Apple iMac Pro M3 (2023): آخرین اخبار و شایعات

رویداد سریع ترسناک اپل: همانطور که اتفاق افتاد

حالا که مک پرو بالاخره به سیلیکون اپل جهش کرده است، سوال بعدی این است که آیا اپل یک مورد علاقه حرفه ای دیگر را احیا خواهد کرد. آی مک پرو پس از بیش از دو سال در بیابان بازگردید؟

اپل در مارس ۲۰۲۱ تولید iMac 27 اینچی را متوقف کرد و در آن زمان احتمالا یکی از بهترین مک ها و در میان بهترین رایانه های شخصی همه در یک در حال حاضر، که خریداران حرفه ای را با گزینه های کمتری در انتخاب Mac رومیزی مواجه می کند.

مک استودیو وارد شد تا شکاف ایجاد شده توسط iMac Pro را پر کند، و این کار را به طرز تحسین برانگیزی انجام داد، اما در مورد یک راه حل همه کاره باید چیزی گفت. مجبور به خرید نمایش استودیو برای رفتن با مک استودیو دردناک است و گزینه های جایگزین برای کسانی که می خواهند ۵K در حدود علامت ۲۷ اینچی هستند، کمی هستند.

در حال حاضر، تنها گزینه all-in-one اپل این است آی مک ۲۴ اینچی، ماشینی که کمتر کسی استدلال می کند چیزی شبیه به یک ماشین دسکتاپ حرفه ای است. تراشه M1 خوب است و شایعه شده است iMac 24 اینچی (۲۰۲۳) بدون شک حتی بهتر خواهد شد اما در ۲۴ اینچ، برای گردش کار حرفه ای بسیار کوچک است. این قبل از آن است که به سقف پایین رم و کمبود هسته های CPU و GPU بپردازیم.

خیر، برای فیلمبرداران، عکاسان و مهندسان صدا، iMac Pro گزینه بسیار بهتری خواهد بود. اما آیا اپل آن را برمی گرداند؟ اگر چنین است، چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ شایعات پراکنده بوده است که مایه نگرانی است. اما این بدان معنا نیست که پیشنهاداتی مبنی بر بازگشت به فرم با امکان انتشار iMac Pro 2023 وجود ندارد.

با این حال، مشخص شد که ما متأسفانه iMac Pro جدیدی را در رویداد اکتبر اپل ندیدیم – در عوض، ما یک سه تراشه M3آ آی مک جدیدو مک بوک پروهای جدید. با این حال، فقدان مک‌بوک ایر جدید نشان می‌دهد که این اولین موج از محصولات M3 است، بنابراین هنوز می‌توانیم یک iMac Pro جدید را در سال ۲۰۲۴ ببینیم.

M3 iMac Pro (2023): به دنبال آن باشید

  • چیست؟ بازگشت iMac Pro 27 اینچی
  • چه زمانی موجود است؟ احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴
  • هزینه آن چقدر است؟ iMac Pro هرگز یک دستگاه ارزان نبوده است، اما قیمت گذاری یک علامت سوال بزرگ است اگر و زمانی که نسخه سیلیکونی اپل را دریافت کنیم.

M3 iMac Pro (2023): تاریخ انتشار

M3 iMac Pro چه زمانی وارد بازار می شود؟ در این مرحله، ما ۱۰۰٪ مطمئن نیستیم که هرگز چنین خواهد شد، اما مارک گورمن که به خوبی از شهرت بلومبرگ برخوردار است، به عرضه در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد.

در اوایل سال جاری، گورمن گفت که معتقد است iMac Pro بر اساس تراشه‌های M3 آینده اپل ساخته خواهد شد، اگرچه به نظر می‌رسد که از چیزی غیر از سیلیکون پایه استفاده کند. این یعنی M3 Pro و M3 Max حداقل و M3 Ultra در بهترین حالت.

انتظار نمی رود این سه تراشه تا ماه های اول سال ۲۰۲۴ معرفی شوند، اما احتمالاً در مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی به روز شده اند. اگر اینطور است، ما باید به دنبال این iMac Pro جدید تا سال ۲۰۲۴ باشیم. اما با وجود این همه چیز در هوا، سخت است که مطمئن شویم.

شایان ذکر است که گورمن تنها نیست که فکر می کند M3 iMac Pro دوباره باز خواهد گشت. مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر زنجیره تامین، قبلا به مک پرو و ​​آی مک پرو جدید اشاره کرده بود. ماشین هایی که در سال ۲۰۲۳ وارد می شوند. البته قبلاً اینجا آمده است، بنابراین آیا iMac Pro قبل از سال جدید به آن خواهد پیوست؟

برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ما می توانیم یک مورد جدید را ببینیم وجود دارد iMac (2023) در نقطه ای در ماه اکتبر. اپل از آن زمان دعوت نامه هایی را برای یک رویداد ارسال کرده است ۳۰ اکتبر، با عنوان “سریع ترسناک”. این به شایعات اخیر iMac 2023 مرتبط است، اگرچه برچسب «سریع ترسناک» نشان می‌دهد که می‌توانیم نگاهی به برخی از دستگاه‌های واقعا قدرتمند بیاندازیم – بنابراین آیا یک iMac Pro 2023 در کنار یک iMac 24 اینچی تازه‌سازی شده می‌تواند از مرگ خارج شود؟

M3 iMac Pro (2023): قیمت

مدل قبلی اینتل iMac Pro با قیمت ۴۹۹۹ دلاری با پردازنده‌های Xeon و رم حرفه‌ای خود شروع به کار کرد، اما بسته به پیکربندی انتخابی می‌توانست به بیش از ۱۳۰۰۰ دلار برسد. نه کاملاً پول مک پرو، اما همچنان یک پیشنهاد پرهزینه است.

در حال حاضر هر کسی حدس می‌زند که تازه کردن سیلیکون اپل چقدر هزینه دارد. با استفاده از Mac Pro به عنوان مثال، ما نباید انتظار داشته باشیم که ارزان تر شود. به عنوان مثال، M2 Ultra Mac Pro از ۶۹۹۹ دلار شروع می شود، در حالی که دستگاه قدیمی اینتل از ۵۹۹۹ دلار شروع می شود. همه بهترین چیزها را اضافه کنید و قیمت آن به زودی به ۵۴۰۰۰ دلار می رسد، اما این واقعیت که نسخه M2 Ultra با قیمتی بیشتر از مدل قدیمی اینتل شروع می شود باید به ما نشان دهد که چه چیزی را باید انتظار داشته باشیم.

قیمت نهایی ای که برای M3 iMac Pro خود می پردازید به ارتقاهایی که انتخاب می کنید بستگی دارد، مانند حافظه رم و SSD بیشتر، اما کسانی که امیدوار به iMac Pro ارزان تر هستند ممکن است ناامید شوند.

آی مک پرو

(اعتبار تصویر: آینده)

M3 iMac Pro (2023): انتظار چه چیزی

در حالی که انتظار می‌رود یک M3 iMac 24 اینچی تازه‌سازی شده در رویداد اکتبر «سریع ترسناک» اپل رونمایی شود، اما در مورد iMac Pro همه چیز خیلی کمتر قطعی است.

یک مکتب فکری این است که ترکیب مک استودیو و استودیو نمایشگر در واقع iMac Pro جدید است، نه به صورت همه در یک. اما با ادعای Gurman که “اپل در حال کار بر روی یک iMac با صفحه نمایش بزرگتر با هدف بازار حرفه ای است”، این امید وجود دارد که یک iMac Pro سیلیکونی اپل بتواند بار دیگر خط تولید را زیبا کند.

این که چگونه به نظر می رسد یک سوال دیگر است. آی‌مک ۲۴ اینچی با رنگارنگ‌های انگشت شماری عرضه می‌شود، اما بعید است که این مسیری باشد که M3 iMac Pro طی خواهد کرد. اپل مک‌های حرفه‌ای خود را با رنگ‌های بی‌صداتر با iMac Pro قدیمی تنها در Space Grey ارائه می‌کند. ما پیشنهاد می کنیم این مسیری است که یک مدل جدید طی می کند، اگرچه همیشه گزینه ای برای رنگ نقره ای وجود دارد که با گزینه های رنگی MacBook Pro مطابقت داشته باشد.

از نظر طراحی کلی، iMac Pro قبلی بسیار بر اساس iMac آن زمان بود. انتظار اینکه یک مدل جدید از طراحی iMac 24 اینچی وام گرفته شود، فقط با رنگ زرد و سبز کمتر، جهش بزرگی لازم نیست.

چندین رنگ Apple iMac پشت به پشت در پس زمینه آبی

(اعتبار تصویر: اپل)

فهمیدن اینکه در M3 iMac Pro چه اتفاقی می‌افتد دشوار است، زیرا اطلاعات فاش شده به قدری کم بوده است که تشخیص اینکه آیا حتی در کارت‌ها وجود دارد یا خیر، دشوار است، چه رسد به اینکه چه چیزی را ارائه خواهد کرد. اگر قرار بود قبل از پایان سال ۲۰۲۳ وارد شود، احتمالاً تا به حال بیشتر در مورد آن می شنیدیم.

این واقعیت که یک iMac Pro جدید مطمئناً از تراشه‌های M3 Pro، M3 Max یا M3 Ultra استفاده می‌کند، از نظر عرضه در سال ۲۰۲۴ نیز سوخت بیشتری به آتش می‌افزاید.


منبع: https://www.techradar.com/computing/macs/apple-imac-pro-m3-2023-all-the-latest-news-and-rumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *