BMW فقط AR را در یک ماشین قرار داده است و در نهایت کاملاً منطقی است

اگر از من می خواستید که برای یک سواری کوتاه با یک خودروی برقی دوست داشتنی BMW از عینک AR بالای عینک معمولی ام استفاده کنم، می گفتم: “نه متشکرم.” اما اکنون خوشحالم که موافقت کردم زیرا تقریباً می توانم باور کنم که واقعیت افزوده منطقی است، نه فقط برای مسافران، بلکه به عنوان ابزاری برای رانندگان نیز.

اینجا تو یه پارکینگ CES 2024 جایی که فناوری خودرو همه جا وجود دارد، سوار یک BMW iX M60 تمام الکتریکی شدم و یک جفت از آن را پوشیدم. Xreal Water 2 عینک واقعیت افزوده من مجبور شدم آنها را روی عینک معمولی ام بگذارم زیرا زمانی برای گذاشتن لنزهای تجویزی مناسب در آنها وجود نداشت. خوشبختانه، اثر AR هنوز هم بسیار خوب به نظر می رسد.

BMW فقط AR را در یک ماشین قرار داده است و در نهایت کاملاً منطقی است

سواری من (اعتبار تصویر: آینده)

به محض قرار دادن قاب ها، می توانم یک سکوی دایره ای کوچک را ببینم که روی خط تیره نشسته است. برای این تجربه، BMW در حالی که یکی از نمایندگان BMW رانندگی می کرد (بدون عینک AR) من را روی صندلی سرنشین نشاند و فناوری را برای من توضیح داد. برای این نسخه ی نمایشی، ما از محل، دور از مرکز همایش، و به خیابان های لاس وگاس رفتیم.

آنچه از پشت عینک می دیدم مرا شگفت زده می کرد و اغلب خوشحالم می کرد. این ظرافت است که باعث می شود کار کند. چیزی نیست که بپرد تا دید شما را مسدود کند. در عوض، اجسام عمدتاً نیمه شفاف روی داشبورد یا جاده جلویی ظاهر می شوند. اما برای واضح بودن، عناصر AR می توانند به هر کجا که نگاه کنید ظاهر شوند: بیرون شیشه جلو، بیرون از پنجره مسافر. گاهی اوقات فراموش می کردم که بقیه نمی توانند آنچه را که عینک Xreal Air 2 AR به من نشان می دهد ببینند.

تجربه BMW AR

BMW iX M60 (اعتبار تصویر: آینده)

در طول سفرمان، تیرهای سبز رنگی را دیدم که مرا به سمت مقصد هدایت می‌کردند. آنها به چپ یا راست منحنی می‌کردند تا من را از پیچ آینده آگاه کنند (به طرز خنده‌داری، راننده‌ای که عینک نداشت، یکی از پیچ‌های ما را از دست داد). ایده اینجا این است که این راهنمایی می تواند جایگزین سیستم ناوبری GPS استاندارد شما شود. مسلماً این سیستم به تلفنی متصل است که به خودرو متصل است. با این حال، مجبور نبودم به صفحه دیگری نگاه کنم تا ببینم به کجا می روم.

علاوه بر صف های جهت، این بلوک های رنگی وجود داشت که در دو طرف ماشین ظاهر می شد. آنها سبز برای همه روشن، زرد برای احتیاط، نارنجی برای خطر، و قرمز برای توقف بودند. اگر یک علامت توقف جلوتر بود، یک علامت AR جلوی من ظاهر می شد. مخروط‌های احتیاط مجازی وجود داشت که به من در مورد چاله‌ها و سایر خطرات جاده هشدار می‌داد.

این سیستم همچنین بازی و سرگرمی را برای مسافران شما در نظر می گیرد. در یک نقطه، آسمان شروع به باریدن تاس مجازی کرد (BMW از قبل برنامه ریزی کرده بود و این درگیری ها را برای لحظات خاصی در سفر ما زمان بندی کرده بود). بعداً یک بازی وجود داشت که در آن تراشه های پوکر مجازی به سمت من پرواز می کردند. من برای هر یک امتیاز کسب کردم که با نگاهم توانستم از طریق یک حلقه شناور راهنمایی کنم. من فقط ۶ امتیاز کسب کردم.

تجربه BMW AR

فضای داخلی برای دیگران عادی به نظر می رسد. (اعتبار تصویر: آینده)

روی کنترل پنل مجازی، یک دکمه رسانه وجود داشت. وقتی آن را فعال کردیم، نماینده BMW به من گفت که گیره ام را پایین بیاورم. روی سطح یک صفحه مجازی بود که شبیه یک صفحه نمایش ۸۰ اینچی بود که در فاصله ۳ فوتی من قرار داشت و طبیعتاً یک آگهی تبلیغاتی BMW را پخش می کرد. من شگفت زده شدم و از کیفیت تصویر قدردانی کردم.

در پایان سفرمان، به داخل محوطه برگشتیم و در مقابل من، می‌توانستم راهنمایی به ایستگاه شارژ را ببینم. گرافیک AR نشان می داد که چقدر شارژ باقی مانده است و چقدر طول می کشد تا iX M60 را شارژ کنم.

تجربه BMW AR

BMW این دوربین را برای ردیابی دید من و افزایش کیفیت واقعیت مجازی اضافه کرده است. (اعتبار تصویر: آینده)

چیزی که در مورد تمام تصاویر متوجه شدم این است که سطوح و شاسی EV را درک می کند. BMW به من گفت که از دوربین Xreal برای خواندن سطوح استفاده نمی کند. درعوض، آنها یک دوربین کابین اضافه کرده بودند تا ببیند من کجا را نگاه می‌کردم و صفحه کنترل را به درستی روی داشبورد قرار می‌دادم و انسداد را مدیریت می‌کردم.

دومی چیزی است که واقعاً جلوه AR را می فروشد. آن بلوک های راهنمایی که گفتم در پشت لبه کاپوت ماشین ناپدید می شوند. به عبارت دیگر، آنها به عنوان اشیاء واقعی ظاهر می شوند و نه به شکلی توهم کوبنده و حواس پرت کننده که می توانستم به طور عجیبی کل بلوک ها را از طریق بدنه ماشین ببینم.

این کلید موفقیت AR در خودرو است. نه تنها باید یک تجربه افزوده ارائه کند، بلکه باید با آن کار کند و در دنیای واقعی معنا پیدا کند.

BMW هیچ برنامه‌ای برای افزودن شیشه‌های AR یا شیشه‌های جلوی شفاف AR به تمام خودروهای برقی خود ندارد. در حال حاضر، این یک پروژه تحقیقاتی است و آنچه آنها در اینجا می آموزند ممکن است آینده تجربه رانندگی شما را نشان دهد.

ما همه جدیدترین ها را پوشش می دهیم اخبار CES از نمایش همانطور که اتفاق می افتد. برای داستان‌های بزرگ در همه چیز از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/bmw-just-put-ar-in-a-car-and-it-finally-makes-perfect-sense

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *