۷ نکته ضروری برای حفظ سلامت باتری خودروی هیبریدی شما

۷ نکته ضروری برای حفظ سلامت باتری خودروی هیبریدی شما

مانند بسیاری از باتری‌های دیگر، شارژ کردن سلول‌هایی که هیبرید شما را تا ۱۰۰ درصد انرژی می‌دهند یا اجازه دهید آنها خالی شوند، ایده بدی است. ذخیره سازی نزدیک به حداکثر ظرفیت، یا گذراندن دوره های بدون شارژ، طول عمر قطعات را به شدت کاهش می دهد. در شارژ زیاد، سلول‌های لیتیومی می‌توانند پیچک‌هایی به نام دندریت را رشد دهند که می‌تواند باعث ایجاد اتصال کوتاه بین قسمت‌های مختلف داخلی باتری شود. به طور مشابه، رها کردن کامل آن می تواند منجر به یک فرآیند شیمیایی محدود کننده بار در سلول های آن شود. به بیان ساده، یک باتری Li-Ion با جابجایی لیتیوم بین لایه گرافیت و اکسید کبالت در داخل باتری کار می کند. در حالت نیم شارژ، مقدار مساوی لیتیوم در هر دو طرف وجود دارد. در نتیجه، شارژ یا تخلیه تا حد زیادی می‌تواند به یکی از طرف‌ها آسیب بزند، زیرا با لیتیوم بیش از حد پر می‌شود.

اکثر باتری‌های مدرن نوعی محافظت در برابر شارژ بیش از حد دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از مرگ کامل خاموش شوند تا از آسیب به سلول‌هایشان جلوگیری شود. با این حال، نباید بیش از حد به این موضوع اعتماد کنید. باتری ها به طور طبیعی با گذشت زمان شارژ خود را از دست می دهند، بنابراین در حالی که جعبه آب میوه ممکن است هنگام خاموش شدن خالی نشود، مدت کوتاهی پس از آن خواهد گذشت. در نتیجه، باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا در اسرع وقت مقداری شارژ دوباره به آن برگردانید. بعید است که محافظ‌های شارژ بیش از حد از کار بیفتند، اما هرچه به شارژ کامل نزدیک‌تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که برخی از دندریت‌ها در داخل باتری شما ظاهر شوند.

اگر می‌خواهید باتری هیبریدی‌تان تا زمانی که ممکن است دوام بیاورد، در حالت ایده‌آل شارژ آن را همیشه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. چندین طلسم شارژ کوتاه تر نیز به شارژهای طولانی تر، پر کردن باتری ترجیح داده می شود.


منبع: https://www.slashgear.com/1483158/essential-tips-maintaining-hybrid-battery-health/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *