۵ چیزی که پورت های رایانه شخصی باید در سال ۲۰۲۴ بهتر شوند

۵ چیزی که پورت های رایانه شخصی باید در سال ۲۰۲۴ بهتر شوند
گرایش های دیجیتال

من یک بار گفته ام، و دوباره آن را خواهم دید: ۲۰۲۳ سال خوبی برای بازی های رایانه شخصی نبود. ما چند بازی عالی دیدیم، اما بیشتر آنها بودند توسط بنادر ضعیف آسیب دیده است که مشکلات عملکرد، اشکالات و سایر مشکلات شکستن بازی را به نمایش گذاشت. با این حال، حتی در پایان سال، همه چیز رو به جلو است و امیدوارم این روند تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

به‌جای بازنگری مشکلات عملکردی که در تمام سال روی رایانه‌های شخصی دیده‌ایم، می‌خواهم منتظر باشم. در اینجا پنج موردی است که می‌خواهم در سال آینده در نسخه‌های PC شاهد آن باشم.

رفع فشرده سازی GPU

پورتال: Prelude RTX | مقایسه RTX IO Off در مقابل On – صحنه کیک

در سال ۲۰۲۳ چند موضوع مشترک در پورت های رایانه شخصی وجود داشت، اما یکی از برجسته ترین آنها عدم فشرده سازی GPU بود. مانند قبلا در موردش نوشته بودمXbox Series X و PS5 دارای سخت افزار فشرده سازی اختصاصی هستند که با قدرت محاسباتی تقریباً یک CPU کامل برابری می کند. رایانه‌های شخصی پردازنده‌ی فشرده‌سازی اختصاصی ندارند، اما می‌توانید بخشی از این کار را روی GPU بارگذاری کنید.

ما درباره DirectStorage مایکروسافت شنیده ایم که در حال حاضر در دسترس است Ratchet و Clank Rift از هم جدا می شوند با رفع فشرده سازی GPU علاوه بر این، انویدیا ویژگی RTX IO خود را دارد که شاهد بهبود بسیار زیاد زمان بارگذاری در مطالبه گر پورتال پرلود RTX.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

زمان بارگذاری سریعتر عالی است، اما مزیت واقعی کاهش فشرده سازی GPU، تنگنای IO است که می توانید در برخی از بازی های رایانه شخصی مشاهده کنید. اگر GPU دارایی‌ها را از حالت فشرده خارج کند، فشاری از CPU وارد می‌شود. در عناوینی مانند جنگ ستارگان جدی: بازمانده، که در تعداد رشته های بالای موجود در CPU های مدرن مقیاس ضعیفی دارد، عبور از گلوگاه IO می تواند به کاهش لکنت پیمایش که توسط مناطق بارگذاری نامرئی ایجاد می شود، کمک کند.

انویدیا چگونه آن را توضیح می دهد: “RTX IO به تنهایی نمی تواند لکنت را به طور کامل حذف کند، اما می تواند یک فناوری کمکی برای کمک به کاهش لکنت باشد. می تواند این کار را با کاهش وابستگی به محاسبات CPU در زمانی که نیاز به بارگذاری بافت ها و هندسه ها “سریع تر” باشد، انجام دهد. علت لکنت زبان و آزاد کردن CPU برای انجام کارهای دیگر است.”

نسل قاب برای همه

بتسدا

من از DLSS 3 و FSR 3 افتضاح. هر نسخه اصلی AAA باید شامل آخرین ابزارهای ارتقاء مقیاس و تولید فریم از Nvidia و AMD باشد. اگر می خواهید یکی را وارد کنید، باید دیگری را نیز بگنجانید. در این مرحله واقعاً هیچ بهانه ای وجود ندارد. در عرض یک هفته پس از انتشار کد منبع FSR 3 توسط AMD، modders یک ابزار ایجاد کرد که می تواند از FSR 3 در هر بازی که قبلاً DLSS 3 داشته است استفاده کند.

تولید فریم مهم است، اما به طور کلی امسال شاهد یک پویایی بد بین FSR و DLSS بودیم. استارفیلد احتمالاً بدترین نمونه بودبا وجود فریادهای انجمن برای نسخه DLSS (یک مد DLSS که در عرض یک روز پس از عرضه بازی منتشر شد) بازی فقط در زمان انتشار از FSR پشتیبانی می کند. ما بارها و بارها DLSS و FSR را دیده‌ایم تا حد زیادی از همان ستون فقرات استفاده کنیدبنابراین اضافه کردن یکی به یک بازی و نه اضافه کردن دیگری هیچ معنایی ندارد.

همانطور که با بازی هایی مانند استارفیلد و آلن ویک ۲، ارتقاء مقیاس و گاهی اوقات حتی تولید فریم ابزارهای ضروری برای به دست آوردن بهترین عملکرد در عناوین سخت هستند. پشتیبانی از FSR، DLSS، و حتی XeSS اینتل تضمین می‌کند که بازیکنان بدون در نظر گرفتن پردازنده گرافیکی خود، بهترین تجربه را به دست می‌آورند، و این باید برای هر نسخه اصلی رایانه شخصی در اولویت باشد.

HDR مناسب

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

من عاشق برنامه Special K هستم که تقریباً روی هر بازی رایانه شخصی اجرا می کنم – حتما بخوانید چگونه برنامه “چاقوی ارتش سوئیس” تنظیمات من را تغییر داد – اما این راه حلی است که نیازی به وجود ندارد. من عمدتاً از آن برای تزریق HDR در بازی‌هایی استفاده می‌کنم که پیاده‌سازی مناسبی ندارند، و همانطور که بیشتر گیمرهای رایانه شخصی به خوبی می‌دانند، این بیشتر بازی‌های رایانه شخصی است.

HDR روی آن بوده است Backburner برای بازی های رایانه شخصی برای سال ها، و دلیل خوبی دارد. ما نمایشگرهایی نداشتیم که واقعاً تجربه HDR را روی دسکتاپ بدرخشند. که امسال تغییر کردو زمان آن رسیده است که پورت های رایانه شخصی به تجربه HDR که بازیکنان کنسول در چندین سال گذشته از آن لذت برده اند توجه کنند.

هر پیاده‌سازی HDR بهتر از هیچ‌کدام است، اما در حالت ایده‌آل، این بازی از فرمت‌های مختلف HDR پشتیبانی می‌کند و دارای لغزنده‌هایی برای حداکثر روشنایی، اشباع و نقطه میانی است. Cyberpunk 2077 نمونه بارز HDR است که به درستی در یک بازی انجام می شود، و امیدوارم نسخه های بیشتری در سال ۲۰۲۴ از این فرمت استفاده کنند.

در حالی که در سال‌های گذشته بیشتر نمونه‌ای از پنل‌های VA و IPS را با روشنایی ناامیدکننده‌ای دیده‌ایم، ما شاهد مانیتورهای بازی‌های بیشتری هستیم که برای HDR ساخته شده‌اند. پنل های OLED مانند ال‌جی UltraGear OLED 27 برای HDR فوق العاده هستند، اما ما شاهد هجوم نمایشگرهای مینی ال ای دی مانند آن هستیم. کولر Master Tempest GP27Q. اکنون، ما فقط منتظر پشتیبانی مناسب از HDR در خود بازی‌ها هستیم و امیدوارم در سال ۲۰۲۴ شاهد موارد بیشتری از آن باشیم.

SSD مورد نیاز است

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

امسال در مورد برخی نیازهای سیستم کمی اعتراض وجود داشت. به طور خاص، بازی هایی مانند استارفیلد، دیابلو ۴٫ و Cyberpunk 2077: Phantom Liberty یک SSD را به عنوان یک مورد نیاز برای اجرای بازی ذکر کنید. ظاهراً این یک شوک بود برخی از گیمرهای رایانه شخصی (و حتی برخی از روزنامه نگاران) که فکر می کنند نسخه مدرن AAA باید بتواند با فناوری ذخیره سازی که در سال ۱۹۹۲ عرضه شد اجرا شود.

ما چند نمونه از وحشت استفاده از هارد دیسک چرخان را در یک بازی طراحی شده برای SSD دیده ایم. Ratchet و Clank Rift از هم جدا می شوند بودن برجسته ترین نمونه. من از توسعه دهندگان قدردانی می کنم که HDD ها را نگه می دارند تا خشم گیمرهای رایانه شخصی را از بین ببرند، اما زمان آن فرا رسیده است. ما باید به سراغ نیاز به SSD برای بازی های مدرن AAA برویم.

منظورم را اینجا اشتباه متوجه نشوید. نیازی نیست هارد دیسک ها به طور کامل از بین بروند، و اگر یک بازی بتواند بدون مشکل روی هارد دیسک اجرا شود، عالی است. با این حال، ما در زمانی هستیم که هزینه یک SSD 1 یا ۲ ترابایتی تقریباً به اندازه یک HDD با کیفیت بالا با همان اندازه است، بنابراین بازی ها نباید روی پشتیبانی از فناوری ذخیره سازی که به خوبی از اوج خود گذشته است تمرکز کنند. علاوه بر این، با ویژگی هایی مانند RTX IO و DirectStorage، یک SSD برای استفاده حداکثری از این فناوری IO مورد نیاز است.

بیشتر ولکان

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

این کمتر در مورد بهینه سازی بازی های رایانه شخصی است و بیشتر در مورد گسترش پشتیبانی است. امیدوارم سال آینده شاهد ولکان بیشتری باشیم. قبلا در موردش نوشته بودم مزایای Vulkan نسبت به DirectX، از جمله بهبودهای گاه به گاه عملکرد، اما نکته اصلی Vulkan این است که در چندین پلتفرم کار می کند. DirectX فقط روی ویندوز کار می کند. Vulkan روی Windows، MacOS و Linux کار می کند.

اکثر بازی‌های رایانه شخصی روی رایانه شخصی انجام می‌شود، اما این در حال تغییر است. دستگاه‌هایی مانند Steam Deck اکنون بخش بزرگ‌تری از پای بازی‌های رایانه شخصی را به لینوکس می‌دهند و مک‌های اخیر آنقدر قدرتمند هستند که بتوانند بازی‌هایی مانند اجرا کنند. دروازه بالدر ۳ – یک بازی که برای رکورد، از Vulkan و DirectX پشتیبانی می کند. شما آن را زیاد می بینید. بازی هایی مانند Red Dead Redemption 2 و عذاب ابدی به راحتی می توان روی Steam Deck کار کرد زیرا از Vulkan استفاده می کنند.

دامنه بازی های رایانه ای تنها در حال گسترده تر شدن است و ویندوز دیگر تنها مقصد برای انجام بازی ها نیست. Vulkan تضمین می‌کند که بازی‌ها می‌توانند روی سیستم‌عامل‌های مختلف بدون لایه‌های ترجمه فانتزی اجرا شوند که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. در حالت ایده آل، شاهد بازی هایی خواهیم بود که از DirectX و Vulkan پشتیبانی می کنند. مطمئناً ممکن است، همانطور که عناوین دوست دارند Red Dead Redemption 2 و دروازه بالدر ۳ نشان دادن

پورت های کامپیوتر در سال ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای بازی های رایانه شخصی نبود، و من مطمئن هستم که در سال آینده همچنان شاهد تعداد زیادی پورت های مشکل دار رایانه شخصی خواهیم بود. با این حال، بازی‌هایی که در نیمه دوم سال جاری دیدیم، مطمئناً بهتر از بازی‌هایی بودند که در نیمه اول منتشر شدند، و این باعث می‌شود که من امیدوار باشم که ثبات پورت‌های رایانه شخصی در یک روند صعودی باشد.

هنوز تکنیک‌هایی مانند پیش‌کامپایل سایه‌زن‌ها وجود دارد که پورت‌های PC به آن‌ها نیاز دارند، اما امیدوارم راه‌حل‌هایی که در سال ۲۰۲۲ برای مشکلات دیدیم، در سال ۲۰۲۴ عادی شوند. مطمئناً این همان چیزی است که در طول سال گذشته دیدیم.

توصیه های سردبیران







در سال ۲۰۲۳ چند موضوع مشترک در پورت های رایانه شخصی وجود داشت، اما یکی از برجسته ترین آنها عدم فشرده سازی GPU بود. مانند قبلا در موردش نوشته بودمXbox Series X و PS5 دارای سخت افزار فشرده سازی اختصاصی هستند که با قدرت محاسباتی تقریباً یک CPU کامل برابری می کند. رایانه‌های شخصی پردازنده‌ی فشرده‌سازی اختصاصی ندارند، اما می‌توانید بخشی از این کار را روی GPU بارگذاری کنید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/pc-port-wishlist-2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *