۶ بهترین ویژگی که باید امتحان کنید

از آنجایی که ما در Android 15 Beta 2 هستیم، احتمالاً برای شما بی خطر است که ادامه دهید و این را در تلفن Pixel خود فلش کنید، با این فرض که با لیست کوچکی از اشکالاتی که Google به اشتراک گذاشته مشکلی ندارید. گوگل مطمئناً فکر می کند که این ساخت به اندازه کافی پایدار است، به علاوه بزرگترین مجموعه ویژگی های جدید اندروید ۱۵ را که تاکنون دیده ایم را به نمایش می گذارد.

در حالی که اندروید ۱۵ ممکن است طراحی مجدد رابط کاربری اصلی، لانچر جدید برای بازی کردن، یا تغییرات عمده در جلویی که اندروید را تازه کند، نداشته باشد، گوگل هنوز ارائه یک دسته جامد از ویژگی های جدید. پس از بررسی این آخرین ساخت در روز گذشته، ما به جلو رفتیم و لیستی از آنچه باید مراقب آن باشید را جمع آوری کردیم.

در اینجا موارد جدید در اندروید ۱۵ بتا ۲ آمده است.

۶ بهترین ویژگی که باید امتحان کنید

بازگشت پیشگو: ژست بازگشت پیش‌بینی‌کننده حداقل از اندروید ۱۴ در اندروید وجود داشته است، اما احتمالاً چیزی از آن نمی‌دانید زیرا به‌عنوان تنظیمات توسعه‌دهنده پنهان بود. اکنون در اندروید ۱۵ بتا ۲، گوگل آن را به صورت پیش فرض روشن می کند. چیست؟ خوب، وقتی برای فعال کردن ژست برگشتی در دستگاه اندرویدی خود از لبه به داخل سوایپ می‌کنید، پنجره یا برنامه فعالی که باز کرده‌اید کمی کوچک می‌شود و نشان می‌دهد که در حال رفتن به مرحله بعدی هستید. این در حال پیش بینی یا مسخره کردن است یا بی سر و صدا اعلام می کند که کجاست بازگشت شما را خواهد برد

در حال حاضر در همه برنامه ها کار نمی کند زیرا درک من این است که توسعه دهندگان باید برای آن پشتیبانی اضافه کنند. با این حال، باید در برخی از برنامه‌های Google و همچنین تنظیمات دستگاه پیکسل کار کند. از آنجایی که در آینده پیش‌فرض روشن است، امیدواریم این امر منجر به پذیرش برنامه‌های بیشتری از آن شود. این بسیار مفید است و همچنین در حین حرکت در سیستم عامل ظاهری مرتب به نظر می رسد.

فضای خصوصی: ما در داستان قبلی اندروید ۱۵ بتا ۲ درباره فضای خصوصی نوشتیم، اما می‌خواستیم به شما نشان دهیم که چگونه خواهد بود. برای دسترسی، به Settings>Security & privacy بروید و سپس به پایین بروید تا آن را ببینید. پس از باز شدن، ابتدا باید از طریق راه اندازی راه اندازی کنید که حتی از شما می خواهد یک حساب Google جدید فقط برای این فضا ایجاد کنید.

پس از ایجاد (شما می توانید بدون یک حساب جدید شروع به کار کنید، اما در نهایت از شما درخواست می کند)، فضای خصوصی در پایین کشوی برنامه شما در منطقه ای زندگی می کند که می توان آن را قفل کرد یا قفل آن را باز گذاشت. برنامه های موجود را فهرست می کند، به علاوه می توانید برنامه های جدید را فقط در این فضا نصب کنید. باز هم، برای اینکه بتوانید واقعاً از آن استفاده کنید، به یک حساب جداگانه نیاز دارید، پس این را در نظر داشته باشید. در نهایت، در صورت نیاز می توانید فضا را حذف کنید.

کنترل های صدا: به آن نگاه کنید – کنترل‌های جدید صدا در اندروید ۱۵٫ اکنون، وقتی صدا را روی دستگاه خود تنظیم می‌کنید و سپس منوی ۳ نقطه را در کنترل کناری که ظاهر می‌شود ضربه می‌زنید، این کادر بزرگ در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. دارای لغزنده های متحرک بزرگ برای همه کنترل های صدا روی دستگاه، از جمله رسانه، تماس، زنگ، اعلان و زنگ هشدار. اگر دستگاه‌های دیگری متصل هستید، باید بتوانید آن‌ها را نیز تنظیم کنید.

بلوتوث به طور خودکار دوباره روشن می شود: اگر به دلایلی بلوتوث را خاموش کرده‌اید، اما همیشه فراموش کرده‌اید که دوباره آن را روشن کنید، بنابراین هیچ چیز در زندگی شما با اتصال بلوتوث بعداً در روز کار نمی‌کند، Google تنظیمات جدیدی برای شما در نظر گرفته است. در منوی کامل تنظیمات بلوتوث، یک ضامن جدید به نام «فردا دوباره روشن شود» وجود دارد. همانطور که از نام آن پیداست، اگر بلوتوث را خاموش کنید، تلفن شما سعی می کند روز بعد دوباره آن را روشن کند. مرتب

لرزش تطبیقی: گوگل یک تنظیم صوتی جدید به نام لرزش تطبیقی ​​اضافه کرد که “ارتعاشات تلفن شما را بر اساس محیط شما تنظیم می کند.” این کار از میکروفون و سنسورهای “سایر” تلفن شما برای تعیین سطح صدا و زمینه استفاده می کند و سپس لرزش شما را کاهش می دهد. گوگل اصرار دارد که با این تنظیم “هیچ داده ای ثبت نمی شود”.

تضاد رنگ در کاغذ دیواری: به کنتراست بیشتری نیاز دارید؟ در بخش Wallpaper & Style گوشی شما، گوگل یک صفحه کنتراست رنگ جدید اضافه کرده است که به شما امکان می دهد واقعا کنتراست گوشی خود را کاهش دهید. گزینه های پیش فرض، متوسط ​​و زیاد و همچنین گزینه “به حداکثر رساندن کنتراست متن” وجود دارد. بعد از جابه‌جایی همه تنظیمات، نمی‌توانم دقیقاً جایی که این مورد اعمال می‌شود را پیدا کنم، اما مطمئن هستم که می‌توانید. به علاوه، گوگل اشاره می کند که “برخی برنامه ها ممکن است از تمام تنظیمات کنتراست رنگ و متن پشتیبانی نکنند.” فکر می کنم باید برنامه هایی را پیدا کنم که این کار را انجام دهند.

و، خوب، بیشتر آن است. ۶ چیز بزرگ برای بازی کردن ای کاش چیزهای بیشتری برای شما داشتم، اما همیشه این امکان وجود دارد که Google به ارائه ویژگی‌ها از طریق دو نسخه بتا بعدی قبل از ثبات ادامه دهد. خوب، احتمالا این کار را نخواهند کرد، بنابراین اگر این کار حواس شما را غلغلک نمی دهد، به اندروید ۱۶ نگاه کنید.

اگر چیز جالبی پیدا کردید به ما اطلاع دهید که چه چیزی پیدا می کنید.


منبع: https://www.droid-life.com/2024/05/16/whats-new-in-android-15-beta-2-the-fun-stuff/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *