BYD On A Roll: شرکت چینی خودروهای برقی معتقد است سود خالص سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ ۸۶٫۵ درصد افزایش خواهد یافت.

غول خودروهای الکتریکی چینی BYD افزایش قابل توجه سود خالص را برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کند و پیش بینی می کند که نسبت به سال قبل تا ۸۶٫۵ درصد افزایش یابد. محدوده سود خالص پیش بینی شده بین ۲۹ میلیارد و ۳۱ میلیارد یوان یا حدود ۴٫۰۴ تا ۴٫۳۲ میلیارد دلار است که نشان دهنده رشد قابل توجهی است که ناشی از فروش قوی و اقدامات موثر کاهش هزینه است.

در حالی که رشد مورد انتظار قابل توجه است، در مقایسه با عملکرد استثنایی BYD در سال ۲۰۲۲، زمانی که شرکت افزایش سود خالص خیره کننده ۴۴۶ درصدی را تجربه کرد و به ۱۶٫۶ میلیارد یوان رسید، سرعت کمتری را نشان می دهد.

BYD نتایج چشمگیر خود را به عوامل مختلفی از جمله گسترش سریع فروش در خارج از کشور، مزیت مقیاس و کنترل ماهرانه هزینه در زنجیره تامین نسبت داد. علیرغم رقابت شدید در صنعت خودروهای الکتریکی، این شرکت بهبود قابل توجهی در سودآوری و انعطاف پذیری قوی نشان داد.

در مقایسه با رقیب اصلی خود در خودروهای الکتریکی، تسلا، رشد سود خالص پیش‌بینی‌شده BYD بسیار فراتر رفته است. تسلا از افزایش ۱۹٫۴ درصدی سود خالص در سال ۲۰۲۳ خبر داد و به ۱۵ میلیارد دلار رسید.

BYD در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ با تبدیل شدن به برترین سازنده خودروهای برقی از نظر فروش، از تسلا با تحویل ۵۲۶۴۰۹ خودرو پیشی گرفت، در حالی که تسلا در مدت مشابه ۴۸۴۵۰۷ خودرو تحویل داد. در طول سال ۲۰۲۳، BYD تقریباً ۳٫۰۲ میلیون دستگاه خودرو فروخت که رشد چشمگیر ۶۱٫۹ درصدی را نشان می دهد.

با گسترش ردپای جهانی خود، BYD از سه مدل باتری الکتریکی EV در اندونزی در ژانویه رونمایی کرد که نشان دهنده جاه طلبی آن برای تضمین موقعیت بازار پیشرو در بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی است.

فراتر از تلاش‌های خودروسازی، مجموعه تجاری BYD به فروش قطعات الکترونیکی برای گوشی‌های هوشمند نیز گسترش می‌یابد و رویکرد متنوع این شرکت را در بخش فناوری و خودروهای الکتریکی به سرعت در حال توسعه نشان می‌دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/byd-on-a-roll-chinese-ev-company-believes-2023-net-profit-to-rise-by-86-5-per-cent-compared-to-2022-13669442.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *