۷ بهترین کمدی سال ۲۰۲۳، رتبه بندی شده

۷ بهترین کمدی سال ۲۰۲۳، رتبه بندی شده
پتی پرت / Orion Pictures

سال ۲۰۲۳ برای همه ژانرهای هالیوود یک سال تبلیغاتی نبوده است. به ویژه پیشنهادهای ترسناک امسال چیزهای زیادی را به جا گذاشته است. در عین حال، امسال هالیوود نسبت به مدت‌های گذشته، کمدی‌های استودیویی کم‌هزینه‌ای مبتکرانه و خاطره‌انگیزتری ارائه کرده است.

لزوماً هر یک از کمدی های سال موفق به موفقیت نشده اند، اما حتی تلاش های ناقصی مانند این بدون احساسات سخت تنوع خوشامدگویی را در جدول عرضه معمولی سالانه صنعت سرگرمی به ارمغان آورده است. اکنون که تنها چند هفته تا خداحافظی ۲۰۲۳ باقی مانده است، زمان بهتری برای جشن گرفتن برخی از خنده دارترین فیلم های سال وجود ندارد.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا هفت بهترین کمدی منتشر شده در سال جاری را معرفی می کنیم.

۷٫ پناهگاه

نئون

جایگاه مقدس یکی از بعیدترین کمدی های سال است. روی کاغذ، فیلمی درباره یک سلطه گر که سعی می کند از مشتری نوزاد خود باج خواهی کند تا به خاطر اعتمادی که به او کمک کرده جبران کند، ممکن است فریاد “خنده دار-بلند خنده دار” ندهد. به اندازه کافی مطمئن جایگاه مقدس یکی از تاریک ترین و فاسدترین لذت های سال ۲۰۲۳ است، یک مسخره مضحک جنسی که توسط کارگردان زاخاری ویگون و مارگارت کوالی (Margaret Qualley) برگزار می شود.چیزهای بیچاره) و نقش‌های اصلی و بی‌هدف کریستوفر ابوت. این تکان دهنده، ناخوشایند، گاهی اوقات سکسی، و شیرین تر از آن چیزی است که به درستی انتظار دارد.

هیچ چیز در مورد آن، از جمله پیچش های لحظه آخری رام کام، نباید کار کند. با این حال، Qualley، به طور خاص، راهی پیدا می‌کند تا در رویارویی ۹۰ دقیقه‌ای Sanctuary یک مزیت دانش‌آمیز و طنزآمیز به ارمغان بیاورد که تضمین می‌کند در بیشتر زمان اجرا شما را با پوزخندی ناباورانه ترک می‌کند. گاهی اوقات، تنها چیزی که برای اثربخشی یک کمدی لازم است، اعصابی است که واقعاً به پایان برسد آنجا. خوشبختانه، این چیزی است جایگاه مقدس در بیل دارد.

۶٫ Holdovers

ویژگی های تمرکز

پیگیری مورد انتظار الکساندر پین تا سال ۲۰۱۷ کوچک کردن نمایشی دنج و در عین حال خاردار است که بار دیگر ثابت می کند که چرا پل جیاماتی یکی از همه کاره ترین اجراکنندگان روی کره زمین است. بازیگر رهبری می کند دارندگان به عنوان یک معلم تاریخ باستان بداخلاق در یک مدرسه شبانه روزی ماساچوست که در نهایت مجبور می شود تعطیلات خود را در محوطه دانشگاه با یک مدیر کافه تریا عزادار (با بازی داواین جوی راندولف) و یک دانش آموز مشکل دار (دومینیک سسا) بگذراند. پیش فرض آن آن را طوری تنظیم می کند که بیش از چند لحظه دراماتیک را ارائه دهد و دارندگان دقیقاً همین کار را می کند، اما تاریکی احساسی داستان آن هرگز بر آن چیره نمی شود.

این تا حدودی به دلیل لحن کمدی کمدی فیلمنامه دیوید همینگسون است، اما همچنین به لطف بازی اصلی جیاماتی است که مرز بین کاریکاتور و صراحت احساسی را به قدری زیبا طی می کند که او می تواند مدام آن را بلند کند. دارندگان حتی زمانی که به طور قطعی احساس پایین بودن می کند. این فیلم قصیده ای است برای کمدی های انسانی دهه ۱۹۷۰ هال اشبی (نگاه کنید به: هارولد و ماد، آنجا بودن) و هم به عنوان ادای احترام به آن فیلم ها و هم یادآوری این موضوع است که چرا آنها چنین جذابیت ماندگاری دارند.

۵٫ خدایا آنجا هستی؟ من هستم، مارگارت

لاینزگیت

صحبت از فیلم هایی شد که ۴۰ یا ۵۰ سال پیش می توانستند عادی به نظر می رسیدند، تو هستی خدا؟ من هستم، مارگارت یک کمدی شگفت آور ملایم و صریح است. به تهیه کنندگی جیمز ال بروکس و نویسندگی و کارگردانی لبه هفده فیلمساز کلی فرمون کریگ، فیلمی است که چنان با احساسات و اضطراب های شخصیت هایش هماهنگ شده است که می تواند بارها و بارها شما را در یک لحظه از خنده و لحظه ای دیگر اشک در بیاورد.

پشت دوربین، کریگ فیلم را چنان بی دردسر کنار هم می‌گذارد که اگر به زیبایی و حوصله پرتره دوران نوجوانی‌اش را ترسیم نمی‌کرد، تقریباً می‌توان کل آن را بدیهی دانست. این فیلم با نگاهی تیزبین و همدلانه نوشته و کارگردانی شده است، به همین دلیل است که نسبت به سایر کمدی های منتشر شده در سال جاری، لحظات مرتبط تر و خنده دار تری از طنز مشاهده ای را به نمایش می گذارد.

۴٫ Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

آیدان موناغان/Paramount Pictures/Paramount Pictures

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves نه تنها دست کم گرفته‌شده‌ترین فیلم فرانچایز سال است، بلکه خنده‌دارترین هم است. کارگردانی شده توسط شب بازی کارگردانان جاناتان گلدشتاین و جان فرانسیس دیلی، افتخار در میان دزدان نه تنها موفق می شود از موفقیت محبوب ترین بازی نقش آفرینی رومیزی جهان استفاده کند، بلکه رفاقت، سبکی و کمدی را نیز به آن بازمی گرداند. ژانر فانتزی. با حضور یک بازیگر تمام ستاره، افتخار در میان دزدان در طول داستان خود بسیار تکامل می یابد. این فیلم به‌عنوان یک فیلم هیجان‌انگیز زندان شروع می‌شود، به یک کمدی جادویی تبدیل می‌شود و در نهایت به یک فیلم اکشن نجات‌بخش جهان تبدیل می‌شود.

این فیلم همیشه با روح کمدی خود پیوند خورده است، که الهام‌بخش یک مشت گیج‌های خنده‌دار فراموش نشدنی است، از جمله یک شوخی تکراری که شامل یک پتی پرنده‌مانند به نام جارناتان و استفاده از طلسم Speak with Dead است که منجر به یک سری سوء تفاهم‌های خنده‌دار می‌شود. وقتی در ماه مارس منتشر شد، افتخار در میان دزدان اغلب با آغوش باز مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. نه ماه بعد، رتبه آن به عنوان یکی از بهترین و خنده دارترین فیلم های پرفروش سال، آشکارتر و غیرقابل انکار به نظر می رسد.

۳٫ فقرا

تصاویر سرچ لایت

چیزهای بیچاره، هشتمین فیلم بلند یورگوس لانتیموس، به نوعی عجیب ترین و خنده دارترین فیلم این فیلمساز تا به امروز است. کسانی که با کارهای قبلی لانتیموس آشنا هستند، می دانند که چقدر این کار قابل توجه است. با این حال، حتی کسانی که هیچ یک از فیلم‌های گذشته این کارگردان را ندیده‌اند، لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانند تا دقیقاً چقدر مضحک و منحصر به فرد هستند. چیزهای بیچاره است. این فیلم که زنی با مغز کودک در بدن بزرگسال را دنبال می‌کند، در حالی که در دنیایی که به شدت می‌خواهد او را کنترل کند، بالغ می‌شود، لحن و نیت تجاوزکارانه‌اش را زود اعلام می‌کند.

از آنجا چیزهای بیچاره به سرعت به یک کمدی جنسی شیک و تخیلی تبدیل می‌شود، کمدی که خنده‌دارترین و بهترین بازی مارک روفالو در سال‌های اخیر را ایجاد می‌کند، و همچنین نقش اول را از اما استون به‌عنوان بهترین اثری که این بازیگر تا به حال ارائه کرده است، به‌حساب می‌آید. در همین حال، فیلمنامه شوخ طبع تونی مک نامارا، فیلم را با برخی از مبتکرانه ترین عبارات سال پر می کند – تضمین می کند که حتی بدجنس ترین بینندگان نیز نمی توانند به طور کامل مقاومت کنند. چیزهای بیچارهجذابیت عفونی و حس شوخ طبعی.

۳٫ پایین

Orion Pictures

امسال چندین فیلم برای احیای کمدی استودیویی با درجه R تلاش کردند، اما هیچ کدام به اندازه موفقیت آمیز نبودند. پایین. دومین فیلم سینمایی کارگردان اما سلیگمن ترکیبی دوست داشتنی از ژانرها، لحن ها و تأثیرات است که در نهایت به عنوان چیزی کاملاً جدید و تازه ظاهر می شود. یک کمدی در دوران بلوغ در مورد یک جفت دبیرستانی (با بازی راشل سنوت و آیو ادبیری) که تصمیم می‌گیرند یک باشگاه مبارزه زنانه راه بیندازند تا با تشویق‌کننده‌های خود ارتباط برقرار کنند. پایین یک ارسال هیستریک از فرهنگ دبیرستان آمریکایی است که از رفتن به مکان‌های خشن‌تر و خشن‌تر از آنچه که اکثر بینندگان انتظار دارند نمی‌ترسد.

موفقیت مالی آن ممکن است به دلیل عدم تبلیغات مربوط به اعتصابات منجر به اکران آن آسیب دیده باشد، اما این فیلم در حال حاضر تضمین می‌کند که تبدیل به یک کمدی کلاسیک کالت در بین دبیرستان‌ها و سینماگران به طور یکسان شود. از یک طرف، این سرنوشت ناامید کننده ای است که برای فیلمی به این خوبی اتفاق می افتد پایین. از سوی دیگر، تا حدودی برای فیلمی مناسب به نظر می‌رسد که به همان اندازه که پرانرژی ساخته شده و به طرز لذت بخشی به هم ریخته است.

۱٫ شهر سیارکی

ویژگی های فوکوس / ویژگی های فوکوس

وس اندرسونآخرین درام، شهر سیارکی، یکی از بهترین تلاش های او تاکنون است. یک فیلم عروسک تودرتو در مورد مجموعه ای از بچه ها و بزرگسالان است که پس از بازدید یک بیگانه در یک شهر بیابانی در آمریکا قرنطینه می شوند. شهر سیارکی به نظر می رسد نقطه اوج هنری مرحله ای از حرفه اندرسون است که با آن آغاز شد هتل بزرگ بوداپست. مثل آن فیلم و ۲۰۲۱ است اعزام فرانسوییک دیورامای سینمایی بسیار ساخته شده است، اما از نظر احساسی کنجکاوترین و مبهم ترین بازی او از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. پادشاهی طلوع ماه.

هنگامی که این فیلم در تابستان گذشته اکران شد، واکنش تا حدودی تفرقه‌انگیز از طرف تماشاگران معمولی سینما دریافت کرد. هر چه فرد زمان بیشتری را با آن بگذراند، آشکارتر است شهر سیارکیعظمت می شود. این یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین فیلم‌های اندرسون در اواخر دوره است و برخی از بهترین شوخی‌ها و شوخی‌های بصری هر فیلمی را که امسال می‌بینید را به نمایش می‌گذارد. به نظر می رسد که هر بار که دوباره آن را مرور می کنید خنده دارتر می شود، و این خیلی چیزها را می گوید، با توجه به اینکه چقدر سریع و رضایت بخش بسیار سرگرم کننده است. شهر سیارکی است.

توصیه های سردبیران







بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا هفت بهترین کمدی منتشر شده در سال جاری را معرفی می کنیم.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/best-comedy-movies-of-2023-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *