۵ تا از بزرگترین موتورهای جهان که واقعاً عظیم هستند

۵ تا از بزرگترین موتورهای جهان که واقعاً عظیم هستند

بزرگترین موتور دیزلی رفت و برگشتی جهان توسط شرکت Wärtsilä مستقر در فنلاند ساخته شده است تا، همانطور که می توان حدس زد، بزرگترین کشتی های باری جهان را تامین کند.

غول ۱۴ سیلندر RT-flex96C با تقریبا ۴۳ فوت ارتفاع و ۸۵ فوت طول، ۲۳۰۰ تن وزن دارد. وزن میل لنگ به تنهایی ۳۰۰ تن است، در حالی که هر پیستون – با ارتفاع نزدیک به ۲۰ فوت – بیش از پنج تن وزن دارد. برای نشان دادن اندازه عظیم آن به عنوان یک چارچوب مرجع، تابلوی هالیوود در لس آنجلس ۴۵ فوت ارتفاع دارد، در حالی که طول نهنگ آبی معمولی شما ۸۰ تا ۹۰ فوت است. از قضا، ۱۳ نهنگ آبی وزن کمتری دارند، یعنی حدود ۲۰۰۰ تن.

RT-flex96C دارای حجمی نزدیک به ۲۵۵۰۰ لیتر (یا معادل تقریباً ۳۱۸۷ موتور بوگاتی شیرون) است و ۱۰۸۹۲۰ اسب بخار قدرت در ۱۰۲ دور در دقیقه با ۵٫۶ ​​میلیون پوند فوت گشتاور تولید می کند. روزانه ۲۵۰ تن سوخت تولید می‌کند و بیش از ۳۹ بشکه نفت در ساعت مصرف می‌کند که هزینه هر دقیقه آن ۳۴ دلار است که بسته به قیمت نفت در هر روز بیشتر است.

کشتی‌های مجهز به موتور RT-flex96C می‌توانند ۱۱۰۰۰ کانتینر حمل ۲۰ فوتی را با سرعت ۲۵ تا ۳۱ گره دریایی حمل کنند، در حالی که بیشتر کشتی‌های باری محدود به حدود ۲۰ گره دریایی هستند و می‌توانند چهار روز سریع‌تر از ایالات متحده به چین برسند. تا آوریل ۲۰۲۳، تنها ۲۵ مورد از این موتورهای Wärtsilä وجود داشت که ۸۶ موتور دیگر در حال ساخت بودند.


منبع: https://www.slashgear.com/1386406/5-worlds-biggest-engines-massive/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *