Bluesky تقریباً یک میلیون کاربر یک روز پس از باز شدن برای عموم اضافه کرده است

Bluesky، منبع باز جایگزین توییتر، دیده است در کاربران جدید تنها یک روز پس از باز شدن پلت فرم آن برای عموم. این سرویس بیش از ۸۵۰۰۰۰ کاربر جذب کرده است و تعداد کل ثبت‌نام‌های آن به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

سرویس در یک بوده است بتا برای حدود یک سال و زمانی که به طور رسمی برای عموم باز شد، به بیش از ۳ میلیون کاربر افزایش یافت. به گفته یک، در حال حاضر نزدیک به ۴٫۱ میلیون ثبت نام دارد . جی گرابر، مدیر اجرایی Bluesky، “همه چیز در اینجا در حال چرخش است.” در پستی در X

افزایش تعداد کاربران جدید نشان می دهد که هنوز کنجکاوی زیادی در مورد پلتفرم با پشتیبانی جک دورسی وجود دارد که به عنوان یک پروژه داخلی در توییتر در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. همچنین نشان داد که متا به طور کامل بازار را برای جایگزینی مبتنی بر متن توییتر تحت الشعاع قرار نداده است. اپلیکیشن Threads این شرکت رشد کرده است متا هفته گذشته کاربران ماهانه را اعلام کرد.

گرابر گفته است که Bluesky قصد دارد با سرعت کمتری رشد کند تا بتواند پلتفرم و پروتکل زیربنایی آن را بدون فشار اضافی ایجاد کند که افزایش ناگهانی رشد می تواند ایجاد کند. برخی از این نگرانی‌ها در روز گذشته برطرف شد زیرا افزایش فعالیت منجر به برخی مشکلات فنی در سایت شد، از جمله مشکلات با فیدهای سفارشی برنامه و یک شبه به گفته این شرکت، این قطعی ظرف چند ساعت برطرف شد.

بسیاری از موفقیت های آینده Bluesky به این بستگی دارد که آیا می تواند رشد جدید خود را حفظ کند و علاقه همه کاربران جدید خود را حفظ کند. Threads همچنین شاهد افزایش اولیه در کاربران جدید بود، فقط برای اینکه قبل از در نهایت بازگشت کاهش یافت.

اگرچه Bluesky ممکن است کمی شبیه به Threads یا X به نظر برسد، اما این پلتفرم اساساً متفاوت است و بخشی از جنبش رو به رشد برای رسانه های اجتماعی طبق گفته Graber، پروتکل منبع باز آن مانند یک API “به طور دائم باز” عمل می کند، و این سایت در حال حاضر ده ها توسعه دهنده دارد که تجربیات خود را ایجاد می کنند. Bluesky همچنین ویژگی‌های سفارشی‌سازی بیشتری را با ویژگی‌هایی مانند و توانایی انتخاب تنظیمات تعدیل محتوای خود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/bluesky-has-added-almost-a-million-users-one-day-after-opening-to-the-public-004854186.html?src ظاهر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/bluesky-has-added-almost-a-million-users-one-day-after-opening-to-the-public-004854186.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *