Boost for Make in India: GoI یارانه های Foxconn، Lenovo و سایر شرکت های سخت افزاری را تحت طرح PLI تأیید می کند.

هند در یک حرکت استراتژیک برای ارتقای تولید داخلی و جایگاه خود به عنوان یک بازیگر کلیدی در زنجیره تامین الکترونیک جهانی، یارانه هایی را برای برخی از شرکت های سخت افزاری پیشرو در زمینه فناوری در جهان تحریم کرده است. ذینفعان قابل توجه عبارتند از Foxconn Technology Group، تامین کننده اصلی اپل، و غول کامپیوتری Lenovo Group، در میان دیگران.

دولت هند در بیانیه‌ای رسمی که روز شنبه منتشر شد، تایید یارانه‌ها برای ۲۷ شرکت تحت طرح مشوق مرتبط با تولید (PLI) را تایید کرد.

این ابتکار مونتاژ داخلی رایانه‌های شخصی رومیزی و لپ‌تاپ (PC)، تبلت‌ها و سایر سخت‌افزارهای فناوری دیگر را پوشش می‌دهد. شرکت‌های تایید شده شامل غول‌های صنعتی مانند Dell، HP و AsusTek Computer هستند.

به گفته آشوینی وایشناو، وزیر راه آهن، ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، “۲۳ نفر از ۲۷ متقاضی تایید شده آماده شروع تولید در روز صفر هستند. چهار شرکت در ۹۰ روز آینده تولید را آغاز خواهند کرد.”

برخلاف گزارش های اخیر، شرکت سازنده قرارداد اپل Luxshare Precision Industry به شدت کناره گیری از یک قرارداد قابل توجه ۳۳۰ میلیون دلاری در هند را رد کرده است. این شرکت بورسی شنژن روز دوشنبه تصریح کرد که “هرگز چنین تصمیمی برای سرمایه گذاری نگرفته است.”

دولت هند پیش بینی می کند که طرح PLI به طور مستقیم ۵۰۰۰۰ شغل ایجاد کند و به طور غیرمستقیم به ۱۵۰۰۰۰ شغل اضافه کمک کند. این پیش‌بینی بر اساس سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیون دلاری است که ارزش تخمینی تولید سخت‌افزار فناوری اطلاعات به ۴۲ میلیارد دلار می‌رسد.

این دور اخیر از تصویب یارانه ها به دنبال مرحله قبلی PLI متمرکز بر تولید گوشی های هوشمند است که مشوق های دولتی را برای واحد هندی شرکت تایوانی فاکسکان، که رسماً به عنوان صنعت دقیق Hon Hai شناخته می شود، ارائه می دهد.

این اقدام در راستای کمپین «ساخت در هند» نخست وزیر نارندرا مودی است که نشان دهنده تعهد هند به تحول اقتصادی و تنوع بخشیدن به تولید جهانی فراتر از سرزمین اصلی چین است.

تصویب یارانه‌ها برای لنوو، بزرگترین فروشنده رایانه شخصی، پیشرفت قابل توجهی را به‌ویژه در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین چین و هند نشان می‌دهد. دیگر شرکت‌های فناوری چینی مانند ویوو در هند با چالش‌هایی مواجه شده‌اند که در اکتبر گذشته چهار مدیر اجرایی به اتهام نقض ویزا و فرار مالیاتی دستگیر شدند.

از آنجایی که هند به دنبال کاهش وابستگی خود به واردات از چین و تشدید نظارت بر شرکت های چینی فعال در بازار این کشور است، طرح PLI با دستور کار نخست وزیر مودی برای تبدیل هند به یک مرکز تولیدی جدید با فناوری پیشرفته مطابقت دارد.

در همین حال، تصمیم Luxshare برای گسترش عملیات تولید قراردادی خود در ویتنام به جای هند، بر روند مداوم تنوع تولید فراتر از چین تأکید می کند.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/boost-for-make-in-india-indian-government-approves-subsidies-for-foxconn-lenovo-other-hardware-firms-under-pli-scheme-13412022.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *