Alan Wake 2 گواه این است که تعداد بیشتری از بازی های رایانه شخصی به حالت سیب زمینی نیاز دارند

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

آلن ویک ۲ یکی از زیباترین بازی هایی است که تا به حال بازی کرده ام – و پیشتاز این بازی است سخت ترین بازی کامپیوتر شما در حال حاضر می توانید اجرا کنید برای به عنوان چشمگیر به عنوان بازی است، از بازتاب های مسیریابی آن به دلیل استفاده گسترده از فناوری انویدیا، آنقدر سخت است که برخی از رایانه های شخصی قدرتمند قادر به ارسال نرخ فریم قابل پخش نخواهند بود.

واضح است که توسعه‌دهنده Remedy قصد دارد فضای خاصی را با آن ایجاد کند آلن ویک ۲ که فقط با تصاویر واقعی فوتورالیستی قابل ثبت است. که گفت آلن ویک ۲ دلیلی بر این است که بازی‌های رایانه‌ای بیشتری نیاز به تنظیمات گرافیکی ساده دارند، حتی اگر این به معنای قربانی کردن بخشی از چیزی است که بازی را خاص می‌کند.

حالت سیب زمینی در دنیا چیست؟

حالت سیب‌زمینی چیزی است که می‌توان آن را روی سیب‌زمینی اجرا کرد – البته نه به معنای واقعی کلمه، اما احساس همین است. این یک گزینه گرافیکی kill switch است که تنها توسط بخش کوچکی از رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود، اما می‌تواند به کم‌توان‌ترین (و کم‌هزینه‌ترین) دکل‌ها کمک کند حداقل یک بازی رایانه‌ای سخت را اجرا کنند.

Alan Wake 2 این نوع تنظیمات گرافیکی را ندارد. این بازی شامل سه ایستگاه از پیش تنظیم شده است که محدوده باریکی را برای عملکرد و کیفیت تصویر ارائه می دهد و به تنظیماتی نیاز دارد که مقیاس کمتری داشته باشد.

ما چند نمونه خوب از آن را در سال جاری دیده‌ایم که یا در پیش‌تنظیم کم یا یک پیش‌تنظیم پایین‌تر خاص ظاهر می‌شوند. دیابلو ۴ این را اداره می کند خوب، ارائه گزینه Low FX برای کاهش شدید کیفیت تصویر. به همین ترتیب، دروازه بالدر ۳، با وجود اینکه فقط روی SSD ها پشتیبانی می شود، دارای تنظیمات مناسب برای کسانی که بازی را روی هارد دیسک اجرا می کنند.

گرایش های دیجیتال

حتی بدون پیش‌تنظیم اختصاصی، می‌توانید این نوع مقیاس‌پذیری را با برخی از بازی‌های مدرن ببینید. اساساً هر عنوانی که از موتور RE کپکام استفاده می کند دارای یک حالت گرافیکی کات بک است که بسیاری از ویژگی های بصری را از بین می برد و کیفیت بافت را به شدت کاهش می دهد. احتمالاً تصادفی نیست که برخی از اولین بازی های AAA که به آیفون می آیند هستند دهکده رزیدنت ایول و بازی Resident Evil 4. هر دو از موتور RE استفاده می کنند.

همچنین جای تعجب نیست که این بازی ها روی دستگاه هایی مانند عرشه بخار. دروازه بالدور ۳، دیابلو ۴، و همه بازی‌های RE Engine روی این سخت‌افزار موبایل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. آن‌ها می‌توانند با بازی‌هایی مانند دستگاه‌های بسیار قوی‌تر بزرگ شوند بازی Resident Evil 4 حتی ورزشی ردیابی اشعهاما آن‌ها همچنین می‌توانند وفاداری بصری را فقط برای اجرای بازی‌ها بر روی سخت‌افزار کم‌قدرت‌تر از بین ببرند.

اگر به سیستم مورد نیاز بازی هایی مانند Ratchet and Clank: Rift Apart، Dead Space، و استارفیلد همه بازی‌های بدون نسخه‌های کنسول نسل آخر که امسال بر روی رایانه شخصی منتشر شدند – چند مقایسه جالب وجود دارد آلن ویک ۲. تنظیمات توصیه شده برای همه این بازی ها بسیار نزدیک به حداقل مورد نیاز است آلن ویک ۲. با این حال، همه این بازی‌ها دارای تنظیمات گرافیکی هستند که کیفیت بصری را به شدت کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد حداقل نیازها مقیاس کمتری داشته باشند.

بازیکنان باید انتظارات معقولی در مورد این نوع حالت های گرافیکی داشته باشند، به خصوص در بازی هایی مانند این آلن ویک ۲ جایی که جو بسیار مهم است با این حال، گزینه ای برای اجرای بازی باید وجود داشته باشد، حتی اگر این به معنای کاهش قابل توجه کیفیت گرافیکی بازی باشد.

اما شیدرهای مش!

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

آلن ویک ۲ استدلالی برای نداشتن گزینه گرافیکی حالت سیب زمینی دارد: سایه زن های مش. اگر ندارید گرفتار گفتمان شدپردازنده‌های گرافیکی سری GTX 10 و سری RX 5000 (یا قدیمی‌تر) از نظر فنی در آلن ویک ۲. دلیل آن این است که بازی از طریق DirectX 12 Ultimate به مش سایه بان ها متکی است که در هر کارت گرافیکی پشتیبانی نمی شود.

شیدرهای مش چند سالی است که وجود دارند، اما آلن ویک ۲ اولین بازی است که در واقع به آنها نیاز دارد. بدون در نظر گرفتن این، قرار بود یک انتقال درهم و برهم باشد، اما یک گرافیک از پیش تعیین شده بسیار کم یا پایین در یک بازی مانند آلن ویک ۲ کمک می کند تا اولین GPU هایی که از سایه زنی مش پشتیبانی می کنند به یک سطح برسند. هنوز تعداد زیادی کارت گرافیک وجود دارد که از نظر فنی پشتیبانی می شوند آلن ویک ۲ که می تواند از پیش تنظیم گرافیکی پایین تری بهره مند شود – کارت هایی مانند سری ۱۶ GTX و سری RTX 20 که هر دو از سایه بان های مش پشتیبانی می کنند، اما از عملکرد خوب در بازی خارج هستند.

انتقال به یک خط لوله رندر جدید با سایه‌زن‌های مش خوب است – به هر حال، پردازنده‌های گرافیکی سری ۱۰ GTX هفت ساله هستند، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که مانند سال ۲۰۱۶ در بازی‌های مدرن مقاومت کنند. اما برای آن‌هایی که قدیمی‌تر هستند و پردازنده‌های گرافیکی ارزان‌تر که از نظر فنی تحت پشتیبانی قرار می‌گیرند آلن ویک ۲، یک حالت سیب زمینی به آنها کمک می کند تا در ازای کاهش کیفیت تصویر، به سطح معقولی از عملکرد برسند.

هنوز یک تلاش عظیم

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

هیچ راهی برای صحبت در مورد این موضوع در خلاء وجود ندارد. به همان اندازه که داشتن حداقل حالت گرافیکی در بازی ها مهم است، واقعیت این است که در بسیاری از بازی ها امکان پذیر نیست. این کار به تلاش فعال و زمان توسعه نیاز دارد، بنابراین اینطور نیست که یک توسعه دهنده بتواند یک سوئیچ را باز کند و یک بازی را به پایین ترین تنظیمات ممکن بدون برخی مشکلات اساسی کاهش دهد.

به همین دلیل بازی هایی مانند بازی Resident Evil 4 و دروازه بالدر ۳ که می توانند مقیاس وسیعی از سخت افزار را در خود جای دهند، از این قبیل هستند. این یک تصمیم فنی است که احتمالاً باید در اوایل توسعه گرفته شود، و حتی در آن زمان، ممکن است برخی از بازی‌ها نتوانند از یک نقطه خاص کاهش پیدا کنند. این ممکن است به معنای برخی بازی ها باشد، مانند آلن ویک ۲، خواهد شد درخواست ارتقاء رایانه شخصی

حتی با در نظر گرفتن این موضوع، این بخش مهمی از گیمرهای رایانه شخصی است که باید در نظر داشته باشید، به عنوان واکنش منفی آلن ویک ۲الزامات سخت افزاری سخت افزاری را ثابت می کند. اکثر نسخه‌های اصلی رایانه‌های شخصی بر روی این موضوع تمرکز دارند که تا چه حد می‌توانید کیفیت بصری را افزایش دهید، اما برای بازی‌ها به همان اندازه مهم است که به خاطر داشته باشید که چقدر می‌توانید کیفیت بصری را نیز کاهش دهید.

توصیه های سردبیران







حالت سیب‌زمینی چیزی است که می‌توان آن را روی سیب‌زمینی اجرا کرد – البته نه به معنای واقعی کلمه، اما احساس همین است. این یک گزینه گرافیکی kill switch است که تنها توسط بخش کوچکی از رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود، اما می‌تواند به کم‌توان‌ترین (و کم‌هزینه‌ترین) دکل‌ها کمک کند حداقل یک بازی رایانه‌ای سخت را اجرا کنند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/alan-wake-2-pc-potato-mode/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *