Apple M3 Max: همه چیزهایی که می دانیم

رویداد سریع ترسناک اپل: همانطور که اتفاق افتاد

تراشه Apple M3 Max پس از یک اعلامیه غافلگیرکننده در اینجا آمده است رویداد سریع ترسناک اپلو به نظر می رسد یکی از هیجان انگیزترین تراشه های اپل باشد.

تراشه جدید M3 Max در رویداد اواخر اکتبر غافلگیرکننده بود، به خصوص که بیشتر شایعات پیرامون تراشه جدید تراشه Apple M3 سیلیکون سطح پایه اپل را در اولین فرصت در سال ۲۰۲۴ عرضه کنید و ما کاملاً انتظار داشتیم که اپل ام ۳ پرو و M3 Max به خوبی پس از معرفی تراشه M3 معرفی خواهند شد (هر سه تراشه در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شدند).

بنابراین ما چه می دانیم در مورد پیگیری به تراشه Apple M2 Max? خیلی زیاد است، همانطور که معلوم است، پس بیایید به آن بپردازیم.

تراشه Apple M3 Max: کم کم

  • چیست؟ ادامه تراشه M2 Pro اپل
  • چه زمانی موجود است؟ پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون فعال هستند، در اواخر نوامبر ارسال می‌شود
  • هزینه آن چقدر است؟ به تنهایی به فروش نمی رسد، اما MacBook Pro 14 اینچی با M3 Pro از ۱۹۹۹ دلار (حدود ۱۶۴۰ پوند، ۲۹۰۰ دلار استرالیا) و MacBook Pro 16 اینچی با M3 Pro از ۲۴۹۹ دلار (حدود ۲۰۵۰ پوند، ۳ دلار استرالیا) شروع می شود. .

رویداد اکتبر 2023 اپل

(اعتبار تصویر: اپل)

تراشه Apple M3 Max: تاریخ انتشار

تراشه Apple M3 Max به تراشه جدید کمک می کند مک بوک پرو ۱۴ اینچی اپل و مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپلکه برای پیش‌سفارش در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ عرضه شد، و برای شروع در ۲۷ کشور در دسترس خواهد بود، و تعداد بیشتری در آینده در دسترس خواهد بود.

در حالی که اکنون می توانید پیش خرید کنید، باید حدود یک هفته صبر کنید تا در واقع هر سخت افزار جدیدی را با تراشه Apple M3 Max به دست آورید – به عنوان جدید مک بوک پرو عرضه مدل ها در اواخر نوامبر ۲۰۲۳ آغاز می شود.

ما مطمئن نیستیم که مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با M3 Max چه زمانی برای خرید در فروشگاه‌های اپل و سایر خرده‌فروش‌ها مانند Best Buy در دسترس خواهند بود، اما می‌توانید در اواخر نوامبر نیز منتظر خرید آن‌ها باشید.

در حالی که ما این انتظار را داریم مک استودیو در نهایت یک ارتقاء M3 Max دریافت خواهد کرد، ما در حال حاضر چیزی در مورد آن نشنیده ایم، بنابراین در حال حاضر TBD است.

تراشه Apple M3 Max: قیمت

تراشه Apple M3 Max به تنهایی به فروش نمی رسد، اما در عوض مدل های جدید مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را تامین می کند. ما هنوز در مورد قیمت مدل های جدید مک بوک M3 Max صحبتی نداریم، اما به محض اینکه این قیمت ها منتشر شد، این صفحه را به روز خواهیم کرد.

هنوز صحبتی در مورد اینکه آیا مک استودیو M3 Max را دریافت خواهد کرد یا خیر، وجود ندارد، اما با توجه به اینکه می توانید مک استودیو را با M2 Max دریافت کنید، انتظار داریم که این دستگاه در نهایت به تراشه Apple M3 Max نیز ارتقا یابد.

Apple M3 Max در برابر یک گرادیان خاکستری از بین رفت

(اعتبار تصویر: آینده / اپل)

تراشه Apple M3 Max: مشخصات و عملکرد

Apple M3 Max جدید نسبت به Apple M2 Max پیشرفت های قابل توجهی دارد.

برای نمونه، تعداد هسته‌های CPU به‌روزرسانی قابل‌توجهی داشت، با یک CPU 16 هسته‌ای که دارای ۱۲ هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد در مقایسه با CPU 12 هسته‌ای M2 Max است. همچنین از ۱۲۸ گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی می کند که ۳۲ گیگابایت بیشتر از M2 Max است. M3 Max بزرگتر همچنین دارای تقریباً ۳۸٪ تعداد ترانزیستور بیشتر از M2 Max است (۹۲ میلیارد در مقایسه با ۶۷ میلیارد برای M2 Max).

به گفته اپل، از نظر عملکرد، M3 Max تا ۸۰ درصد سریعتر از Apple M1 Max خواهد بود، و در حالی که ما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره باتری برای خاموش کردن نداریم، اپل می گوید M3 Max دارای باتری پیشرو در صنعت خواهد بود. زندگی برای یک لپ تاپ حرفه ای با توجه به عملکرد باتری M1 Max و M2 Max که تاکنون دیده ایم، این موضوع اصلا دور از ذهن نیست.

با این حال، بزرگترین پیشرفت مربوط به GPU عظیم ۴۰ هسته ای است، که اپل می گوید ۵۰٪ سریعتر از GPU M1 Max خواهد بود. مهم‌تر از آن، تراشه‌های M3 اولین سیلیکون سری M اپل هستند که از ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری، سایه‌دهی مش، و چیزی که اپل آن را Dynamic Caching می‌نامد، پشتیبانی می‌کند.

این فناوری اخیر دقیقاً بر اساس نیازهای فرآیند، حافظه را به وظایف فشرده GPU اختصاص می‌دهد، به این معنی که تخصیص حافظه بسیار کارآمدتر خواهد بود و عملکرد بسیار بهتری از حافظه کلی آن خواهد داشت.

البته، زمانی که یکی از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را برای بررسی قرار دادیم، باید ببینیم که این فناوری‌ها در عمل چقدر خوب کار می‌کنند، اما نیازی به گفتن نیست، ما انتظار داریم که این یکی از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو باشد. بهترین ایستگاه کاری سیار پردازنده های اطراف


منبع: https://www.techradar.com/computing/cpu/apple-m3-max

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *