Apple Vision Pro بی سیم نیست و این باعث می شود برخی افراد حواس پرتی را به خود جلب کنند

بیایید با اساسی ترین و برجسته ترین واقعیت شروع کنیم: اپل ویژن پرو بی سیم نیست یک باتری خارجی دارد که من دیدم، لمس کردم و کنارش نشستم. این یک راز نیست. نباید تعجب آور باشد. با این حال، به نوعی، علاقه بیشتری ایجاد می کند و جنجال تقریباً از هر جزء دیگر محصول در حال ارسال.

نزدیک به هفت ماه از پوشش هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل (که در ۲ فوریه عرضه می شود) می گذرد. این شامل چهار تجربه عملی و غواصی عمیق قابل توجه در مشخصات و استفاده از اولین “رایانه فضایی” جهان است. اپل یک قطعه سخت افزاری قابل توجه ایجاد کرده است که علیرغم شباهت به دیگر هدست های واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی که من در طول سال ها استفاده کرده ام، شبیه هیچ یک از آنها نیست. من آن را دوست دارم و ای کاش خیلی ارزان تر بود.

از لحظه‌ای که برای اولین بار هدست را در ماه ژوئن در اپل پارک دیدم، جایی که اپل ده‌ها یا بیشتر از آن‌ها را در یک دایره قرار داده بود و روزنامه‌نگاران دیوانه دور آن‌ها چرخ و فلک می‌زدند و برای گرفتن عکس‌ها یا فیلم‌های خوب از محصولاتی که نمی‌توانیم لمسش کنیم، وجود داشت. کابل و باتری من از آن عکس گرفتم و متوجه شدم که آجر چگونه شبیه پشت آلومینیومی یک آیفون اصلی است (هنوز فکر نمی کنم این یک تصادف باشد.)

Apple Vision Pro بی سیم نیست و این باعث می شود برخی افراد حواس پرتی را به خود جلب کنند

نزدیک شدیم اما نتوانستیم یکی را بپوشیم – حداقل در آن روز نه. (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

بعداً همان روز، مال خودم را گرفتم اولین تست درایو ویژن پرو. اپل از من خواست که بنشینم و کمک کرد کابلی که از سمت چپ هدست کشیده شده بود قرار بگیرم تا مانعی نداشته باشد. چشمانم آن کابل را به آجر باتری که به طور معمولی روی کوسن کنارم نشسته بود، رساند. وقتی ایستادم تا با دایناسور “دما به بینی” بایستم، شخصی باتری را به من داد تا بتوانم آن را با خودم حمل کنم.

در طول من آخرین نسخه نمایشیدوباره ایستادم اما این بار یک نفر باتری را برایم نگه داشت و برای اولین بار وقتی به دنبال یک شی مجازی رفتم بازویم کابل باتری را گرفت.

من هرگز فکر نمی کردم که اپل سعی دارد باتری را مخفی کند، اگرچه می گویم که تمام تلاش خود را می کند تا آن را به بازار عرضه کند.

در دورنمای این آخرین تست درایو، و با گذراندن زمان زیادی با ویژن پرو، به این فکر کردم که چه کاری می‌توانم انجام دهم یا ببینم که جدید است، اما یک چیز را می‌دانستم: بالاخره اپل به ما اجازه می‌داد با پوشیدن آن از خودمان عکس بگیریم. این به خودی خود این سفر را ارزشمند کرد.

لنس ویژن پرو را پوشیده است

بله، کابل و باتری در این عکس از دید پنهان هستند. (اعتبار تصویر: آینده)

عکس‌هایی که از آن زمان در پست‌ها و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌ام، توسط من گرفته نشده‌اند. تا آنجا که من می دانم، هیچ یک از عکس های خبرنگاران که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده اند، توسط آنها گرفته نشده است. اپل عکاسی را انجام داد که به این معنی بود که عکس‌ها را ساخته است. واقعیت این است که هیچ یک از عکس‌هایی که من از انواع رسانه‌های مختلف در پوشیدن و استفاده از Vision Pro دیده‌ام، سیم متصل به سبک MagSafe یا بسته باتری را نشان نمی‌دهد.

آیا اپل این کار را عمدا انجام داده است؟ شاید. Vision Pro بدون آن کابل و بسته باتری که روی کاناپه در کنار کاربر قرار دارد بهتر به نظر می رسد.

آیا اپل سعی دارد چیزی را پنهان کند؟?

بسته باتری اپل ویژن پرو

اپل این تصویر مطبوعاتی را در ژوئن ۲۰۲۳ ارائه کرد. (اعتبار تصویر: اپل)

من هنوز اینطور فکر نمی کنم. بسته باتری در هر داستان راه اندازی نمایش داده می شود، در مطبوعات و مطالب بازاریابی و در وب سایت Apple Vision Pro به عنوان یکی از اقلام موجود در جعبه (همراه با پوشش لنز، پارچه پولیش، نوار بافتنی سولو، حلقه دولا باند، آداپتور شارژ و کابل شارژ USB-C). اپل یک نگهدارنده باتری Belkin را برای Apple Vision Pro (49.95 دلار) تبلیغ می کند، موردی که مطمئناً اگر می خواهید در اطراف جابجا شوید به کارتان می آید.

اپل در مورد مدت زمان استفاده از Vision Pro با باتری (۲ ساعت) و اینکه همچنان می‌توانید از هدست در حین شارژ کردن آجر کوچک استفاده کنید، باز است.

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که اپل سعی نمی کند کیک خود را بخورد و آن را نیز بخورد. Vision Pro تقریباً ۱ پوندی دارای تمام ویژگی های بارز مهارت طراحی نمادین اپل است. بدنه آلومینیومی برس خورده که عملاً با چهره شیشه‌ای قالب‌گیری شده ترکیب می‌شود، مانند جاودانه‌ترین کار طراحی اپل به نظر می‌رسد. این زیبایی Jony Ive بدون Jony Ive است (تا آنجا که من می دانم طراح افسانه ای سابق اپل روی این پروژه کار نکرده است). باتری یک زائده است، یک تصمیم فنی با عواقب غیرقابل انکار.

پوشیدنی‌ها نه تنها زیبایی‌شناختی دلپذیر، بلکه راحتی را نیز می‌طلبند. من راحتی را بر ظاهر خوب ترجیح می دهم و فکر می کنم اکثر طراحان واقعیت مجازی نیز همین کار را می کنند. متا کوئست پرو یک هدست واقعیت مجازی دوست داشتنی نیست، اما به خوبی وزن ۱٫۶ پوندی خود را در جلو و پشت سر شما متعادل می کند. این هدست مانند اکثر هدست های واقعیت مجازی مدرنی که استفاده کرده ام، باتری را یکپارچه می کند. به همین دلیل، هدست هایی مانند این، شاید سنگین تر و حجیم تر از آن چیزی باشند که ممکن است بخواهید.

بسته باتری اپل ویژن پرو

کابل همیشه نمایش داده می شد. از آنجایی که ویژن پرو بدون آن کار نخواهد کرد، باید اینطور بود. (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

طراحی عینک مانند اپل ویژن پرو و ​​احتمالاً اصرار اپل بر استفاده از برخی مواد مانند آلومینیوم و شیشه که ممکن است وزن بیشتری نسبت به پلاستیک داشته باشند، در حالی که باید وزن آن را نزدیک به یک پوند و نیم نگه دارد، به معنای چیزی بود که باید به شما بدهد.

آن آجر باتری تقریباً نیم پوندی می‌توانست به راحتی به پشت هدست وصل شود، شاید در بند بافتنی سولو تعبیه شود. من شرط می بندم که نمونه های اولیه ای وجود دارند که این ویژگی را دارند. اگرچه اپل کمترین کاری را که اپل انجام داد و باتری را جدا نگه داشت.

میل اپل برای طراحی های تمیز و بازاریابی به همان اندازه صیقلی با واقعیت مبهم باتری ویژن پرو در تضاد است. اپل هیچ تبلیغی را اجرا نخواهد کرد که بر روی باتری تمرکز داشته باشد و من شرط می بندم بسته باتری در هر کدام که پخش می شود به صورت اجمالی نمایش داده می شود.

بسته باتری اپل ویژن پرو

کابل یک واقعیت واقعی است، چه اپل آن را دوست داشته باشد یا نه. (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

اما اپل نمی تواند باتری را پنهان کند. این یک واقعیت است که در روز اول ثابت شده است و در حالی که می دانم اپل تمام تلاش خود را برای ارائه تمیزترین نمای هدست جدید خود انجام داده است، من این را به عنوان یک طعمه و تغییر نمی بینم.

هر کسی که در حال آماده شدن برای خرج کردن ۳,۴۹۹ دلار (یا بیشتر) برای Vision Pro است، می‌توان امیدوار بود که به وب‌سایت سر بزند تا همه چیز را در مورد آن بیاموزد. هیچ کس Vision Pro نمی خرد به خاطر عکسی که من آن را پوشیده ام. اگر تنها چیزی که در مورد هدست می‌دانید چیزی است که از دیدن آن عکس‌ها آموخته‌اید و سپس بر اساس آن فرضیاتی ایجاد می‌کنید، خب، به خودتان بدی می‌کنید.

بنابراین، اجازه دهید این را تا حد امکان روشن کنم. Apple Vision Pro یک هدست واقعیت ترکیبی است که به باتری و کابل خارجی نیاز دارد. بدون آن کار نخواهد کرد. می‌دانم که آیا این شما را آزار می‌دهد، به خصوص که اپل حداقل یک ماه وام مسکن برای داشتن یک خانه درخواست می‌کند. هیچ کدام از اینها آن را پنهان یا دروغ نمی سازد. انتخاب اپل به انتخاب شما تبدیل می شود. شما یا آن را می‌خرید و باتری را می‌پذیرید یا نمی‌پذیرید و شاید به گزینه‌های بسیار ارزان‌تر و یکپارچه با باتری نگاه کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/virtual-reality-augmented-reality/apple-vision-pro-is-not-wireless-and-this-is-driving-some-people-to-distraction

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *