Apple Wonderlust 2023: از iPhone 15 با USB-C تا iOS 17، در اینجا چیزی است که در ۱۲ سپتامبر انتظار می رود

اپل، چند روز پیش، رسما رویداد آتی خود را که برای ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت شرقی یا ۱۰:۳۰ شب، IST برنامه ریزی شده است، اعلام کرد. این رویداد به عنوان بستری برای رونمایی از آیفون ۱۵ و همچنین معرفی مدل های جدید اپل واچ و موارد دیگر خواهد بود. اپل نام این رویداد را “Wonderlust” گذاشته است و به صورت زنده از Apple Park در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار می شود.

همانند رویدادهای قبلی، انتظار می‌رود اپل نمایش زنده آیفون ۱۵ را در وب‌سایت رسمی و کانال یوتیوب خود پخش کند و به مخاطبان جهانی اجازه دهد تا رونمایی و اطلاعیه‌های محصول را ببینند.

آیفون ۱۵ با USB-C، جزیره پویا جدید و موارد دیگر

آیفون ۱۵ آینده یک تغییر قابل توجه خواهد داشت – به جای رابط معمولی لایتنینگ، از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد. این تغییر با توجه به قوانین اتحادیه اروپا انتظار می رفت.

نسخه های پرو و ​​پرو مکس آیفون ۱۵ احتمالاً از طریق USB 3.2 یا Thunderbolt 3 انتقال داده سریع تری خواهند داشت، در حالی که آیفون های پایه ۱۵ و ۱۵ پلاس احتمالاً دارای USB 2.0 هستند. تمامی مدل های آیفون ۱۵ دارای شارژ سریع ۳۵ واتی خواهند بود.

مدل‌های پریمیوم همچنین ممکن است دارای تراشه A17 سریع‌تر باشند که با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری ساخته شده است، در حالی که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس احتمالاً دارای تراشه A16 از آیفون ۱۴ پرو هستند.

سری آیفون ۱۵ نیز دارای جزیره پویا خواهد بود. با این حال، شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای جزیره دینامیکی هستند که امروز می شناسیم. نسخه های آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس با طراحی فعلی متفاوت خواهند بود. علاوه بر این، آنها یک تراشه باند فوق العاده گسترده خواهند داشت.

انتظار می رود آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس تغییرات قابل توجهی را به همراه داشته باشند. اینها شامل قاب تیتانیومی، حاشیه‌های نازک‌تر، و شاسی آلومینیومی قابل تعمیر تر، مشابه آنچه در آیفون ۱۴ دیدیم، می‌شود.

علاوه بر این، هر دو آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس ممکن است یک دکمه اکشن، مشابه آنچه در اپل واچ اولترا یافت می شود، معرفی کنند. این دکمه می‌تواند جایگزین کلید بی‌صدا شود و به کاربران اجازه دهد میانبرهایی را به برنامه‌ها و ابزارهای مختلف اختصاص دهند.

اگرچه شایعات اولیه حاکی از آن بود که اپل ممکن است دکمه تنظیم صدا و پاور را با کلیدهای حالت جامد جایگزین کند، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که این دکمه‌ها در حال حاضر بدون تغییر باقی خواهند ماند. عکس‌ها و ویدیوهای لو رفته از قاب‌های آیفون ۱۵ پرو آینده نگاهی اجمالی به ظاهر دکمه اکشن دارد.

اپل واچ سری ۹ و واچ اولترا ۲ آپدیت های زیادی را به همراه دارند

در کنار آیفون ۱۵، اپل قرار است از جدیدترین سری ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کند و اگرچه تغییرات عمده‌ای انتظار نمی‌رود، به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در فروشگاه وجود دارد.

انتظار می‌رود ساعت ممتاز اپل واچ اولترا اندازه ۴۹ میلی‌متری خود را حفظ کند اما با یک قاب تیتانیومی تیره‌تر عرضه شود. علاوه بر این، واچ سری ۹ احتمالاً دارای پردازنده به روز شده S9 است. این تراشه S9 بر اساس پردازنده A15 معرفی شده با آیفون ۱۳ ساخته شده است و به طور بالقوه کارایی و عمر باتری بهتری را در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه می دهد که از تراشه S8 بر اساس فناوری نسل قبلی استفاده می کند.

مارک گورمن همچنین پیش‌بینی می‌کند که سری اپل واچ ممکن است دارای یک تراشه فوق‌باند و سنسورهای مختلف و ارتقاء اجزای داخلی، از جمله سنسور ضربان قلب نوری به‌روز شده باشد.

سایر به روز رسانی های جزئی مورد انتظار برای واچ سری ۹ شامل گزینه رنگ صورتی و در دسترس بودن یک نوار با سگک مغناطیسی است. بعید به نظر می رسد که یک Watch SE جدید در طول رویداد امسال معرفی شود، زیرا به نظر می رسد این محصول یک چرخه به روز رسانی دو ساله را دنبال می کند و همین سال گذشته به روز شد.

USB-C AirPods Pro

انتظار می‌رود اپل علاوه بر آیفون ۱۵، یک جفت AirPods Pro را با کیس شارژ مجهز به USB-C در رویداد سپتامبر خود معرفی کند. این با پیش‌بینی‌های Kuo در سال گذشته مطابقت دارد و نشان می‌دهد که اپل قصد دارد AirPods را با یک جعبه شارژ USB-C در سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

با این حال، مشخص نیست که آیا اپل خود به‌روزرسانی‌های قابل توجهی برای AirPods Pro انجام می‌دهد یا اینکه تمرکز صرفاً بر روی به‌روزرسانی کیس شارژ خواهد بود.

سیستم عامل جدید – iOS 17، iPadOS 17، macOS Sonoma

در طول رویداد آتی اپل، می‌توان انتظار داشت که تاریخ انتشار iOS 17 و watchOS 10 را یاد بگیریم. با این حال، iPadOS 17 و macOS Sonoma ممکن است تا اواخر پاییز، احتمالاً در ماه اکتبر، طبق الگوی انتشار اخیر اپل رونمایی نشوند.

در حالی که نسخه‌های بتا برای این سیستم‌عامل‌ها برای مدتی در دسترس بوده‌اند، آن‌ها اطلاعاتی را در مورد آنچه که می‌توانیم پیش‌بینی کنیم، ارائه می‌کنند. iOS 17 چندین پیشرفت کوچک اما معنی‌دار مانند حالت StandBy، رونوشت‌های پست صوتی و برنامه Journal را به همراه دارد. MacOS Sonoma ویجت ها، حالت بازی و پروفایل های سافاری را معرفی می کند.

در مورد iPadOS 17، اپل صفحه‌های قفل شخصی، ویجت‌های تعاملی، برنامه Health و پشتیبانی از وب‌کم‌ها و دوربین‌های USB خارجی را معرفی می‌کند. علاوه بر این، به‌روزرسانی Stage Manager امکان سفارشی‌سازی اندازه‌ها و جهت‌گیری پنجره‌ها را فراهم می‌کند.

در نهایت، watchOS 10 ویجت‌هایی را برای دسترسی سریع به برنامه، ویژگی‌های نقشه‌برداری توپوگرافی، ثبت حالت و چهره‌های ساعت جدید ترکیب می‌کند. این به‌روزرسانی‌ها نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم اپل برای ارتقای تجربیات کاربر در سراسر اکوسیستم است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/apple-wonderlust-2023-from-iphone-15-with-usb-c-to-ios-17-heres-what-to-expect-on-september-12-13107502.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *