آنها خدا را تماشا می کردند (۲۰۰۵)

تلویزیون تاچ استون

از نظر موضوعی، چشمانشان نظاره گر خدا بود اشتراکات زیادی با رنگ بنفش. در حالی که این اقتباس از فیلم تلویزیونی به دلیل نادیده گرفتن جنبه های بالغ رمان زورا نیل هرستون، از جمله مسائل نژاد، جنسیت و هویت مورد انتقاد قرار گرفته است، بازیگران بسیار چشمگیری از جمله هالی بری و مایکل ایلی دارد.

داستان یک زن سیاه‌پوست به نام جانی کرافورد (بری) را در اوایل قرن بیستم دنبال می‌کند که ازدواج‌های بدون عشق با لوگان کیلیکس (مل وینکلر) و سپس با جو استارکس (روبن سانتیاگو هادسون) را تحمل می‌کند. تنها در طول ازدواج سوم جانی، او عشق را در آغوش ورجیبل وودز، مردی بسیار جوانتر که با نام مستعار کیک چای (Ealy) شناخته می شود، پیدا می کند. اما حتی این رابطه نیز جنبه تاریک خود را دارد، زیرا جانی با عواقب ماندگاری از یک سری حوادث غم انگیز روبرو می شود.

تماشا کردن چشمانشان نظاره گر خدا بود بر یوتیوب.

توصیه های سردبیران







اگر از نسخه جدید این رمان لذت بردید، پس این سه فیلمی هستند که باید بعد از آن تماشا کنید رنگ بنفش. یکی از این فیلم ها هالی بری را در نقش اصلی بازی می کند و برخی شباهت های موضوعی هر سه فیلم را به هم گره می زند. رنگ بنفش.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/three-movies-to-watch-if-you-liked-the-color-purple/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *