Beeper Mini پس از تعطیلی اپل بازگشته است، اما مجبور شد جذابیت اصلی خود را قربانی کند

Beeper Mini پس از تعطیلی اپل بازگشته است، اما مجبور شد جذابیت اصلی خود را قربانی کند

حماسه Beeper Mini همچنان ادامه دارد که توسعه‌دهنده پشت آن برنامه را مجدداً راه‌اندازی کرده است، اگرچه این امر به قیمت یکی از ویژگی‌های اصلی آن تمام می‌شود.

برای ارائه یک دوره تصادفی از رویدادهای اخیر، Beeper Mini یک برنامه اندروید است که به کاربران امکان ارسال و دریافت متن با استفاده از پروتکل iMessage را می دهد. سرانجام اپل در آن زمان متوجه این موضوع شد اقدام به مسدود کردن سرویس کرد، ادعا می کند که “خطرات قابل توجهی” برای ایمنی کاربر دارد. در ۱۱ دسامبر، شرکت Beeper موفق به بازیابی اتصال شدبا این حال، مردم اکنون باید با اعتبار AppleID خود وارد شوند، در حالی که قبل از آن تنها چیزی که باید وارد می‌کردید شماره تلفن تلفن هوشمند اندرویدی خود بود.

این سهولت استفاده به ویژه از آنجایی که مجبور به اضافه کردن یا ایجاد لاگین دیگری نبودید جذاب بود. با توجه به پست Beeper، متن ها از طریق آدرس ایمیل ذکر شده در AppleID شما رد و بدل می شوند. این تقریباً به همان اندازه راحت نخواهد بود TheVerge اشاره می کند، اما حداقل مردم هنوز هم می توانند با iMessage ارتباط برقرار کنند.

کار کردن

برنامه‌هایی برای بازیابی ثبت شماره تلفن در آینده وجود دارد، اگرچه هیچ صحبتی در مورد زمان بازگشت این ویژگی وجود ندارد. برای جبران کاهش مقیاس، Beeper Mini اکنون آزاد خواهد بود تا زمانی که اوضاع به ثبات برسد. در آن مرحله، Beeper ممکن است هزینه ماهانه را مجدداً معرفی کند. می‌توانید اشتراک ۲ دلاری را به عنوان راهی برای پشتیبانی از Beeper در این زمان‌ها روشن نگه دارید، اما این یک الزام نیست.

این شرکت در پست وبلاگ خود بیان می کند که متعهد به اطمینان از تبدیل شدن Beeper Mini به یک سرویس موفق در اندروید. واضح است که اپل بزرگترین مانع برای دستیابی به این هدف است، بنابراین بیپر تصمیم گرفت با دو تعهد، شاخه زیتون را به غول فناوری گسترش دهد.

یک: اگر اپل واقعاً معتقد است که Beeper Mini خطری برای ایمنی کاربران iOS است، توسعه‌دهنده می‌گوید که کل پایگاه کد برنامه را «با یک شرکت تحقیقاتی امنیتی شخص ثالث مورد توافق دوجانبه» به اشتراک خواهد گذاشت. دوم، به اصرار اپل، بیپر ممکن است «افزودن ایموجی پیجر» را به ابرداده‌های همه پیام‌های دریافتی از برنامه‌شان در نظر بگیرد. هدف از شکلک این است که iMessages را آسان‌تر کند تا متون ارسالی از Beeper Mini را فیلتر کند.

فشار نصب

حال سوال این است که آیا اپل این سرویس را تنها خواهد گذاشت؟ گفتنش سخته اپل مطمئناً با وجود فشارهای دیگران از پایین آوردن چکش نمی ترسد شرکت ها و گروه های حاکم. همانطور که گفته شد، اپل انعطاف ناپذیر نیست. جهنم در اواسط نوامبر یخ زد و سرانجام تصمیم گرفت از آن حمایت کند پروتکل RCS از گوشی های اندروید. به علاوه کل این وضعیت چشم دولت ایالات متحده را به خود جلب کرد. سناتور الیزابت وارن در X (پلتفرمی که قبلاً توییتر نام داشت) از اپل خواست تا اجازه دهد Beeper Mini وجود داشته باشد.

او این واقعیت را تشخیص می دهد که “متون حباب سبز”. [from Android] امنیت کمتری دارند»، ایده گسترش اقدامات امنیتی و همچنین آسان‌تر کردن ارتباط بین دو پلتفرم را مطرح می‌کند.

Beeper Mini به روز شده در حال حاضر برای دانلود در دسترس است فروشگاه Google Play. ما با توسعه‌دهنده X تماس گرفتیم و از او پرسیدیم که آیا می‌تواند یک بازه زمانی برای انتشار اصلاحات آینده به‌علاوه آنچه که امیدوار است با اشتراک‌گذاری پایگاه کد به آن برسد، به ما بدهد. این داستان متعاقبا آپدیت خواهد شد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/software/beeper-mini-is-back-after-apple-shutdown-but-had-to-sacrifice-its-main-appeal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *