Aditya-L1 هند طبق برنامه در حال اجراست تا در هفته اول ژانویه به نقطه لاگرانژ ۱ برسد.

به گفته وزیر اتحادیه، دکتر جیتندرا سینگ، مأموریت رصدخانه خورشیدی پیشگام هند، Aditya-L1، در آستانه رسیدن به مقصد خود در نقطه لاگرانژ ۱ (L1) در هفته اول ژانویه ۲۰۲۴ است. این ماهواره که در فوریه ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شد، تقریباً ۱٫۵ میلیون کیلومتر از زمین را طی کرده است و ورود قریب الوقوع آن به L1 نقطه عطفی در تحقیقات خورشیدی است.

Aditya-L1 اخیراً با ثبت تصاویر جامع از خورشید با استفاده از تلسکوپ تصویربرداری فرابنفش خورشیدی (SUIT) که در این مأموریت ادغام شده است، به یک شاهکار قابل توجه دست یافته است. این تصاویر در محدوده طول موج ۲۰۰ تا ۴۰۰ نانومتر به دست آمده اند و به دانشمندان اجازه می دهد تا فتوسفر و کروموسفر خورشید را با جزئیات بی سابقه ای کشف کنند. SUIT از فیلترهای علمی برای ثبت دقیق ویژگی‌های متمایز خورشید، از جمله لکه‌های خورشیدی، پلاک، و مناطق آرام استفاده می‌کند و بینش‌های پیشگامانه‌ای را در مورد پویایی پیچیده جو مغناطیسی خورشید ارائه می‌کند.

انتظار می رود مشاهدات انجام شده توسط Aditya-L1 درک ما را از فعل و انفعالات دینامیکی در جو خورشید افزایش دهد و محدودیت های دقیقی را در مورد تأثیر تابش خورشیدی بر آب و هوای زمین فراهم کند. موقعیت استراتژیک این مأموریت در L1 امکان مشاهدات بهینه از خورشید را فراهم می کند و آن را به یک دارایی حیاتی در پیشبرد تحقیقات خورشیدی تبدیل می کند.

به طور همزمان، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) به طور فعال برای آزمایش‌های حیاتی مرتبط با برنامه پرواز فضایی انسان گاگانیان آماده می‌شود. این آزمایش‌ها شامل ارزیابی ماژول خدمه و سیستم سقط، مراحل حیاتی قبل از پرواز آزمایشی مداری برنامه‌ریزی‌شده در سال ۲۰۲۴ است. مأموریت گاگانیان قصد دارد فضانوردان هندی را در سال ۲۰۲۵ به فضا بفرستد، مشروط به تکمیل موفقیت‌آمیز نقاط عطف در مراحل آتی.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/indias-aditya-l1-running-on-schedule-to-reach-lagrange-point-1-in-first-week-of-january-13530702.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *