Arm در خط مقدم انقلاب هوش مصنوعی است. در اینجا نحوه تامین انرژی میلیاردها دستگاه، از تلفن های هوشمند گرفته تا سرورهای ابری، آمده است.

مغز هوش مصنوعی


گتی ایماژ



صنعت الکترونیک به‌طور خستگی‌ناپذیر نوآوری‌های تکنولوژیکی را به پیش می‌برد، اما ظهور هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) نقطه عطفی برای تحول کسب‌وکار است. هوش مصنوعی ممکن است به خوبی معیارهای چشمگیر قبلی را در تحول ایجاد کند، مانند ظهور تلفن همراه و انقلاب تلفن های هوشمند، در مقایسه با آن کمرنگ است.

پیش بینی ها و انتظارات تاثیر صعودی هستند. انتظار می‌رود هوش مصنوعی سالانه بیش از ۴ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند، مدل‌های کسب‌وکار جدیدی ایجاد کند، و بهره‌وری و بهره‌وری را تسریع بخشد که کسب‌وکار و جامعه را متحول خواهد کرد.

اما چرا این اتفاق اکنون در این مقطع از تاریخ رخ می دهد؟ در اینجا پنج رکن اساسی فناوری که در سال‌های اخیر ظهور کرده‌اند و اینکه چگونه به عنوان سوخت جت برای سیستم‌های هوش مصنوعی و نوآوری‌های کاربردی عمل می‌کنند، آورده شده است.

تکنولوژی پردازنده

در موج های اولیه نوآوری، معماری پردازنده ثابت شد. در آن زمان، این رویکرد یک‌اندازه برای همه برای ایجاد مقیاسی پیرامون فناوری سخت‌افزار و نرم‌افزار پشتیبانی کار می‌کرد تا بتواند برای مخاطبان انبوهی از مصرف‌کنندگان جذاب باشد.

اما این در نهایت با ورود تلفن های همراه به صحنه کوتاهی کرد. سخت‌افزار تلفن‌های همراه باید محدودیت‌های قدرت دستگاه‌های باتری‌دار و اندازه فیزیکی کوچک آنها را در نظر بگیرد، دو موردی که معماری اصلی پردازشگر در آن زمان نمی‌توانست ارائه دهد.

در سال ۱۹۹۰، Arm (NASDAQ: ARM)، که در آن زمان یک استارت‌آپ مستقر در کمبریج، انگلستان بود، خلاء را با فناوری پردازشگر با کارایی بالا، کم مصرف و کوچک برای محصولات با باتری پر کرد. این محصولات در نهایت جرقه انقلاب موبایل را زدند. معماری پردازنده آنقدر قوی بود که عملکردهای هوش مصنوعی را می‌توان در خود دستگاه‌ها تعبیه کرد – صدا، لمس و تشخیص چهره. این فناوری در طول دهه ها گسترش یافته و تقریباً تمام بخش های عمودی بازار را تحت تأثیر قرار داده است. در طول مسیر، این شرکت امنیت سیلیکون و سیستم‌ها را در اولویت اصلی خود قرار داده است، چه در طراحی اعتماد به IP خود یا کمک به گروه‌های صنعتی پیدا شده مانند PSA Certified برای ایجاد چارچوب‌هایی برای بهترین شیوه‌های امنیتی.

سیستم عصبی دیجیتال

سال‌ها گذشت و ارزش معماری پردازنده‌های کوچک و کارآمد آرم توجه نوآورانی را به خود جلب کرد که اینترنت اشیا (IoT) را می‌سازند، شبکه وسیعی از دستگاه‌های متصل که اشکال جدیدی از داده‌ها را برای متحول کردن کسب‌وکارها جمع‌آوری می‌کند.

امروزه، ترکیبی از هوش مصنوعی و پلت فرم محاسباتی کم مصرف Arm در دستگاه‌های متصل اینترنت اشیا، فرصت‌های جدیدی را برای اینترنت اشیا در مقیاس ایجاد می‌کند و در عین حال پلت‌فرم‌های فوق‌العاده آینده را شکل می‌دهد. هوش مصنوعی در لبه، کاتالیزوری برای آزادسازی این پتانسیل خواهد بود و آینده قابل توجهی را که حتی نمی‌توانیم تصورش را بکنیم، پیش می‌برد.

تبدیل هوش مصنوعی بر روی قدرت لبه به عمل مشابه حواس و عضلات ما است. سیستم عصبی عملکردهای حیاتی را تنظیم می کند، و به طور مشابه، اینترنت اشیا به سیستم مستقل خود، به ویژه در زمان از کار افتادن هوش مصنوعی ابری، نیاز دارد. درست مانند بقای ما به سیستم عصبی خودمختار، موفقیت اینترنت اشیا به توانایی آن برای عملکرد مستقل در صورت لزوم بستگی دارد.

دموکراتیک کردن توسعه

همانطور که مدل‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی پیچیده‌تر می‌شوند، توسعه‌دهندگان باید بتوانند سخت‌افزار خود را با انواع مختلف CPU، GPU، واحدهای پردازشگر عصبی (NPU)، یا پردازنده‌های بینایی برای حجم کاری نرم‌افزاری خاص خود سفارشی کنند. به همان اندازه که تلفن همراه از چرتکه دور است، از رویکردهای پردازنده یکسانی فاصله دارد. Arm با ارائه یک پلت فرم محاسباتی مبتنی بر آرایه وسیعی از IPهای پردازنده، زیرسیستم‌ها و نرم‌افزار و در عین حال تشویق نوآوری و همکاری، این امکان را فراهم می‌کند که در نهایت موانع ورود به طراحی تراشه را کاهش می‌دهد.

ارائه محاسبات مناسب، از ابر تا لبه

امروزه مراکز داده ابری عظیم اکثر بارهای کاری بزرگ هوش مصنوعی جهان را پردازش می کنند، زیرا می توانند این کار را در مقیاس کارآمدتر انجام دهند. اما با گسترش مراکز داده و با توجه به اینکه حجم کاری هوش مصنوعی درصد زیادی از چرخه های محاسباتی آنها را اشغال می کند، نگرانی ها در مورد مصرف انرژی افزایش یافته است. این با افزایش استفاده از مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT، که نیازمندی‌های محاسباتی عظیمی هستند، ترکیب می‌شود. فناوری Arm به این موضوع می‌پردازد: تراشه Grace Hopper NVIDIA دارای ۷۲ پردازنده Arm Neoverse است که بارهای آموزشی هوش مصنوعی را دو تا چهار برابر سریع‌تر از دستگاه‌های مبتنی بر اینتل با عملکرد بهتر در هر وات انجام می‌دهند.

چه NVIDIA باشد و چه آمازون AWS Graviton، معماری پردازنده کم مصرف Arm به طور فزاینده ای به عنوان راهی برای مدیریت حجم کاری خاص هوش مصنوعی در حالی که هزینه انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مورد استقبال قرار می گیرد. فناوری بازو همچنین برای دنبال کردن و پشتیبانی از بارهای کاری هوش مصنوعی طراحی شده است، زیرا آنها به طور فزاینده ای در خارج از ابر به دستگاه های لبه توزیع می شوند.

فناوری بازو همچنین زیربنای طرح‌های خودروهای خودمختار و نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است، جایی که تقاضا برای عملکرد محاسباتی مورد نیاز در محدوده قدرت، هزینه و محدودیت‌های حرارتی خودروها شدید است.

اکوسیستم نوآوری جهانی

در حالی که قبلاً نرم افزار و سخت افزار در سیلوها توسعه می یافتند، با توجه به اینکه سخت افزار چقدر باید برای ارائه عملکرد نرم افزار مورد نیاز هماهنگ باشد، این رویکرد دیگر امکان پذیر نیست. یک اکوسیستم نوآوری جهانی در طول سال‌ها پدیدار شده است، زیرا ۱۵ میلیون توسعه‌دهنده معماری Arm را به دلیل قابلیت‌های فنی آن و انعطاف‌پذیری آن برای طراحی پذیرفته‌اند.

این اکوسیستم به استارتاپ ها و شرکت های موجود کمک می کند تا با دسترسی به فن آوری ها، منابع و دانش فنی که در غیر این صورت سال ها طول می کشد تا در داخل شرکت کنند، از وزن خود بالاتر بروند. Arm تمامی ابزارها و کتابخانه های نرم افزاری، زیرسیستم های IP، کیت های توسعه، چارچوب های امنیتی، محیط های تست و گواهینامه، و استانداردهای مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به توسعه دهندگان به بازار را فراهم می کند.

آینده ای ساخته شده بر روی بازو

اتصال فشرده نرم‌افزار و سخت‌افزار، همراه با قدرت تغییردهنده هوش مصنوعی و ML، نوآوری را به ارتفاعات غیرقابل تصوری سوق می‌دهد. به عنوان فراگیرترین معماری CPU تا کنون، Arm در خط مقدم انقلاب AI/ML قرار دارد و میلیاردها دستگاه را از تلفن های هوشمند گرفته تا سرورهای ابری تامین می کند.

پلتفرم Arm از بارهای کاری فقط CPU گرفته تا تنظیمات ترکیبی CPU/GPU یا NPU، عملکرد و کارایی را برای مدیریت سخت‌ترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. ما دائماً در حال نوآوری برای بهینه سازی برای نیازهای آینده هوش مصنوعی و ML هستیم و با رهبران صنعت کار می کنیم تا فناوری Arm را برای برنامه های کاربردی پیشرفته مانند رانندگی خودکار، هوش مصنوعی مولد و غیره به کار ببریم. همانطور که ما شروع به طراحی یک سیستم عصبی دیجیتال جدید برای پیشبرد انسان ها می کنیم، به آینده محاسباتی نگاه می کنیم – آینده ای که بر اساس Arm ساخته شده است.

بیاموزید که Arm چگونه آینده محاسباتی را تقویت می کند.

این پست توسط نزدک: ARM با Insider Studios.


گاو نر


منبع: https://www.businessinsider.com/sc/how-arm-technology-is-powering-cutting-edge-applications

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *