Arcade Paradise VR در Quest 3 عالی بازی می کند، اما فقدان کنترل های کاملاً همه جانبه ممکن است افراد را از کار بیاندازد.

Arcade Paradise یک بازی مدیریت/شبیه‌سازی جذاب بود که در یک رخت‌شویی قدیمی اتفاق می‌افتد. در این بازی، بازیکن باید کارهای ساده‌ای را انجام می‌داد تا بتواند پول کافی برای ساختن یک بازی ویدیویی شگفت‌انگیز دهه ۹۰ در پشت ساختمان بسازد تا بتواند خود را به پدر بداخلاق خود ثابت کند.

کریس دونلان فوق العاده، که بررسی شده بازی برای ما در سال ۲۰۲۲ Arcade Paradise را «تکه‌ای از زندگی عجیب و غریب که شما را به گذشته منتقل می‌کند» نامید که کاملاً قابل مشاهده است، اما به لطف جادوی VR، این احساس حمل و نقل حتی قوی‌تر می‌شود. بهار امسال، زمانی که Arcade Paradise VR برای Quest 2 & 3 منتشر شد!

در حالی که هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای آن وجود ندارد، مالکان مشتاق بازی‌های آرکید می‌توانند در قسمت این هفته از VR Corner، یک پیش‌نمایش ساخت Arcade Paradise VR را برای یک چرخش (geddit؟) در Quest 3 تماشا کنند. و همه چیز با نمای نزدیک از یک لکه ی عظیم در کاسه توالت شروع می شود. خواهش میکنم!


Arcade Paradise VR در Quest 3 عالی بازی می کند، اما فقدان کنترل های کاملاً همه جانبه ممکن است افراد را از کار بیاندازد.


ایده Arcade Paradise در VR یک ایده بسیار عالی است – شما می‌توانید آرکید خود را بسازید و سپس در اطراف آن پرسه بزنید و در اوقات فراغت خود در بازی‌هایی که از طریق کار سخت خود به دست آورده‌اید، بازی کنید. متأسفانه، در عمل، روشی که Nosebleed Interactive برای انجام این کار انتخاب کرده است، تقریباً قطعاً برای علاقه مندان به واقعیت مجازی که غوطه وری را بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند، خاموش خواهد بود.

منظور من از آن چیست؟ خب، از نظر کنترل‌های حرکتی، می‌توانید بیشتر کارهایی را که انتظار دارید در بخش لباسشویی بازی انجام دهید. سبدهای لباس را بردارید، آن لباس ها را به صورت فیزیکی در ماشین ها قرار دهید و سپس شماره ها را بچرخانید و دکمه ها را فشار دهید تا روشن شوند. می‌توانید زباله‌ها را با قدرت «فشار گرفتن» جمع کنید و حتی می‌توانید توالت را با برس باتلاق تمیز کنید. وقتی صحبت از بخش Arcade بازی می‌شود، که مسلماً جالب‌ترین بخش است، این زمانی است که کنترل‌های غوطه‌ورکننده کمی به شما کمک می‌کنند.

می بینید، در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید که بتوانید جویتیک ها را بگیرید و دکمه های تاکسی های آرکید را که به سختی به دست آورده اید فشار دهید تا بازی ها را انجام دهید، در واقع سهم شیر از ماشین های کوچک شگفت انگیز Arcade فقط با استفاده از انگشتان و دکمه ها قابل بازی است. روی کنترل کننده های حرکتی شما بدون درج سکه به صورت دستی، بدون تکان دادن جوی استیک، بدون له کردن دکمه، فقط کنترل های استاندارد سبک گیم پد.


فقدان کنترل های کاملاً همه جانبه برای همه کابینت ها قطعا ناامید کننده است، اما حداقل بازی در Quest 3 عالی به نظر می رسد. من عاشق بازی آنها و دیدن خطوط اسکن CRT و انعکاس نورهای بالای من روی صفحه هستم. این چیزها واقعاً احساس مهم “آنجا بودن” را اضافه می کند.

اکنون، من از اردوگاه افرادی آمده‌ام که فقط از اینکه می‌توانند بازی‌ها را از دیدگاه VR تجربه کنند، قدردانی می‌کنند – به همین دلیل است که من بسیار مودهای VR لوک راس را دوست دارم. بعضی ها از اینکه شما فقط با گیم پد می توانید مودهای او را بازی کنید متنفرند، اما من کوچکترین مشکلی ندارم. من دوست دارم آرام بنشینم، استراحت کنم و یک بازی VR مانند یک بازی کنسول بازی کنم. می دانید، فقط خنک شوید و از غوطه ور شدن بصری لذت ببرید بدون اینکه نیازی به عرق کردن، پاره کردن پاهایم یا رها کردن تصادفی پوست یکی از بند انگشتانم روی دیوار باشد.

Arcade Paradise VR در وسط این دو نوع تجربه قرار دارد. من مطمئناً در هنگام بار کردن ماشین‌های لباسشویی کمی از پوست بند انگشتم را به خاطر میز کامپیوترم از دست دادم، اما در عین حال همه بازی‌های آرکید اصلی شما فقط کنترل‌های سبک «بازی پد» هستند. این فقدان کابینت‌های آرکید کاملاً همه‌جانبه از ابتدای بازی مشهود است و دو ساعت از زمان بازی برای من صرف شد تا بتوانم چند دستگاهی را که با کنترل حرکت سازگار بودند، تهیه کنم.

خوشبختانه، سرعت باز کردن قفل این بازی‌های واقعیت مجازی «کاملا همهجانبه» باید در نسخه کامل متفاوت باشد، بنابراین نیازی نیست که به سختی من آسیاب کنید (یا به همان اندازه که نیاز داشتم مسواک بزنید). چیزهای خوب

به گفته سم کلی، تهیه کننده Wired، که درباره نگرانی هایم با او صحبت کردم، “ساخت پیش نمایش تجربه نهایی نیست و ترتیب باز کردن قفل آیتم ها، از جمله کابینت ها، برای راه اندازی تغییر خواهد کرد. همچنین ما در حال تغییر دادن هستیم. و متعادل کردن اقتصاد بازی ها، زیرا ما به خوبی می دانیم که در VR میانگین زمان پخش با یک تجربه غیر VR متفاوت خواهد بود.


من حالت واقعیت ترکیبی را در Arcade Paradise دوست دارم. اینکه بتوانید کابینت های آرکید را در فضای دنیای واقعی خود قرار دهید و سپس در اطراف پرسه بزنید و روی آنها بازی کنید، استفاده فوق العاده از این فناوری است.

امیدواریم که این تغییرات به عنوان یک خبر خوب برای آن دسته از بازیکنانی باشد که امیدوار بودند کل محتویات بازی مجازی آنها کاملاً غوطه ور باشد. با وجود این، ماشین‌هایی که کنترل‌های کاملاً غوطه‌وری را ارائه می‌کنند، به نظر می‌رسد که نسبتاً ابتدایی هستند. تنها موردی که برای باز کردن قفل آن وقت داشتم UFO Assault نام داشت و کنترل‌های آن فقط به یک دکمه قرمز بزرگ خلاصه می‌شد که برای انداختن بمب‌ها را فشار می‌دادید.

دیگر ماشین‌های کاملاً غوطه‌وری که در تریلر گیم‌پلی Arcade Paradise VR نشان داده شده‌اند شامل مواردی مانند تیراندازی با تفنگ سبک، یک بازی حلقه بسکتبال، یک بازی مشت زدن و یک ماشین Whack-a-Mole هستند. فکر می‌کنم مردم به سختی به ماشین‌های آرکید بازی‌های ویدیویی تعاملی امیدوار بودند، اما حداقل به دوستداران کنترل حرکتی این شانس را می‌دهند که فیزیکی شوند و این نوع ماشین‌ها نسبت به دوره زمانی که بازی در آن تنظیم می‌شود دقیق هستند.

من با Arcade Paradise VR بسیار سرگرم شدم، من واقعاً آن را دوست دارم و اگر زمان برای تولید این پوشش مخالف من نبود، خیلی بیشتر بازی می کردم. این شما را به روشی جادویی به گذشته باز می‌گرداند و پرسه زدن در خشک‌شویی و محوطه‌های بازی در VR احساس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد – به خصوص زمانی که قفل اولین افزونه خود را باز کنید و روی یکی از آن فرش‌های کلاسیک دهه ۹۰ قدم بزنید.

اما آیا دیگران به اندازه من از آن لذت خواهند برد؟ کاربران غیررسمی واقعیت مجازی باید با آن خوب باشند، اما صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم متخصصان واقعیت مجازی واقعاً از Arcade Paradise VR ناامید خواهند شد. حتی زمانی که کنترل‌های کاملاً همه‌جانبه وجود دارد، در بهترین حالت ساده به نظر می‌رسند و این واقعیت که شما حتی نمی‌توانید کار ساده‌ای مانند تکان دادن جوی استیک مجازی را در بازی‌های ویدیویی مجازی خود انجام دهید، به نظر یک فرصت بزرگ از دست رفته است.


منبع: https://www.eurogamer.net/arcade-paradise-vr-plays-great-on-the-quest-3-but-the-lack-of-fully-immersive-controls-may-turn-people-off?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *