۵ راه برای افزایش حقوق خود به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار در سال ۲۰۲۴

در بیشتر قرن بیست و یکم، توسعه نرم افزار جذاب بوده است حرفه گزینه. با این حال، اکنون تهدیدهایی در افق دیده می شود زیرا ابزارهای جدید به نظر می رسد شکاف مهارت های توسعه نرم افزار را پر کنند.

مدل‌های هوش مصنوعی مولد با قابلیت تولید به سرعت در حال تکامل هستند کد عملکرد از چند دستور متنی. در همین حال، ابزارها و سرویس‌های بدون کد و کم‌کد – که به افراد با حداقل یا حتی بدون مهارت‌های توسعه، توانایی طراحی و دستکاری برنامه‌های نرم‌افزاری خود را ارائه می‌دهند – پیچیده‌تر و گسترده‌تر می‌شوند. گارتنر در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۵، ۷۰ درصد از برنامه های جدید با استفاده از فناوری های کم کد یا بدون کد توسعه خواهند یافت.

به طور کلی، این فناوری‌ها بیشتر به احتمال زیاد نحوه انجام توسعه نرم‌افزار را تقویت می‌کنند تا اینکه کاملاً این کار را جابجا کنند، اما پذیرش آنها همچنان می‌تواند تغییرات ناخواسته‌ای را نسبت به دوران اوج این بخش داشته باشد.

توسعه دهندگان نرم افزار ممکن است انتظار داشته باشد که با کمتر کار بیشتری انجام دهند، و کارگران در مراحل اولیه ممکن است توسط هر کسی با مهارت های اساسی که می توانند از این اتوماسیون های جدید استفاده کنند، کمتر ارزشمند و قابل جایگزینی هستند. شرکت‌های کوچک با بودجه کمتر حتی ممکن است بیشتر به ابزارهای بدون کد و هوش مصنوعی مولد متکی باشند و کمتر فرصت‌های جدیدی برای توسعه‌دهندگان ایجاد کنند.

۵ راه برای افزایش حقوق خود به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار در سال ۲۰۲۴

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

به عبارت دیگر، در حالی که هنوز به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیاز است، تقاضا ممکن است با سرعت قبلی خود به رشد خود ادامه ندهد و این ممکن است با کاهش حقوق و مزایا همراه باشد زیرا بازار رقابتی‌تر می‌شود.

اما راه‌هایی وجود دارد که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند به حفظ نقش‌های پردرآمد با تکامل حرفه‌شان ادامه دهند.

۱٫ یک زبان پردرآمد یاد بگیرید

نه همه زبانهای برنامه نویسی برابر ایجاد می شوند. برخی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و برخی در مدار کار تقاضای بیشتری دارند. مطابق با در واقعپردرآمدترین زبان های برنامه نویسی جاوا، سی شارپ، جاوا اسکریپت، پایتون، سی پلاس پلاس، SQL، Rust، Scala و Elixir هستند.

هر یک از اینها کاربردها و موارد استفاده متفاوتی خواهند داشت، بنابراین توسعه دهندگان می توانند بهترین زبان را برای صنعت مورد علاقه خود انتخاب کنند. همچنین آشنایی با طیف وسیعی از چارچوب های پشتیبانی مهم است.

این نقش توسعه دهنده نرم افزار در Union Tankبه عنوان مثال، به چندین سال تجربه عملی با جاوا در کنار دانش فریمورک های محبوب جاوا مانند Spring، Hibernate و JavaServer Faces نیاز دارد.

۲٫ یاد بگیرید که در کنار هوش مصنوعی کار کنید

هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده توسعه نرم افزار خواهد داشت، بنابراین آشنایی با ابزارهای جدید هوش مصنوعی و نحوه تلاقی آنها با کار توسعه نرم افزار ضروری است.

این نقش توسعه دهنده C++ در Websaleبرای مثال، شامل کار با ابزارهایی مانند ChatGPT و CoPilot است. کسانی که جلوتر از منحنی ها می مانند و یاد می گیرند که چگونه از این ابزارها به بهترین نحو استفاده کنند، نه اینکه با آنها مقابله کنند، احتمالاً به استانداردهای جدید این بخش تبدیل خواهند شد.

۳٫ تخصص در امنیت سایبری

با توجه به یک تحلیل و بررسی از میانگین حقوق متخصصان امنیت سایبری که توسط پژوهشکده اقتصادی ثبت شده است، ۱۰ کشور از ۱۵ کشور پردرآمد برای جامنیت سایبری مشاغل در اروپا هستند در صدر این لیست، سوئیس قرار دارد، جایی که میانگین حقوق در امنیت سایبری بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار در سال است.

توسعه دهندگان نرم افزارهای امنیتی باید مهارت های بسیار تخصصی را به دانش توسعه خود بیافزایند، اما این یک سرمایه گذاری شغلی است که می تواند در درازمدت به شدت جواب دهد. بر اساس جدیدترین مجمع جهانی اقتصاد آینده مشاغل گزارش، امنیت سایبری یک حوزه رشد کلیدی با شکاف مهارتی در حال افزایش است.

۴٫ با مدیریت محصول کنترل را به دست بگیرید

بیل گیتس کار خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار آغاز کرد. اگرچه او فیس بوک را حتی قبل از اتمام کالج و شروع حرفه ای تأسیس کرد، ریشه های کارآفرینی مارک زاکربرگ مطمئناً در توسعه نرم افزار است.

شعار توسعه‌دهنده نرم‌افزار تبدیل به کارآفرین امروز نیز ادامه دارد، و اگر تبدیل شدن به رئیس خود و رهبری کسب‌وکار خود چیزی است که در نقشه راه شغلی خود می‌خواهید، محوری برای مدیریت محصول در نظر بگیرید. این نقش‌ها اغلب به‌عنوان «مدیرعامل کوچک» در نظر گرفته می‌شوند، زیرا پایگاه گسترده‌ای از مهارت‌ها، دانش و مشارکت عمیق محصول و تعاملات بین بخشی دارند.

این سفر می‌تواند در نقش توسعه نرم‌افزار آغاز شود که در آن شما رهبری شیوه‌های رایج مدیریت محصول را بر عهده می‌گیرید. مثلا این نقش توسعه دهنده ارشد جاوا در SMA Solar Technology شامل مدیریت تیم های توسعه Agile است.

۵٫ مهارت های رهبری خود را توسعه دهید

تجربه در بازار کار بسیار ارزشمند است، اما تنها با گذشت زمان می تواند به دست آید. برای تسریع در افزایش حقوق خود، باید نشان دهید که فقط یک بازیکن تیم نیستید، بلکه یک رهبر تیم هستید. مانند هر شغل دیگری، رهبران تیم و مدیران توسعه بیش از کارمندانی که به آنها گزارش می دهند درآمد خواهند داشت و رهبران ماهر کمیاب هستند. رهبری و نفوذ اجتماعی از جمله مهارت های در حال افزایش هستند که در مجمع جهانی اقتصاد ذکر شده است گزارش آینده مشاغل.

البته، با حقوق و دستمزدی که اغلب پس از مدیرعامل قرار دارد، بالاترین موقعیتی که باید برای آن هدف گذاری شود، CTO است. با به عهده گرفتن نقش های توسعه ارشد با مسئولیت بیشتر برای تحویل پروژه و راهنمایی، مانند این، شروع کنید نقش C# در مهندسی ابزار Moldino.

همچنین می توانید به دنبال موقعیت هایی در شرکت هایی باشید که از ادامه پیشرفت حرفه ای شما حمایت می کند. به عنوان مثال، Mazars فرصت های توسعه و آموزش و حمایت مالی خود را برای صلاحیت های مربوطه در این پست برای یک تبلیغ می کند. توسعه دهنده نرم افزار ابری.

اگر به دنبال برداشتن گام بعدی در حرفه توسعه نرم افزار خود هستید، برخی از نقش های موجود در حال حاضر را بررسی کنید هیئت مشاغل خانه استعدادها


منبع: https://thenextweb.com/news/5-ways-boost-salary-software-developer-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *