Adobe به بحث و جدل در مورد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از انفجار غزه پاسخ می دهد

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


فقط یک هفته پس از رئیس جمهور بایدن فرمان اجرایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی آسیب‌های اجتماعی بالقوه از جمله اطلاعات نادرست را برجسته کرد، ادوبی امروز به بحث و جدل در مورد یک تصویر سهام تولید شده توسط هوش مصنوعی از انفجار غزه که توسط چندین وبلاگ و وب‌سایت کوچک بدون برچسب‌گذاری به‌عنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی استفاده شده بود، پاسخ داد.

خبرگزاری استرالیا کریکی اولین بار این تصویر را در میان سایر تصاویر واقعی غزه که در Adobe Stock موجود است، گزارش کرد. این منجر به واکنش قابل توجهی در X (توئیتر سابق) شد:

یکی از سخنگویان ادوبی با بیانیه زیر به این جنجال پاسخ داد:

Adobe Stock بازاری است که به همه چیز نیاز دارد محتوای تولیدی هوش مصنوعی در هنگام ارائه برای صدور مجوز به این عنوان برچسب زده شود. این تصاویر خاص زمانی که مطابق با این الزامات ارسال شدند و برای مجوز در دسترس قرار گرفتند، به عنوان هوش مصنوعی مولد برچسب گذاری شدند. ما معتقدیم که برای مشتریان مهم است که بدانند چه تصاویر Adobe Stock با استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی ایجاد شده است.

رویداد VB

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

Adobe متعهد به مبارزه با اطلاعات نادرست و از طریق ابتکار اصالت محتوا، ما در حال کار با ناشران، تولیدکنندگان دوربین و سایر ذینفعان هستیم تا پذیرش اعتبار محتوا از جمله در محصولات خودمان را پیش ببریم. اعتبار محتوا اجازه می دهدس مردم برای دیدن زمینه حیاتی در مورد چگونگی ضبط، ایجاد یا ویرایش یک قطعه از محتوای دیجیتال، از جمله اینکه آیا ابزارهای هوش مصنوعی در ایجاد یا ویرایش محتوای دیجیتال استفاده شده است یا خیر.

Adobe Stock مسلما برای تصاویر سرمقاله شناخته شده نیست

Adobe Stock، که خود را به عنوان «خدمتی که به طراحان و کسب‌وکارها امکان دسترسی به میلیون‌ها عکس، ویدیو، تصاویر، گرافیک برداری، دارایی‌های سه‌بعدی و قالب‌های باکیفیت و بدون حق امتیاز را برای همه پروژه‌های خلاقانه‌شان می‌دهد» توصیف می‌کند. مسلماً نسبت به رقیب خود Getty Images که بخش جداگانه ای در وب سایت خود دارد، برای تصاویر سرمقاله یا عکاسی خبری کمتر شناخته شده است. تصاویر تحریریه.

Adobe Stock در گذشته در زمینه دارایی های تحریریه شراکت داشته است — به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷، آن ​​را ارائه کرد. میلیون ها عکس و فیلم رویترز دارایی های. اما Adobe گفت که دیگر ارائه نمی دهد دارایی های تحریریه به عنوان بخشی از عرضه سهام آن.

در عوض، ادوبی از امکانات داستان سرایی تصاویر استوک خود، چه سنتی و چه تولید شده توسط هوش مصنوعی، استفاده می کند. در وب سایت Adobe، یک پست از اوت ۲۰۲۲ تعریف می کند “سرمقاله گویا” به عنوان “تصاویر مفهومی طراحی شده برای نشان دادن مقالات در مورد رویدادهای جاری و موضوعات خبردار.” این نوع محتوا اغلب دارای تصاویری از برندها و محصولات واقعی است – مانند علائم روی ساختمان‌ها، قوطی‌های نوشابه، رایانه‌ها و ماشین‌ها – برای انتقال یک داستان.” که رویدادها یا حوادثی را که در حال حاضر در حال وقوع یا در حال توسعه هستند، یا قبلاً رخ داده اند، مستند می کند.” ما در حال حاضر محتوای ویرایشی سنتی را نمی پذیریم.”

برای سرمقاله گویا، وب سایت می گوید که Adobe تصاویری را که افراد قابل تشخیص را نشان می دهند، نمی پذیرد. تصاویر رویدادهای محدود شده مانند همایش ها و بازی های ورزشی؛ تصاویری که دارای محصولات محدودی از مطالب دارای حق نسخه برداری یا دارای علامت تجاری هستند، مانند تمبر، هنرهای زیبا، یا محتوای دیگری که ممکن است حقوق حریم خصوصی را نقض کند. نسخه های دیجیتالی ایجاد شده یا دستکاری شده لوگوهای دارای علامت تجاری یا سایر محتوای برند – به غیر از نمادهای رسانه های اجتماعی.

Adobe Stock قبلاً برای هوش مصنوعی مولد مورد انتقاد قرار گرفته بود

مناقشه تصویر اسرائیل و غزه اولین بار نیست که Adobe Stock به دلیل مسائل مربوط به هوش مصنوعی مولد مورد انتقاد قرار می گیرد. در ماه ژوئن، VentureBeat گزارش شده است یک گروه آوازی از مشارکت کنندگان در Adobe Stock، که شامل ۳۰۰ میلیون تصویر، تصاویر و محتوای دیگر است. آموزش مدل Firefly Adobeگفت که ادوبی بدون اعلان یا رضایت صریح، Firefly را روی تصاویر استوک خود آموزش داده است.

سازندگان Adobe Stock گفتند که محبوبیت Firefly باعث می‌شود که کاربران به خرید تصاویر استوک بسیار کمتر بپردازند. علاوه بر این، آن‌ها گفتند که سیل تصاویر هوش مصنوعی به Adobe Stock در حال آدم‌خواری کردن پلتفرم است. یکی از سخنگویان Adobe به VentureBeat گفت: “Adobe Stock به حقوق اشخاص ثالث احترام می گذارد و از همه مشارکت کنندگان سهام می خواهد که از شرایط ما پیروی کنند، از جمله مواردی که مخصوص استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد هستند. می توانید آنها را پیدا کنید. مقررات اینجا

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/adobe-responds-to-controversy-over-ai-generated-images-of-gaza-explosion/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *