۹ ایالت، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، قرارداد پمپ حرارتی را برای پاکسازی آلودگی هوا امضا کردند

وارد کردن پمپ های حرارتی به خانه ها و ساختمان ها می تواند آلودگی را کاهش دهد و با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند.

۹ ایالت امروز توافقنامه ای را برای ترویج فروش پمپ حرارتی امضا کردند. یادداشت تفاهم (MOU) هدف سال ۲۰۳۰ را برای پمپ های حرارتی تعیین می کند تا ۶۵ درصد از فروش تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و گرمایشی منازل مسکونی را تشکیل دهند. تا سال ۲۰۴۰، هدف این است که پمپ های حرارتی ۹۰ درصد از بازار تهویه مطبوع و گرمایش آب را به خود اختصاص دهند.

پمپ های حرارتی هستند جایگزین های کارآمدتر انرژی به گرمایش سنتی و سیستم های خنک کننده و از آنجایی که آنها الکتریکی هستند، زمانی که انرژی پاک بیشتری از طریق شبکه های برق جریان پیدا کند، می توانند از انرژی های تجدیدپذیر مانند باد و خورشید استفاده کنند. ایالت های طرف قرارداد عبارتند از: کالیفرنیا، کلرادو، مین، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک، اورگان و رود آیلند.

تفاهم نامه از نظر قانونی الزام آور نیست، بنابراین این ممکن است در حال حاضر بیشتر از یک برنامه واضح باشد

تفاهم نامه از نظر قانونی الزام آور نیست، بنابراین این ممکن است در حال حاضر بیشتر از یک برنامه واضح باشد. ایالت ها باید سیاست ها یا مشوق های خود را برای استقرار تمام این پمپ های حرارتی ایجاد کنند. اما نشان می‌دهد که در مورد پمپ‌های حرارتی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی چقدر تبلیغات وجود دارد. و با توجه به سیاست‌های ملی آب و هوا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، تلاش‌های دولت‌ها حیاتی‌تر می‌شوند.

امیلی لوین، مشاور ارشد سیاست در ایالت های شمال شرقی برای مدیریت هماهنگ استفاده از هوا (NESCAUM) می گوید: «اگرچه از نظر قانونی الزام آور نیست، اما پرچمی را نشان می دهد و هدف مشترک قوی ای را تعیین می کند که ایالت ها به طور جمعی در این مسیر حرکت می کنند. انجمن غیرانتفاعی آژانس های کیفیت هوا، تلاش برای تصویب یک تفاهم نامه را رهبری کرد.

این طرح همچنین از برخی شرکت‌هایی مانند اشنایدر الکتریک، زیمنس، ایکیا، eBay و دو تا از بزرگترین تولیدکنندگان تهویه مطبوع، Trane و Carrier پشتیبانی می‌کند. آنها دیروز نامه حمایت از تفاهم نامه را امضا کردند.

در این نامه آمده است: «تغییرات اقلیمی خطر قابل‌توجهی برای موفقیت اقتصادی بلندمدت ما ایجاد می‌کند، بر سلامت و معیشت جوامع ما تأثیر می‌گذارد و زنجیره‌های ارزشی را که ما به آن متکی هستیم، مختل می‌کند». اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های قوی‌تر کربن‌زدایی ساختمان‌ها به ما کمک می‌کند تا به اهداف تجاری و دولتی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر دست یابیم، در عین حال خطرات بهداشتی و ایمنی مرتبط با آب و هوا را کاهش می‌دهد.»

بخشی از این تفاهم نامه توسعه یک “برنامه اقدام” برای “حمایت از برق رسانی گسترده ساختمان های مسکونی” است که اساساً ساختمان هایی با انتشار صفر ایجاد می کند. دولت‌های ایالتی و محلی مجبور شده‌اند در واکنش به مخالفت شدید صنعت سوخت‌های فسیلی با ممنوعیت اتصال‌های گاز جدید، حرکت کنند. در برکلی، کالیفرنیا، یک طرح اولین در کشور را کشت که اجاق گاز کشیده به جنگ های فرهنگی ملت

ساختمان ها منبع اصلی آلودگی هستند بیش از یک سوم انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با انرژی در سطح جهان احتراق سوخت های فسیلی در ساختمان ها همچنین تولید گازهای گلخانه ای اکسید نیتروژن (NOx) بیشتری نسبت به نیروگاه ها در ایالات متحده دارد. تجهیزات گرمایشی با سوخت فسیلی در ۹ ایالتی که به مودت پیوسته اند، سالانه بیش از ۱۳۸۰۰۰ تن NOx و ۶۰۰۰ تن آلودگی ذرات ریز ایجاد می کنند.

پمپ‌های حرارتی و برق‌رسانی ساختمان‌ها واقعاً آینده خانه‌های سالم‌تر و اقتصاد سبز پر رونق است.»

سرنا مک ایلواین، وزیر محیط زیست مریلند می گوید: «پمپ های حرارتی و برق رسانی ساختمان ها واقعاً آینده خانه های سالم تر و اقتصاد سبز پر رونق است. آستانه. این واقعیت که ما از حمایت صنعت برخورداریم واقعاً تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند… پمپ‌های حرارتی واقعاً شتاب بیشتری می‌گیرند.»

این تنها تلاش برای جذابیت بیشتر پمپ های حرارتی برای توسعه دهندگان نیست. رئیس جمهور جو بایدن به قانون تولید دفاعی استناد کرد در سال ۲۰۲۲ برای تقویت تولید داخلی پمپ های حرارتی و سایر فناوری های انرژی پاک. مسکونی پمپ های حرارتی برای اولین بار از فروش کوره های گازی پیشی گرفتند در سال ۲۰۲۲ تا ۵۳ درصد از فروش را به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۲۳، شهر نیویورک شروع به پخش آنها در مسکن عمومی کرد ساختمان ها به عنوان بخشی از یک طرح ۲۶۳ میلیون دلاری برای دریافت پمپ های حرارتی به مستاجران، از ساکنان کم درآمد.

یادداشت تفاهم که امروز اعلام شد به طور مشابه می‌گوید ایالت‌ها «تلاش خواهند کرد تا حداقل ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های جدید در ارتقای بهره‌وری و برق‌رسانی ساختمان‌های مسکونی را به سمت خانوارهای کم‌درآمد و جوامع محروم هدایت کنند».


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/7/24063751/heat-pump-mou-nine-states-california-new-york

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *