۶ خودروی مفهومی بوگاتی که همه آنها را فراموش کرده‌اند

۶ خودروی مفهومی بوگاتی که همه آنها را فراموش کرده‌اند

بوگاتی نمونه اولیه ۱۶C Galibier را در یک مهمانی خصوصی در مولشیم فرانسه در سال ۲۰۰۹ به نمایش گذاشت. به گفته استایلیست ارشد آخیم آنشید، این شرکت می خواست که Galibier جایگزین آن شود. ویرون وقتی آن خط تمام شد. افسوس که این اتفاق نیفتاد.

با نگاهی دقیق به جلو، می توانید برخی از دودمان ویرون را ببینید. اما کاپوت بلند و نشانه‌ای از یک درز پشتی که در طول خودرو تا دم پارگی متوسطی کشیده شده است، بسیار شبیه یک اشاره به Aérolithe و Atlantic است. این موتور حتی دارای موتور ویرون بود – یک W-16 8 لیتری سوپرشارژ دوقلو با توان ۱۰۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۵۰ مایل در ساعت. چیزی که آن را متفاوت می کرد، توانایی آن در کار با اتانول بود که آن را به یک موتور سوخت انعطاف پذیر تبدیل کرد.

بدنه Galibier با استفاده از قطعات فیبر کربن آبی تیره ساخته شده بود که وقتی در نور می‌درخشیدند. در حالی که کاپوت و پشت خودرو از فیبر کربن سفت و سخت و در عین حال سبک وزن ساخته شده بودند، گلگیرهای جلو و درها از آلومینیوم صیقلی ساخته شده بودند.

علاوه بر این، کوپه چهار در دارای چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق کاملاً جدید بود که با هم ترکیب می شد و آن را به سریع ترین، قوی ترین و چابک ترین سدان موجود در بازار تبدیل می کرد… اگر بوگاتی آن را ساخته بود.

این نمونه اولیه خاص است زیرا در آن زمان فولکس واگن مالک بوگاتی بود. مدیران آن گروه خواهان تغییرات شدیدی بودند، از جمله ساخت آن ۶۰ اینچ بلندتر و ۶ اینچ بلندتر، که مفهوم اصلی یک “سدان اسپرت و شیک” را کنار گذاشت. بنابراین، شرکت به برنامه پشتیبان خود – Chiron – تغییر مکان داد.


منبع: https://www.slashgear.com/1458784/bugatti-concept-cars-forgot-about/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *