۵ قطعه از فناوری قدیمی که هنوز هم پتانسیل دارد (و ۵ مورد که هرگز نباید دست دوم بخرید)

۵ قطعه از فناوری قدیمی که هنوز هم پتانسیل دارد (و ۵ مورد که هرگز نباید دست دوم بخرید)

تصور روزهایی که اپل برای محصولاتی مانند آیفون و اپل واچ چندان شناخته شده نبود، عجیب به نظر می رسد، اما زمانی بود که اپلیکیشن قاتل اپل آی پاد بود. این پخش کننده موسیقی قابل حمل که توسط اپل در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد، انقلابی در مصرف موسیقی ایجاد کرد. به سرعت به سمت حال پیش بروید، و آی‌پاد همچنان به عنوان شاهدی بر ازدواج طراحی شیک و قابلیت‌های همیشگی است.

واضح‌ترین کاربرد آی‌پاد امروزه هنوز هم برای استفاده از موسیقی است، اگرچه ممکن است در عصر Spotify و سایر سرویس‌های پخش موسیقی، استفاده از پخش‌کننده MP3 کمی مبهم به نظر برسد. با این حال، هنوز هم در بارگذاری آهنگ های فردی بر روی آی پاد، شایستگی هایی وجود دارد. البته، برخی محدودیت‌های راحتی برای استفاده از آی‌پاد وجود دارد، مانند اینکه هنوز به یک کانکتور ۳۰ ​​پین نیاز دارید و باید از هدفون‌های سیمی استفاده کنید.

علاوه بر این، میراث iPod فراتر از هدف اصلی آن است. در عصری که تحت سلطه سرویس‌های استریم بود، آی‌پاد به یک لوازم جانبی شیک تبدیل می‌شود که فردیت را حمایت می‌کند. چرخ اسکرول کلاسیک، رابط مینیمالیستی، و فرم فاکتور جیبی، حسی از فشردگی و سادگی را تداعی می کند که با دستگاه های غول پیکر امروزی در تضاد است.

برخی از آنها بهترین استفاده برای آی پاد قدیمی حتی به موسیقی هم اکتفا نکنید. آی‌پاد طیف وسیعی از محصولات از نانو تا لمسی را در بر می‌گیرد و هر یک از دستگاه‌های مجموعه آی‌پاد هنوز هم می‌توانند امروزه برای طیف وسیعی از اهداف غیرموسیقی مورد استفاده قرار گیرند. با طراحی جاودانه و پتانسیل سفارشی‌سازی، آی‌پاد نه تنها به دوران موسیقی در گذشته نزدیک می‌رسد، بلکه پتانسیل بیشتری نیز دارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1491291/vintage-gadgets-technology-keep-discard/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *