Blue Origin اولین تلاش خود را در بیش از یک سال به تاخیر انداخت

بلو اوریجین جف بزوس از زمانی که FAA آن را زمین گیر کرده، موشکی پرتاب نکرده است.

به‌روزرسانی ۱۸ دسامبر، ۱۰:۴۸ صبح به وقت شرقی: Blue Origin تایید کرده است به دلیل مشکل زمینی که تیم در حال عیب یابی است، تلاش برای پرتاب برنامه ریزی شده امروز برای ماموریت NS24 را پاکسازی می کند. می گوید که قرار است یک هدف پرتاب جدید برای این هفته ارائه کند.

شرکت گردشگری فضایی Blue Origin به پنجره پرتاب نیو شپرد که دوشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت شرقی شروع می شود، هدف خود را گذاشته است، اولین تلاشش از زمان شکست تقویت کننده موشک در پرتاب آن در سپتامبر ۲۰۲۲٫ طبق پست بلو اوریجیندمای پایین در محل پرتاب شروع پنجره پرتاب را یک ساعت دیرتر از آنچه قبلا اعلام شده بود به عقب انداخت.

این شرکت می‌گوید موشک نیو شپرد خود این کار را انجام خواهد داد راه اندازی از راه اندازی سایت یک آن در غرب تگزاس. Blue Origin پخش زنده را شروع خواهد کرد در وب سایت خود ۲۰ دقیقه قبل از شمارش معکوس

این بیست و چهارمین پرتاب موشک قابل استفاده مجدد نیو شپرد خواهد بود و ۳۳ محموله علمی را حمل خواهد کرد. بسیاری از پرتاب های آن بدون خدمه بوده اند، اما به عنوان Engadget اشاره شدشش نفر از آنها انسان را در هواپیما داشته اند، از جمله ویلیام شاتنر. سال گذشته، Blue Origin بدون خدمه پرتاب NS-23 ناموفق بودانجام تحقیقات اداره هوانوردی فدرال (FAA).

این FAA گفت در گزارش سپتامبر خود، “علت تقریبی” خرابی نازل موتور بود که در برابر “دمای کار موتور بالاتر از حد انتظار” تسلیم شد، اما زباله‌های ناشی از این حادثه به طور کامل در “منطقه خطر تعیین‌شده” نگهداری شد. آژانس ۲۱ اقدام اصلاحی برای جلوگیری از تکرار همان خرابی، “از جمله طراحی مجدد موتور و اجزای نازل” و تغییرات سازمانی به شرکت ارائه کرد.

این موشک همچنین حاوی ۳۸۰۰۰ کارت پستال خواهد بود که توسط دانش آموزان شرکت کننده در برنامه Blue Origin’s Club for the Future برای ترویج آموزش STEM ارسال شده است. باشگاه برای آینده کارت پستال های فیزیکی را می پذیرد برای ماموریت های نیو شپرد، اما باشگاه یک هارد دیسک پر شده را نیز به همراه می فرستد ارسال های دیجیتال.

به‌روزرسانی ۱۸ دسامبر، ۹ صبح به وقت شرقی: زمان‌بندی پنجره راه‌اندازی با مبدا آبی به‌روزرسانی شد.


منبع: https://www.theverge.com/2023/12/17/24005428/blue-origin-launch-december-18-livestream

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *