۵ ابزار هوش مصنوعی که می تواند به شما کمک کند تا به شغلی عالی دست پیدا کنید

چه به دنبال حرکتی باشید و چه در حال حاضر کار نمی کنید، فرسودگی جستجوی شغل جدید واقعی است. اما، با کمک ابزارهای هوش مصنوعیلازم نیست هر بخش از فرآیند تکراری باشد یا پر از عدم اطمینان باشد.

کیت اسپنسر، کارشناس شغلی در سایت کاریابی آنلاین FlexJobs، به Mashable گفت: «ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی زیادی وجود دارد، مخصوصاً برای جویندگان کار، از نظر نوشتن مطالب برنامه، تمرین برای مصاحبه و مواردی از این دست.

هوش مصنوعی می تواند کمک زیادی به شما کند. برخی از محصولات می توانند تعیین کنند که شما برای کدام موقعیت ها مناسب تر هستید، در حالی که برخی دیگر می توانند رزومه و نامه پوششی شما را بر اساس یک آگهی شغلی تنظیم کنند. این نه تنها کل فرآیند را ساده می کند، بلکه می تواند بهترین شانس را برای گرفتن مصاحبه و انجام آن به شما بدهد. سیستم ردیابی متقاضی (ATS) – برنامه ای که بسیاری از استخدام کنندگان برای شناسایی متقاضیان برتر برای یک موقعیت قبل از برنامه ریزی مصاحبه استفاده می کنند.

روهان راجیو، مدیر مدیریت محصول لینکدین که بر محصولات جویای کار نظارت می کند، به Mashable گفت که این شرکت از جویندگان کار می شنود که آنها سه مشکل اصلی دارند:

  1. وقتی برای درخواست کار وقت می گذارند، می خواهند بدانند که کسی متوجه شده است.

  2. آنها می خواهند سریع ترین موقعیت ها را پیدا کنند.

  3. آنها خواهان حمایت تاکتیکی و عاطفی در طول فرآیند کاریابی هستند.

هوش مصنوعی می تواند هر یک از این مراحل را کمی آسان تر کند. اگرچه اسپنسر یک یادداشت احتیاطی اضافه کرد، “هوش مصنوعی بی نقص نیست. این هوش مصنوعی دائما در حال توسعه، به روز رسانی و آموزش بر روی اطلاعات جدید است.” او به جویندگان کار توصیه می کند که از هوش مصنوعی به عنوان یک ایده پرداز یا نقطه گام برای بهبود کار خود استفاده کنند. همه کارها را برای آنها انجام ندهید.

با استفاده از این پنج ابزار هوش مصنوعی به عنوان بخشی از جستجوی شغلی خود، با نقاط قوت خود بازی کنید، در زمان خود صرفه جویی کنید و بهترین فرصت را برای گرفتن یک مصاحبه – و آماده شدن برای یک مصاحبه به خود بدهید.

ChatGPT

از بین سه گزینه، ChatGPT جامع ترین است. این می تواند به عنوان دستیار شغلی شما کار کند و در مراحل مختلف جستجوی شغل شما پشتیبانی شخصی ارائه دهد.

چه در تلاش برای شناسایی مهارت‌های منحصربه‌فرد خود باشید یا مشاغلی که برای آن مناسب هستید، رزومه خود را برای یک نقش خاص تنظیم کنید تا از طریق یک ATS بگذرید، یا یک نامه حمایتی جذاب تهیه کنید، ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند – همه چیز مربوط به درخواست‌هایی است که استفاده می‌کنید. و اطلاعاتی که به آن می دهید

برای شروع، توصیه می‌کنم حداقل زمانی که به طور فعال در جستجوی کار هستید، ماهیانه ۲۰ دلار برای اشتراک ChatGPT بپردازید، بنابراین می‌توانید به مدل و پلاگین‌های GPT 4 آن دسترسی داشته باشید – اگرچه این به هیچ وجه ضروری نیست. در حالی که GPT 3.5 (مدل موجود با نسخه رایگان) هنوز می تواند به درخواست های شما پاسخ دهد، پاسخ های آن نسبت به GPT 4 که در حل مسائل پیچیده و درک زمینه بهتر است، تفاوت های ظریف کمتری خواهد داشت.

پلاگین های GPT (GPT) اما موضوع دیگری هستند آنها می توانند در افزایش قابلیت های ChatGPT در طول فرآیند جستجوی شغل بسیار مفید باشند، با افزونه هایی برای همه چیز، از جستجوی مشاغل نزدیک شما گرفته تا آماده سازی شما برای مصاحبه بر اساس شرح شغل. برای استفاده از افزونه ها باید مشترک ChatGPT باشید – و شما می تواند چندین پلاگین نصب داشته باشد، اما فقط سه مورد را می توان همزمان فعال کرد. مطمئن شوید که در مورد پلاگین های شخص ثالث قبل از نصب آنها تحقیق کرده اید، همانطور که وجود دارد پتانسیل مسائل امنیتی.

همچنین توجه داشته باشید که مگر اینکه شما از استفاده از داده های خود انصراف دهیدمالک ChatGPT، OpenAI، می‌تواند از هر چیزی که شما وارد می‌کنید و پاسخ‌هایی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند استفاده کند. برای آموزش مدل های آن.

اکنون، بیایید به نحوه استفاده از ChatGPT برای کمک به جستجوی شغل خود بپردازیم.

شناسایی مهارت های خود و یافتن موقعیت های ایده آل

برای شروع، باید رزومه خود را به ChatGPT بدهید – ترجیحاً یک رزومه اصلی که شامل تمام موقعیت ها و وظایف مرتبط شما باشد.

اسپنسر گفت: «پرهیز از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یا حساس مهم است. توصیه می‌کنم نام و اطلاعات تماس یا هر چیز دیگری را وارد نکنید. هر اطلاعاتی را که نمی‌خواهید به آن بدهید، فقط برای اینکه مطمئن شوید که خود را ایمن نگه دارید.”

هنگامی که رزومه خود را وارد کردید، می توانید سوالات ChatGPT را بپرسید تا مهارت های کلیدی خود، قابل انتقال ترین مهارت های خود و جایی که ممکن است تجربه کافی نداشته باشید را شناسایی کنید. همچنین می تواند بر اساس مهارت هایی که در حال حاضر دارید به شما بگوید برای کدام مشاغل مناسب تر هستید – و اگر GPT هایی مانند Ambition و Resume Copilot را نصب کرده اید، احتمالاً پاسخ ها حتی ظریف تر خواهند بود.

در اینجا چند نمونه از دستوراتی است که می توانید استفاده کنید:

درخواست ۱: بر اساس رزومه من، برای چه مشاغلی مناسب تر خواهم بود؟

درخواست ۲: لطفاً رزومه من را تجزیه و تحلیل کنید و به آن اشاره کنید که آیا پرچم قرمز یا مخالفان احتمالی وجود دارد که یک ATS بتواند آنها را انتخاب کند و چرا.

درخواست ۳: چه مهارت‌ها یا چیزهای دیگری می‌توانم به صورت شخصی و حرفه‌ای برای تقویت رزومه و رقابت خود روی چه مهارت‌هایی کار کنم؟

درخواست ۴: اگر می خواستم شغل را تغییر دهم [insert job field here]مهارت های قابل انتقال من چیست و چه مهارت هایی باید کسب کنم تا یک متقاضی رقابتی باشم؟

طراحی رزومه شما

اکنون که ChatGPT رزومه شما را دارد، می‌تواند تنظیماتی را توصیه کند تا اطمینان حاصل شود که با الزامات یک نقش خاص مطابقت دارد. متن را از شرح شغل بچسبانید تا بفهمید کدام کلمات و عبارات کلیدی احتمالاً برای استخدام کننده مهم هستند.

در اینجا چند نمونه از دستورات وجود دارد:

درخواست ۱: بر اساس این شرح شغل، فهرستی از مهارت هایی که استخدام کننده به دنبال آن است ایجاد کنید. در صورت لزوم، می توانید طبقات را بر اساس اهمیت اضافه کنید.

درخواست ۲: لطفاً کلیدواژه‌های موجود در این آگهی شغلی را برجسته کنید و به جایی که رزومه من آن مهارت‌ها را فهرست می‌کند یا فهرست نمی‌کند، اشاره کنید.

درخواست ۳: لطفاً رزومه من را تجزیه و تحلیل کنید و بهبودهایی را پیشنهاد دهید تا دستاوردها برجسته تر شود و بهترین شانس را برای مصاحبه به من بدهید.

درخواست ۴: آیا مهارت هایی وجود دارد که من به اندازه کافی در رزومه خود برجسته نمی کنم، و آیا مهارت هایی وجود دارد که وجود ندارد و باید آنها را درج کنم؟

در حال تهیه پیش نویس نامه شما

آ جلد نامه خوش ساخت می تواند تفاوت بزرگی در جلب نظر یک استخدام کننده ایجاد کند. ChatGPT می تواند یک پیش نویس نامه پوششی شخصی سازی شده با شغل و تجربه شما ایجاد کند. این پیش نویس اولیه یک نقطه شروع عالی را فراهم می کند، که باید آن را برای اطمینان از دقت و افزودن لمس شخصی تر، اصلاح کنید.

اگر نمی‌پرسید که آیا نیازی به همراه داشتن یک نامه حمایتی دارید، در اینجا چیزی است که اسپنسر گفت: «بسیاری از سازمان‌ها می‌گویند که نامه‌ای را نمی‌خوانند، اما حتی برخی از آن سازمان‌ها هنوز دوست دارند ببینند که شما ارسال کرده‌اید. یک. دیگران آن را خواهند خواند و برای آنها واقعا مهم است.

“نظر من در مورد آن این است که چون امکان کمک به شما برای دستیابی به موفقیت را دارد، همیشه توصیه می‌کنم که یک نامه پوششی مناسب ارسال کنید. ممکن است زمان‌برتر باشد، اما این رویکرد کیفیت بیش از کمیت است. اگر واقعاً به آن اهمیت می‌دهم. شغلی دارم و واقعاً می‌خواهم آنجا کار کنم، می‌خواهم وقت بگذارم تا یک جلد نامه محکم بنویسم.»

در اینجا چند دستور وجود دارد که می توانید برای پیش نویس نسخه اولیه نامه خود از آنها استفاده کنید:

درخواست ۱: با استفاده از رزومه من به عنوان راهنما، لطفاً یک نامه پوششی برای آن بنویسید [insert job title] موقعیت در [insert company name].

درخواست ۲: آیا می توانید یک نامه پوششی ایجاد کنید که بر تجربه من در این زمینه تأکید کند [specific field or skill] برای نقش شغلی [insert job title]?

درخواست ۳: لطفاً یک نامه پوششی تهیه کنید که با الزامات کلیدی ذکر شده در این شرح شغل مطابقت داشته باشد. [paste job description]

درخواست ۴: نامه ای بنویسید که مهارت های قابل انتقال من برای تغییر شغل را برجسته کند [insert job title].

آماده شدن برای مصاحبه شغلی

آماده شدن برای مصاحبه شغلی می تواند اعصاب خردکن باشد، اما ChatGPT و افزونه هایی مانند Job Interview می توانند به شما این احساس را بدهند. سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود. همچنین می توانید راهنمایی هایی در مورد نحوه پاسخگویی موثر دریافت کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای مصاحبه آماده شوید:

درخواست ۱: سوالات متداول مصاحبه برای الف چیست؟ [insert job title] موقعیت، و چگونه باید به آنها پاسخ دهم؟

درخواست ۲: آیا می توانید یک مصاحبه ساختگی برای نقش زیر ارائه دهید [insert job title] با بازخورد در مورد پاسخ های من؟ [paste job description]

درخواست ۳: بر اساس شرح شغل، چه مهارت ها یا تجربیاتی را باید در طول مصاحبه خود برجسته کنم [insert job title]?

درخواست ۴: چگونه می توانم به بهترین وجه به سؤالات مربوطه پاسخ دهم [specific skill or experience] در مصاحبه آینده من برای [insert job title]?

لینکدین

احتمالاً قبلاً از آن استفاده کرده اید لینکدینبا توجه به اینکه پلتفرم رسانه اجتماعی متمرکز بر اشتغال بیش از یک میلیارد عضو دارد. اما آیا میدانستید سال هاست که از هوش مصنوعی استفاده می کند برای نشان دادن افرادی که ممکن است بشناسید و مرتبط ترین مشاغل را بر اساس تجربه شما به شما نشان دهد؟ از ابتدای نوامبر، لینکدین با استفاده از سال‌ها جستجوی کار و داده‌های استخدامی خود (که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد) یک گام جلوتر از هوش مصنوعی ادغام می‌شود. ویژگی های جدید هوش مصنوعی و ربات چت آن.

بهینه سازی پروفایل لینکدین

راجیو گفت: «بهترین راه برای استفاده یا مهار هوش مصنوعی این است که تا حد امکان داده‌های مرتبط داشته باشیم. “بنابراین این کار با داشتن یک نمایه به روز شده، داشتن مهارت های مناسب در آن و اطمینان از اینکه محتوای نمایه شما منعکس کننده چیزی است که می خواهید استخدام کنندگان ببینند، شروع می شود.”

سپس، اگر LinkedIn Premium دارید، می توانید از پلتفرم جدید استفاده کنید ابزارهای هوش مصنوعی برای بهینه سازی قسمت عنوان و درباره نمایه شما.

دریافت بینش و پیشنهادات مناسب

راجیو گفت، اگر نمایه شما به‌روز باشد، لینکدین از این اطلاعات استفاده می‌کند تا «تجربه‌ای مرتبط‌تر و شخصی‌تر» به شما بدهد. هوش مصنوعی مولد به نوعی توانایی ما در حمایت از یک جوینده کار را تغییر داده است.

راجیو گفت، قبل از هوش مصنوعی مولد، جویندگان کار که به دنبال تجربه‌ای مناسب‌تر بودند، معمولاً مجبور بودند برای رفتن به مربیان حرفه‌ای پول خرج کنند. اکنون، LinkedIn Premium می‌تواند بینش‌های به‌روزی درباره یک شرکت به شما بدهد، به شما بگوید که چگونه در برابر سایر متقاضیان برای یک پست شغلی خاص قرار می‌گیرید، و به شما نشان می‌دهد که کجا می‌توانید نمایه خود را برای رقابتی‌تر شدن بهبود بخشید.

ارتباط شخصی و توصیه های پیام

اگر می‌خواهید درخواست خود را یک قدم جلوتر ببرید و با افرادی که در شرکت کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید، LinkedIn Premium می‌تواند افرادی را که می‌توانید با آنها تماس بگیرید و حتی به شما کمک کند، توصیه کند. ارسال پیام سرد یا پیگیری به مدیر استخدام.

راجیو گفت: “ما معمولاً درک عمیق تری از افراد داریم، زیرا آنها دارای مشخصات هستند، برای مشاغل در وب سایت ما درخواست داده اند و غیره.” و با این فناوری، اکنون می‌توانیم همه اینها را گرد هم بیاوریم تا از مردم به شیوه‌ای که فقط ۱۲ ماه پیش علمی تخیلی بود حمایت کنیم.»

گوگل بارد

مانند ChatGPT، گوگل بارد می تواند در زمینه رزومه، نامه پوششی و آمادگی برای مصاحبه به شما کمک کند. اما، چون به اطلاعات بلادرنگ در اینترنت و الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی گوگل نیز دسترسی دارد، می‌تواند برای کشف شغل دقیق‌تر باشد. همچنین، به عنوان یک جایزه، رایگان است.

اسپنسر گفت: «Google Bard می‌تواند اطلاعات به‌روز و در زمان واقعی را در اختیار شما قرار دهد. من معمولاً به یک جوینده کار توصیه می‌کنم از ChatGPT و Google Bard به‌صورت پشت سر هم استفاده کند، و سپس می‌توانید نتایجی را که به دست می‌آورید مقایسه کنید یا نتایج را به نوعی ترکیب و مطابقت دهید.»

کشف شغل و تطبیق

Google Bard می تواند مهارت ها و تجربیات شما را تجزیه و تحلیل کند تا فرصت های شغلی متناسب با رزومه شما را پیشنهاد دهد. این به ویژه برای یافتن نقش هایی که ممکن است در نظر نگرفته باشید اما برای آنها مناسب هستید مفید است.

سفارشی کردن رزومه و نامه خود

مشابه ChatGPT، Google Bard می‌تواند توصیه‌هایی برای تنظیم رزومه و نامه پوششی شما برای لیست‌های شغلی خاص ارائه دهد. همچنین می‌تواند از داده‌های گسترده Google برای ارائه بینش‌های به‌روز در مورد آخرین روندهای صنعت و ترجیحات کارفرما استفاده کند.

آماده شدن برای مصاحبه

Google Bard می‌تواند با ارائه پرسش‌های خاص صنعت، بینش‌هایی درباره فرهنگ شرکت، و نکاتی در مورد بیان مؤثر تجربه و مهارت‌های خود به شما کمک کند تا برای مصاحبه‌ها آماده شوید.

روندها و بینش های بازار

می‌توانید از Google Bard استفاده کنید تا از آخرین روندهای صنعت خود مطلع شوید و اطمینان حاصل کنید که در جستجوی شغل خود جلوتر خواهید بود. این شامل به روز رسانی در مورد مهارت های مورد تقاضا، نقش های شغلی نوظهور، و نکاتی در مورد توسعه شغلی است.

JobScan

همانطور که احتمالاً تا به حال جمع آوری کرده اید، بخش مهمی از فرآیند جستجوی کار تنظیم رزومه خود است تا بتوانید مصاحبه کنید. اگر ChatGPT و Google Bard مناسب شما نیست، می توانید از آن استفاده کنید JobScanهوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رزومه شما در برابر لیست مشاغل خاص.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که رزومه خود و لیست شغلی مورد علاقه خود را آپلود کنید. سپس JobScan این دو را با هم مقایسه می کند و مشخص می کند که مهارت های شما در کجا قرار دارند یا برجسته نشده اند. سپس گزارشی را برای شما ارسال می کند که نشان می دهد رزومه شما چقدر با لیست شغل مطابقت دارد و بینش های عملی در مورد بهینه سازی رزومه شما برای افزایش شانس شما برای اطمینان از مصاحبه ارائه می دهد.

رزومه نابغه

ساختن یک رزومه از ابتدا ممکن است طاقت فرسا باشد، اما رزومه نابغه این فرآیند را با رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی ساده می کند. از گام‌های هدایت‌شده و توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساده و کارآمد کردن فرآیند رزومه‌سازی استفاده می‌کند – به شما نکاتی در مورد کلمات و مهارت‌هایی می‌دهد که به احتمال زیاد برای کارفرمایان جذاب هستند. ResumeGenius با قالب ها و گزینه های مختلف طراحی خود به شما این امکان را می دهد تا رزومه خود را مطابق سلیقه خود و استانداردهای صنعت شخصی سازی کنید.


منبع: https://mashable.com/article/5-ai-tools-for-job-seekers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *