۶ تا از کمیاب ترین موتورسیکلت های دوکاتی که تا کنون ساخته شده است

۶ تا از کمیاب ترین موتورسیکلت های دوکاتی که تا کنون ساخته شده است

Superleggera (به ایتالیایی به معنای “فوق سبک”) V4 نشان دهنده تلاش های پیشرفته دوکاتی در زمینه مواد سبک وزن، یک موتور قدرتمند و جدیدترین سیستم های الکترونیکی کمک سوار و ایمنی است. قسمت اعظم Superleggera از فیبر کربن از جمله قاب و بازوی چرخشی عقب ساخته شده است و از تیتانیوم و منیزیم به طور گسترده در بقیه قسمت های دوچرخه استفاده می شود تا وزن آن تا ۳۵۰ پوند (۳۳۵٫۵ با کیت مسابقه اختیاری) حفظ شود. موتور ۹۹۸ سی سی Stradale V4 در Superleggera V4 234 اسب بخار قدرت و ۸۷٫۷ پوند فوت گشتاور تولید می کند، اما دنیای چرخهمایکل گیلبرت متوجه شد که تعادل بی عیب و نقص دوچرخه و سیستم های کنترل کشش و ترمز پیچیده باعث می شود که این قدرت غیر قابل کنترل شود.

او می‌نویسد: «تلاش و دقت در دور زدن، شبیه هیچ چیزی نیست که من در دوکاتی تجربه کرده‌ام؛ شاسی و دوشاخه سطحی از بازخورد را ارائه می‌دهند که با هر موتورسیکلت تولیدی که من آزمایش کرده‌ام قابل مقایسه نیست.» “تحویل نیرو و رانندگی های بی امان Superleggera در گوشه خروجی به طور قابل توجهی چشمگیر است، اما حتی قابل توجه تر، کاربرپسند بودن آن است.”

با این حال، این پیچیدگی و قدرت تصفیه شده هزینه بالایی دارد: Superleggera V4 قیمت پایه بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار دارد. برای این هزینه می توانید دو Panigale V4R یا یک گاراژ پر از آن داشته باشید Janus Halcyons و Kawasaki W800s، اگرچه سوار شدن بر سوپرلگرا شما را در جمع افراد برتر هالیوودی مانند تام کروز و جیسون استاتهام قرار می دهد که سوار V4 خود به مجموعه “The Expendables 4” شدند. مانند Panigale V4، Superleggera V4 به تولید ۵۰۰ دستگاه محدود شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1491439/rarest-ducati-motorcycles-ever-built/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *