۹ استارت‌آپ نوآور که خریدهای اجتماعی را در ایالات متحده به جریان می‌اندازند، زیرا پلتفرم‌هایی مانند TikTok در جمعه سیاه همه کاره می‌شوند.

۹ استارت‌آپ نوآور که خریدهای اجتماعی را در ایالات متحده به جریان می‌اندازند، زیرا پلتفرم‌هایی مانند TikTok در جمعه سیاه همه کاره می‌شوند.

بنیانگذاران اورکا، مکس سناتور (سگ را در دامان خود نگه می دارد) و لورن استیونز روی صندلی های اداری، لبخند می زنند.



مکس بناتور و لورن استیونز بنیانگذاران Orca.

مگان بورژوا


  • خرید اجتماعی در ایالات متحده در حال افزایش است، زیرا فناوری های بزرگ و تازه کارها به طور یکسان به دنبال دلارهای تجارت الکترونیک هستند.
  • در حالی که تجارت اجتماعی در آسیا رشد کرده است، در آمریکای شمالی هنوز در مراحل ابتدایی خود است.
  • در اینجا ۹ استارت آپ را معرفی می کنیم که به برندهای آمریکایی، سازندگان و مصرف کنندگان کمک می کنند تا وارد خرید اجتماعی شوند.

تبلیغات

رقابت برای ادغام خرید در رسانه های اجتماعی در ایالات متحده امسال با سرعت بالایی شروع شد.

پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ از جمله YouTube، Pinterest، و TikTok در حال اضافه کردن ویژگی‌های تجاری جدید در یک کلیپ سریع هستند – که دومی ادامه دارد همه چیز برای جمعه سیاه برای گرفتن یک تکه از هزینه های تعطیلات. تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها نیز برای معرفی محصولات و خدماتی عجله کرده‌اند که به برندها، تأثیرگذاران و – شاید مهم‌تر از همه – مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا به ایده خرید در رسانه‌های اجتماعی عادت کنند.

برخی از شرکت‌ها، مانند Whatnot و Flip، در حال ساخت اپلیکیشن‌های جداگانه برای برندها و سازندگان هستند تا محصولات را از طریق پخش زنده بفروشند. سایر شرکت‌های نوپا، مانند Orca و Ghost Agency، رویکردی آگنوستیک‌تر را در پیش گرفته‌اند و با برندها در تولید فروش زنده برای پلتفرم‌هایی مانند TikTok یا Twitch کار می‌کنند.

هدف بسیاری از این شرکت‌ها ارائه محصولات و خدماتی است که خریداران آمریکایی را تشویق می‌کند که بیشتر شبیه مصرف‌کنندگان در آسیا عمل کنند، جایی که ویدیوهای قابل خرید و اینفلوئنسرهای پخش زنده میلیاردها محصول را هر ساله به فروش می‌رسانند.

تبلیغات

مکس بناتور، بنیانگذار و مدیر عامل Orca، به Insider گفت که از بلوغ اکوسیستم خرید زنده در چین، که در یک سفر کاری اخیر از نزدیک شاهد آن بوده، شگفت زده شده است.

او با اشاره به یک سری برنامه های آموزشی در کشور که در آن شرکت ها به میزبان های پخش زنده نحوه ارائه موثر کالاها به کاربران را آموزش می دهند، گفت: «آنچه دیدم باور نکردنی بود. او درباره بازار آمریکا گفت: «اینجا مردم هنوز در حال یادگیری هستند.

واردات عادات خرید از سایر نقاط جهان به ایالات متحده کار آسانی نیست.

برخی از تازه‌کارها در حال یافتن راه‌هایی برای استفاده از رفتارهای مصرف‌کننده موجود در ایالات متحده هستند. استارت‌آپ Ntwrk یک کسب‌وکار را با عرضه محصولات انحصاری از افراد مشهور و طراحان مشهور ایجاد کرد، به عنوان مثال، یک سبک فروش که در بین برندهای لباس خیابانی رایج است.

تبلیغات

اینسایدر فهرستی از ۹ استارت آپ را تهیه کرد که به سازندگان، برندها، خرده فروشان و مصرف کنندگان کمک می کنند تا وارد خرید اجتماعی در ایالات متحده شوند. ما نامزدهای کارشناسان صنعت، خوانندگان و پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی را بررسی کردیم.

این شرکت ها به ترتیب حروف الفبا فهرست شده اند:

تبلیغات

برای سازماندهی پخش زنده با سازندگان در وب سایت یک شرکت، با شرکای دارای مارک خرید کنید

Adi Ronen (چپ) و Eyal Sinai (راست)، بنیانگذاران Buywith.

با بنیانگذاران Adi Ronen (چپ) و Eyal Sinai (راست) خرید کنید.

خرید با


خرید با فناوری پیشنهاداتی که مارک های تجاری از جمله Ulta دارند Beauty، Dyson و Tupperware برای ادغام خرید پخش زنده در وب سایت های خود استفاده می کنند.

این یک تجربه “با من خرید کنید” را ارائه می دهد که به سازندگان اجازه می دهد صفحه خود را همانطور که در تماس ویدیویی انجام می دهند به اشتراک بگذارند و نشان دهند که چگونه وب سایت یک مارک را برای محصولات مرور می کنند. سازنده همچنین هنگام پخش زنده در یک پنجره کوچکتر در صفحه ظاهر می شود تا بتواند با کاربران تعامل داشته باشد.

Buywith خود را به عنوان یک راه ساده و موثر برای نزدیک شدن برندها به مشتریان خود نشان می دهد زیرا نیازی به دانلود برنامه یا تولید و تجهیزات پیشرفته ندارد. این شرکت همچنین دارای یک بازار سازندگان است که در آن برندها می توانند اینفلوئنسرها را برای میزبانی برنامه های پخش زنده خود انتخاب کنند.

این شرکت گفت که دارد از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۸، در مجموع ۹٫۵ میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است.

یکی از سخنگویان شرکت به اینسایدر گفت: «خرید اجتماعی از قلمرو محصولات صرف فراتر رفته است؛ این در مورد فروش تجربیات، ارزش‌ها و پرورش یک جامعه پر جنب و جوش است. “این نشان دهنده پویایی در حال تکامل دنیای خرده فروشی است.”

تبلیغات

Emcee می خواهد سازندگان را با “ویترین فروشگاه” خود به خرده فروش تبدیل کند

مردی که جلوی دیوار خاکستری ایستاده، شلوار جین و پیراهن آستین بلند مشکی پوشیده است.  موهای تیره کوتاهی دارد و دستانش در جیب به دوربین لبخند می زند.

بنیانگذار و مدیر عامل Emcee جان آقایان.

سوفی صحرا


پس از چندین سال کار در صنعت مد و خرده فروشی، جان آقایان ایده Emcee را مطرح کرد. او متوجه شد که تأثیرگذاران قدرت باید تجربه خرید را برای کاربران رسانه های اجتماعی هدایت کنند.

Emcee به سازندگان اجازه می‌دهد تا «ویترین فروشگاه‌های» آنلاین محصولات مورد علاقه‌شان را فراتر از مدل سنتی بازاریابی وابسته که سایر پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند، انتخاب کنند. آقایان گفت، این به آنها اجازه می‌دهد به «خرده‌فروش» تبدیل شوند، نه تنها «وابسته‌ها».

این پلتفرم با API Shopify ادغام می‌شود و به سازندگان اجازه می‌دهد به داده‌هایی درباره نحوه عملکرد ویترین فروشگاه‌هایشان دسترسی داشته باشند. سال آینده، این شرکت قصد دارد اپلیکیشنی را راه‌اندازی کند که تمام «نمایشگاه‌ها» را در یک فید قابل پیمایش جمع‌آوری کند.

Emcee در حال حاضر عمدتاً به برندها و سازندگان مد سطح بالا پاسخ می دهد. این شرکت با برندهایی از جمله Luar و Dion Lee برای همکاری با اینفلوئنسرهایی که محصولات سفارشی را طراحی می‌کنند که به طور انحصاری در این پلتفرم فروخته می‌شوند، همکاری کرده است. این شرکت همچنین رویدادهای IRL و حمایت شده است چندین نمایش در جدیدترین هفته های مد در نیویورک و پاریس، که سازندگان را به صندلی های ردیف اول می آورد.

«مساله این است [the industry is] آقایان گفت: تلاش برای بازسازی تجارت به چیزی که کاربر عادت به استفاده از آن برای چیز دیگری دارد، خواه در اینستاگرام، برای ارتباط با دوستان یا TikTok برای سرگرمی.” مثل امسی

این پلتفرم می گوید در حال حاضر ویترین بیش از ۱۰۰۰ سازنده و همچنین بیش از ۲۵۰ برند را در خود جای داده است.

تبلیغات

Flavrs یک برنامه ویدیویی قابل خرید برای همه چیزهای غذا و آشپزی است

دو مرد جلوی قفسه‌هایی با بشقاب‌ها و لیوان‌ها ایستاده‌اند.  هر دو به دوربین لبخند می زنند.  یکی از آنها یک تی شرت مارک پوشیده است و دیگری یک پیش بند مارک پوشیده است.

بنیانگذاران Flavor، آلخاندرو اوروپزا (چپ) و فرانسوا چو (راست).

طعم


Flavrs یک برنامه قابل خرید است که در زمینه محتوای مواد غذایی تخصص دارد. بنیانگذاران الخاندرو اوروپزا و فرانسوا چو که هر دو در Big Tech تجربه دارند، این پلتفرم را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کردند، زمانی که متوجه پتانسیل یک تجربه بهبودیافته برنامه ویدیویی شدند که به کاربران امکان خرید و بازسازی دستور العمل ها را می دهد.

Oropeza به Insider گفت: “ویدیو کوتاه زبان جدید است، اما نکته جالب این است که فقط تماشا کردن نیست، درست است؟ ما جایی هستیم که می توانید از تماشای آن به انجام کاری در مورد آن بپردازید.”

Flavrs یک فید قابل پیمایش از ویدیوهای کوتاه ارائه می‌کند، با هدف ارائه تجربه «ویدیو به مواد تشکیل دهنده» و «فیلم به بیرون‌بر». به لطف ادغام با سرویس تحویل مواد غذایی Instacart، کاربران می توانند به طور خودکار مواد تشکیل دهنده یک دستور غذایی ویدیویی را که در برنامه می بینند به لیست خرید خود اضافه کنند. از طرف دیگر، با یک ویژگی تازه راه‌اندازی شده، می‌توان آنها را به Uber Eats هدایت کرد تا غذاهایی را که در برنامه می‌بینند برای تحویل سفارش دهند. این ویژگی در سانفرانسیسکو با ۲۵ رستوران در حال آزمایش است و هدف آن گسترش به شهرهای بیشتر ایالات متحده است.

این شرکت همچنین به تازگی یک ویژگی هوش مصنوعی ارائه شده توسط OpenAI را راه اندازی کرده است تا به کاربران امکان می دهد جستجوی محتوای خود را شخصی کنند و سازندگان به راحتی دستور العمل های متن ساده را آپلود و حاشیه نویسی کنند.

این شرکت اعلام کرد که ۷ میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است و سازندگانی مانند Binging with Babish و سرآشپز مشهور اریک ریپرت را در میان کاربران خود به حساب می آورد. این پلتفرم یک مدل سهم درآمد را برای سازندگان ارائه می‌کند و در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ای را برای دادن سهام برخی از آنها در شرکت معرفی کرد.

تبلیغات

Flip TikTok برای کاربرانی است که فقط می خواهند خرید کنند

برنامه فلیپ.

تلنگر.

تلنگر.


Flip یک برنامه خرید اجتماعی است که بسیار شبیه TikTok به نظر می رسد اگر منحصراً بر روی ویژگی تجارت الکترونیک خود تمرکز می کرد. فروشگاه TikTok.

کاربران Flip ویدیوهای کوتاهی را پست می‌کنند که در آن محصولاتی را که سایر کاربران می‌توانند در برنامه خریداری کنند، بررسی می‌کنند. سازندگان برای تعامل ویدیویی درآمد کسب می‌کنند و فروش ویدیوهایشان به پیشرفت کمک می‌کند. این شرکت همچنین یک محصول نرم افزاری برای فروشندگان به نام MagicOS دارد که ردیابی فروش، مدیریت موجودی و ابزارهای بازاریابی را برای بازرگانان ارائه می دهد.

این شرکت اخیراً شاهد افزایش بارگیری بوده است یک برنامه ارجاع سخاوتمندانه را اجرا کرد، به کاربرانی که دوستان خود را وادار به ثبت نام در این پلتفرم می کنند، اعتبار هزینه ارائه می دهد. Flip در حال حاضر در میان ۱۵ برنامه خرید برتر در فروشگاه App Apple قرار دارد.

برنامه در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد با مدلی متفاوت با محوریت دریافت لباس از طریق پست بر اساس تعامل کاربر با محتوای اجتماعی. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی در ماه آوریل گفت که حدود ۹۵ میلیون دلار در دورهای مختلف تامین مالی جمع آوری کرده است.

تبلیغات

آژانس ارواح به برندها و اینفلوئنسرها کمک می‌کند تا در جریان پخش زنده، خیلی قوی نباشند

نیکول رچتسزید و جنی وو از آژانس ارواح

نیکول رچتسزید و جنی وو از آژانس ارواح.

آژانس ارواح.


Ghost Agency یک شرکت تجارت اجتماعی مستقر در لس آنجلس است که با برندها و سازندگان برای ساخت ویدیوهای کوتاه، پخش زنده و سایر محتوای اجتماعی قابل خرید کار می کند.

این تازه تاسیس در سال ۲۰۲۲ توسط جنی وو و نیکول رچتسزید تأسیس شد و در درجه اول بر روی پلتفرم هایی مانند فروشگاه TikTok، Twitch و Amazon Live تمرکز دارد. اخیراً یک استودیو در لس آنجلس افتتاح کرده است تا به برندها کمک کند تا پخش زنده خرید و سایر محتواها را هماهنگ کنند. همچنین در حال توسعه یک برنامه آموزشی در زمینه فروش زنده برای سازندگان است تا به آنها کمک کند نحوه استفاده از پلتفرم هایی مانند فروشگاه TikTok را درک کنند.

این شرکت گفت که لیست مشتریانش شامل برندهایی مانند Brightkins، Kafx Body، Trio Beauty و Educational Insights است.

بنیانگذاران آژانس Ghost به Insider گفتند که محتوا و سبک تولید برای خرید پخش زنده باید بر اساس کشور و برند سفارشی شود.

وو می‌گوید: «بسیاری از اوقات برندها ابتدا به تولید فکر می‌کنند، اما ارزش تولید همیشه معادل فروش یا مشارکت بیشتر نیست. او گفت که برندهایی که به دنبال فروش به مصرف کنندگان آمریکایی هستند باید از داشتن ویدیویی که بیش از حد تجاری به نظر می رسد خودداری کنند.

Rechtszaid گفت: «از نظر مخاطبان آمریکایی، این چیزی خواهد بود که شما نمی خواهید مستقیماً به آنها بفروشید. آنها نمی خواهند احساس کنند که تحت تأثیر قرار گرفته اند.»

تبلیغات

Livescale ایجاد رویدادهای خرید مارک دار را برای فروشندگان آسان می کند

ویرجیل اولیویر، مدیرعامل Livescale.

ویرجیل اولیویر، مدیرعامل Livescale.

مقیاس زنده.


Livescale یک پلت فرم تجاری است که برای فروشندگانی که می خواهند یک رویداد خرید زنده با برند ایجاد کنند، طراحی شده است.

پلتفرم برچسب سفید این شرکت به فروشندگان اجازه می دهد تا ظاهر یک جریان خرید را برای مطابقت با برند خاص یک شرکت سفارشی کنند.

Livescale که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، اپلیکیشنی را برای فروشندگان Shopify و همچنین بازاری برای برندها، سازندگان، تولیدکنندگان محتوا و سایر استعدادهای خرید زنده برای ارتباط برقرار می کند. همچنین شعبه نمایندگی دارد که خدماتی مانند خدمات آموزشی فروش زنده و خدمات تولیدی را ارائه می دهد.

Livescale گفت که با برندهایی مانند L’Oréal، Giorgio Armani Beauty و Lancôme همکاری کرده است. Chanida Rayrolles، مدیر ارشد رشد Livescale، به Insider گفت که این پلتفرم میزبان بین ۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ خریدار فعال ماهانه بسته به فصل است.

تبلیغات

Ntwrk افت محصول و تجارت اجتماعی را در هم می آمیزد

آرون لوانت، مدیرعامل NTWRK

آرون لوانت، مدیرعامل Ntwrk.

کالین دیفنبائو


Ntwrk یک پلتفرم خرید اجتماعی است که حول جریان‌های زنده و پخش‌های انحصاری با تمرکز ویژه بر روی کلکسیون‌هایی مانند اسباب‌بازی‌های طراح، کارت‌های تجاری و کفش ساخته شده است.

برندها، هنرمندان و فروشندگان می‌توانند از این پلتفرم برای فهرست کردن محصولات برای فروش، میزبانی حراج‌ها یا تولید نمایش‌های خرید زنده استفاده کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و میزبان محصولات و عرضه های محدود برای شرکت هایی از جمله Riot Games، Levi Strauss & Co.، ESPN، و Complex Networks بوده است که نیویورک تایمز به آن اشاره می کنند. گزارش شده است Ntwrk در حال مذاکره برای خرید است.

آرون لوانت، مدیرعامل Ntwrk به Modern Retail گفت نوامبر گذشته که این شرکت در درجه اول با افراد مشهور یا برندها و فروشندگانی که ویترین یا انباری با میلیون ها دلار موجودی دارند کار می کند.

لوانت گفت: “قطره های منحصر به فرد افراد مشهور شی براقی هستند که در بالای آن قیف قرار می گیرد که افراد را به داخل می کشاند.” “اما آنها واقعاً برای هزاران پخش زنده دیگر که به صورت ماهانه داریم می مانند.”

تبلیغات

Orca زیرساختی را برای برندها ایجاد می کند تا استراتژی های خرید اجتماعی خود را راه اندازی و مقیاس بندی کنند

بنیانگذاران اورکا، مکس سناتور (سگ را در دامان خود نگه می دارد) و لورن استیونز روی صندلی های اداری، لبخند می زنند.

مکس بناتور و لورن استیونز بنیانگذاران Orca.

مگان بورژوا


اورکا خود را به عنوان یک راه حل کامل پخش زنده و تجارت اجتماعی توصیف می کند. این شرکت که در سال ۲۰۲۰ توسط مکس بناتور و لورن استیونز تأسیس شد، به برندها کمک می کند تا استراتژی، راه اندازی و مقیاس عملیات تجارت اجتماعی خود را در رسانه های اجتماعی و پلتفرم های خرید از جمله TikTok، YouTube و آمازون انجام دهند.

Orca برای طراحی و تولید برنامه‌های خرید زنده هفت روز هفته از دو استودیو خود در کالور سیتی، کالیفرنیا، با برندها همکاری می‌کند. همچنین ویدیوهای کوتاه قابل خرید تولید می‌کند، برنامه‌های وابسته را با سازندگان مدیریت می‌کند، و با عملیات‌های پشتیبان مانند استراتژی تجارت، مدیریت موجودی، و ادغام‌های فنی برای تجارت اجتماعی سروکار دارد.

این شرکت تیمی متشکل از ۲۰ کارمند و همچنین دوجین میزبان پخش زنده داخلی دارد. با برندهایی از جمله Estée Lauder، ELF Cosmetics، Unilever، Nestlé، Samsung و KimChi Chic Beauty کار کرده است. و رویدادهایی را برای آمازون و زاپوس تولید می کند.

تبلیغات

Whatnot معتقد است که خرید با جریان مستقیم باعث تقویت جامعه می شود و نسبت به سایر انواع تجارت الکترونیک کارآمدتر است

دو مرد پشت یک میز سفید روبروی یک دیوار سفید نشسته اند.  هر دو رو به دوربین می روند و لبخند می زنند.

گرانت لافونتین (چپ) و لوگان هد (راست) بنیانگذاران Whatnot.

بلوک کسیدی


Whatnot می‌گوید که در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان بازاری برای کلکسیون‌هایی مانند مجسمه‌های Funko تأسیس شد و به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید پخش زنده در ایالات متحده تبدیل شده است. Whatnot با حمایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz، YC Continuity و CapitalG پس از جمع‌آوری دور سری D در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۳٫۷ میلیارد دلاری رسید.

چیزی که گفته نمی‌شود، شرط‌بندی روی خرید مستقیم به‌عنوان راهی برای تقویت جامعه و اجازه دادن به فروشندگان در هر اندازه‌ای برای ایجاد کسب‌وکارهای پایدار فراتر از رسانه‌های اجتماعی و بازارهای ثابت است. ناگفته نماند پخش زنده راه کارآمدتری برای فروش است زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد محصولات بیشتری را سریعتر از یک وب سایت تجارت الکترونیک استاندارد بفروشند.

یکی از سخنگویان شرکت به اینسایدر گفت: «قطعاً این حس فوریت و هیجان برای مصرف‌کنندگانی که این پخش‌های زنده را تماشا می‌کنند، وجود دارد.

این شرکت گفت که نزدیک به ۲۰۰۰ فروشنده آن بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در ماه فروش دارند. در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰۰ فروشنده هر کدام بیش از ۱ میلیون دلار کالا فروختند و فروشندگان برتر سالانه نزدیک به هشت رقم درآمد داشتند. طبق تحقیقات داخلی، کاربران فعال روزانه این پلتفرم بیشتر از مجموع اینستاگرام و X زمان بیشتری را در روز در Whatnot صرف می کنند.

این داستان در ابتدا در ۸ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد و آخرین بار در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ به روز شده است.

تجارت الکترونیک
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/startups-bringing-social-shopping-into-mainstream-in-the-us-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *