AMD مجموعه کاملی از پردازنده‌های جدید و براق لپ‌تاپ رایزن را معرفی می‌کند که با هوش مصنوعی سوپرشارژ شده‌اند

AMD مجموعه کاملی از پردازنده‌های جدید و براق لپ‌تاپ رایزن را معرفی می‌کند که با هوش مصنوعی سوپرشارژ شده‌اند

داغ روی پاشنه یک حمله گربه ای از اینتلAMD به تازگی سری بعدی پردازنده های Ryzen را معرفی کرده است که در سال آینده شاهد آن خواهیم بود بهترین لپ تاپ ها – نه تراشه جدید که همگی نام Ryzen 8040 را دارند و به فناوری هوش مصنوعی “XDNA” AMD مجهز هستند.

پردازنده‌های جدید با اسم رمز Hawk Point در حال حاضر در راه تولید لپ‌تاپ هستند و در اوایل سال ۲۰۲۴ در دستگاه‌های جدید در دسترس خواهند بود. Ryzen 9 8945HS (جذاب، می دانم). من خوشحال شدم که دیدم AMD تراشه‌های با مشخصات پایین را کنار نمی‌گذارد، با یک Ryzen 3 8440U چهار هسته‌ای برای آوردن موتور عصبی XDNA به لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌تر.

در حالی که بسیاری از انتشارات مطبوعاتی AMD کاملاً بر برنامه‌های سازمانی هوش مصنوعی روی تراشه (به جای موارد استفاده مصرف‌کننده) متمرکز بود، نکته کلیدی در اینجا – به غیر از این واقعیت که ما در حال دریافت یک دسته تراشه‌های جدید هستیم – این است که هوش مصنوعی محلی بسیار گسترده تر می شود.

ربات در لپ تاپ شما

AMD قبلاً خود را معرفی کرده است واحد پردازش عصبی (NPU) در سری Ryzen 7040، و یک گام مهم رو به جلو در گسترش هوش مصنوعی محلی است. برای افراد ناآشنا، هوش مصنوعی «محلی» به قابلیت‌های یادگیری ماشین روی تراشه اشاره دارد که به شما امکان می‌دهد بارهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی را به صورت محلی اجرا کنید – برخلاف ابزارهای هوش مصنوعی محبوب مانند ChatGPT، که در حال حاضر از محاسبات ابری برای دسترسی کاربران به آنها از دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی روی تراشه مزایای زیادی دارد: برای شروع، برای استفاده از آن نیازی به اتصال اینترنت اجباری نیست، زیرا هیچ سرور ابری در کار نیست. نگه داشتن چیزها در دستگاه خود (در این مورد، انبوهی از لپ‌تاپ‌های Ryzen جدید از سازندگان کلیدی مانند Asus، Acer و Lenovo) همچنین به کاهش برخی نگرانی‌های امنیتی پیرامون هوش مصنوعی کمک می‌کند، زیرا نیازی به آپلود هیچ داده‌ای در یک پلتفرم خارجی ندارید. .

اخبار Ryzen 8040 همراه با یک نقشه راه هوش مصنوعی از AMD منتشر شد که در آن توضیح داده شد که سال ۲۰۲۴ همچنین میزبان پردازنده‌های نسل بعدی «Strix Point» خواهد بود – که مهمتر از همه، دارای نسل دوم XDNA 2 NPU است. AMD وعده “بیش از ۳ برابر عملکرد NPU AI مولد” را در مقایسه با نسل اول XDNA NPU داده است که اگر Team Red بتواند این کار را انجام دهد، یک گام بزرگ تر است.

با کنار گذاشتن Strix Point، تراشه های Hawk Point آینده بسیار چشمگیر به نظر می رسند. AMD ادعا کرده است که این تراشه‌ها در مقایسه با سری Ryzen 7040 در بارهای کاری هوش مصنوعی ۱٫۴ برابری افزایش می‌دهند و همچنین ارقام مقایسه‌ای را با i9-13900H فعلی اینتل ارائه می‌کند و اشاره می‌کند که تراشه پرچم‌دار ۸۰۴۰ تقریباً در هر بار باید از همتای اینتل خود بهتر عمل کند. حوزه. نیازی به گفتن نیست که اینها می توانند برخی از آنها باشند بهترین پردازنده ها در اطراف، و من برای گرفتن یکی از این لپ تاپ های جدید هیجان زده هستم!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/amd-reveals-a-full-stack-of-shiny-new-ryzen-laptop-processors-supercharged-with-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *