CES 2024: آنچه که امسال در لاس وگاس انتظار داریم

می دانم که این را هر سال می گوییم، اما انگار همین دیروز همه در یک اتاق مجردی در لاس وگاس جمع شده بودیم و در حال خوردن غذای متوسط ​​و رای دادن به خانه خود بودیم. بهترین در نمایش. اما CES 2024 در واقع نزدیک است. این نمایش به طور رسمی از ۹ تا ۱۲ ژانویه اجرا می شود، اگرچه ما قبل از آن در زمین خواهیم بود و انتظار می رود اولین رویدادهای مرتبط با CES در ۷ ژانویه آغاز شود. سال گذشته ما شاهد تمرکز بر روی دسترسی و مقدار نسبتاً آزاردهنده‌ای از چیزهایی که قرار بود روی آنها ادرار کنید یا داخل آن‌ها بیفزایید. در حالی که احتمالاً تعداد خوبی از دستگاه‌هایی را خواهیم دید که برای کمک به افراد دارای اختلالات شنوایی و محدودیت های حرکتی امسال دوباره، ما پیش‌بینی می‌کنیم که برخی از روندهای جدید برخی از سرفصل‌ها را به سرقت ببرند. در اینجا چند پیش بینی از کارکنان ما در مورد آنچه که از CES 2024 در لاس وگاس انتظار داریم، آورده شده است.

خورشیدی کاربر پسند

CES 2024: آنچه که امسال در لاس وگاس انتظار داریم
جکر

من گمان می کنم CES 2024 مملو از فناوری انرژی پاک خواهد بود که در قالب سخت افزار مصرف کننده بسته بندی شده است. پنل های خورشیدی به طور سنتی در اختیار پیمانکاران حرفه ای بوده است، اما نصب های مستقل در حال افزایش محبوبیت هستند. دو یا سه سال پیش، این تجهیزات برای کاربران RV مورد هدف قرار می گرفت، اما اکنون در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است. پانل های پاپ آپ همراه با اینورترها و باتری هایی که شبیه واحدهای تهویه مطبوع به نظر می رسند و به طور محجوب در گوشه ای قرار گرفته اند، همه چیز خشمگین است. این یک مزیت است که اکثر این تنظیمات به صورت پلاگین و بازی هستند و نیاز به مشارکت حرفه ای را از بین می برند.

چند محرک برای این کار فراتر از مخاطبان خاص افرادی که به دنبال خروج از شبکه برق هستند وجود دارد. در بسیاری از نقاط خارج از ایالات متحده، هزینه انرژی به طور چشمگیری افزایش یافته است و احمقانه است که فکر کنیم در اینجا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. ناگفته نماند که در مکان هایی مانند تگزاس، مردم شاهد شکست شبکه برق با عواقب ویرانگر بوده اند. در چند سال آینده بازار بزرگی خواهد بود و من انتظار دارم که بیشتر و بیشتر برندهای مصرف کننده از Anker و Jackery وارد دنیای باتری های خانگی شوند. – دن کوپر، گزارشگر ارشد بریتانیا

هدفون های MEMS

نمای انفجاری هدفون xMEMS.
xMEMS

اگر آمار مخاطبان Engadget نشانه‌ای باشد، نردهای صوتی در مورد درایورهای هدفون MEMS بسیار هیجان‌زده هستند. به عنوان همکارم جیمز ترو تفصیل داده است در گزارش‌های او، سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی (MEMS) ممکن است چیز بزرگ بعدی در هدفون باشد. یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام xMEMS اولین شرکتی است که اجزای حالت جامد را وارد بازار کرد اولین هدفون بی سیم واقعی که از آنها استفاده می کند اخیرا به فروش رفته اند.

برخی از مزایای درایورهای MEMS بهبود پاسخ، دوام بهتر و وفاداری بیشتر است. آنها همچنین به کالیبراسیون یا تطبیق مورد نیاز درایورهای متوازن آرمیچر یا پویا در خط تولید نیاز ندارند. تنها نقطه ضعف این است که در وضعیت فعلی، آنها هنوز به یک راه اندازی هیبریدی با یک درایور ثانویه برای باس نیاز دارند. با این حال، xMEMS در نسل بعدی بلندگوهای MEMS خود، ۴۰ برابر پاسخ باس بلندتر را نوید می دهد.

مدل جدید Cypress نام دارد و این شرکت آن را برای شرکت کنندگان در CES نمایش خواهد داد. xMEMS می‌گوید عملکرد آن با عملکرد بیس «بهترین» بلندگوهای سیم پیچ ۱۰-۱۲ که در حال حاضر در هدفون‌ها استفاده می‌شوند، سازگار است. علاوه بر این، Cypress می‌تواند عملکرد ANC را بهبود بخشد، که xMEM می‌گوید فرکانس‌های بالاتر از جمله گریه نوزادان را پوشش می‌دهد. این شرکت قبلاً گفته است که این قطعات تا پایان سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه نخواهند رسید، بنابراین محصولات مصرفی بیش از یک سال دیگر باقی مانده است. اما این وعده خیلی خوب است که در مورد یک پیش نمایش خیلی زود در لاس وگاس هیجان زده نباشیم. – بیلی استیل، خبرنگار ارشد

Wi-Fi 7 در همه چیز

وای فای 7
Netgear

اگرچه ممکن است هیجان‌انگیزترین توسعه نباشد، من انتظار دارم تعدادی دستگاه جدید با پشتیبانی از Wi-Fi 7 را در CES 2024 ببینم – از لپ‌تاپ گرفته تا تلویزیون و هر چیز دیگری. در حال حاضر، هنوز کار در حال انجام است، اما با رسمی انتظار می رود مشخصات Wi-Fi 7 در اوایل سال ۲۰۲۴ نهایی شود، سازندگان گجت به دنبال جهش زودهنگام هستند. برخی از مزایای Wi-Fi 7 عبارتند از: حداکثر سرعت تا ۴۶ گیگابیت بر ثانیه – بیش از دو برابر سریعتر از آنچه که با استفاده از Wi-Fi 6/6E در دسترس است – به همراه یک کانال ۳۲۰ مگاهرتز عرضی که در مقایسه با نسل های قبلی ظرفیت دو برابری را ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم MLO (عملیات چند پیوندی) است که به دستگاه های Wi-Fi 7 اجازه می دهد از دو باند به طور همزمان استفاده کنند و اساساً یک اتصال بی سیم واحد را به یک بزرگراه دو خطه تبدیل می کند. برای افرادی که خانه‌های بزرگ‌تری دارند، این باید عملکرد شبکه‌های مش را با اجازه دادن به دستگاه‌ها برای تعویض باند بدون از دست دادن سرعت یا اتصال، بهبود بخشد. QAM (مدولاسیون دامنه چهارگانه) همچنین از ۱۰۲۴-QAM در Wi-Fi 6/6E به ۴۰۹۶-QAM با Wi-Fi 7 افزایش یافته است که به دستگاه ها امکان می دهد اطلاعات بیشتری را در سیگنال حامل یکسان قرار دهند.

نقطه ضعف این است که در حالی که امروزه برخی از ابزارها مانند گجت های موجود در فروش هستند سامسونگ گلکسی اس ۲۳ که از قبل از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کنند، به هر دو دستگاه سازگار نیاز دارید و روتر (بدون اشاره به اتصال به اینترنت به اندازه کافی سریع) برای استفاده از قابلیت های کامل مشخصات. به طور خلاصه، باید مراقب دستگاه‌های جدیدی باشید که با Wi-Fi 7 کار می‌کنند، اما عجله نکنید و همه چیز را در خانه خود ارتقا دهید تا زمانی که قیمت‌ها تثبیت نشده و گسترده‌تر شوند. -سام رادرفورد، گزارشگر ارشد

سال AI PC

Intel Core Ultra
اینتل

اگر یک اصطلاح پرهیاهو وجود داشته باشد که مطمئناً در طول سال ۲۰۲۴ صدای زیادی را خواهید شنید، آن “AI PC” است. این عبارتی است که هم اینتل و هم AMD برای توصیف رایانه های مجهز به تراشه های دارای NPU یا واحدهای پردازش عصبی استفاده می کنند. مشابه روشی که پردازنده‌های گرافیکی پردازش گرافیکی را برای بازی سرعت می‌بخشند، یک NPU وظایف هوش مصنوعی را تخلیه می‌کند تا کارآمدتر آنها را مدیریت کند. برای ویندوز ۱۱، این کار عمدتاً به استودیو افکت‌های مایکروسافت محدود می‌شود، که می‌تواند پس‌زمینه چت ویدیویی شما را محو کند یا نور شما را افزایش دهد. اما ویژگی های هوش مصنوعی ویندوز بیشتر است شایعه شده که در راه است (تلاش مایکروسافت برای آوردن آن هوش مصنوعی Copilot در همه جا نشانه بزرگی است)، و شرکت هایی مانند Adobe و Audacity نیز در حال توسعه ویژگی های مبتنی بر NPU برای برنامه های خود هستند.

سال‌هاست که سازندگان تراشه به دنبال نرخ‌های کلاک بالاتر، طراحی‌های فرآیند کوچک‌تر هستند انبوهی از دیگر ارتقاءهای معماری مانند ترانزیستورهای سه بعدی تا سخت افزار خود را سریعتر کنند و کارآمدتر. حرکت به سمت طراحی تراشه های موبایل، مانند سیلیکون اپل، راه دیگری برای کاهش مصرف برق و در عین حال افزایش سرعت امکانات محاسباتی است. اینتل، AMD و سایر شرکت‌ها نیز بیشتر بر روی پردازنده‌های گرافیکی تمرکز می‌کنند تا عملکرد پایه بازی را تقویت کنند، در حالی که برخی از وظایف خلاقانه مانند رمزگذاری رسانه را نیز انجام می‌دهند. NPU ها جدیدترین ابزارهایی هستند که طراحان تراشه می توانند به آنها اعتماد کنند و همچنین این پتانسیل را دارند که نحوه استفاده ما از رایانه هایمان را به طور کامل تغییر دهند (یا حداقل، انرژی و عمر باتری بیشتری را برای دستگاه های فوق قابل حمل ارائه کنند).

در حالی که به راحتی می توان نسبت به اصطلاحات بازاریابی شک کرد، عبارت “AI PC” حداقل کاربردی است. هنوز تعداد زیادی لپ تاپ بدون NPU در بازار وجود دارد – اینتل تنها با هوش مصنوعی خود وارد بازی شد. تراشه های Core Ultra جدید – بنابراین مصرف کنندگان به روشی آسان برای تمایز بین انواع مختلف سیستم ها نیاز دارند. به هر حال، اگر لپ‌تاپ خود را ارتقا می‌دهید تا از جلوه‌های Windows Studio و نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شوید، نمی‌خواهید چندین سال در یک سیستم غیر NPU گیر کنید. – دویندرا هاردوار، گزارشگر ارشد

تلویزیون واقعا بی سیم

یک واحد تلویزیون Displace متصل به پنجره های بزرگ.
Cherlynn Low / Engadget

Displace در CES 2023 با آن سروصدا کرد تلویزیون واقعا بی سیم که می‌توان آن را در هر مکانی نصب کرد، حتی با مکش روی پنجره. نسخه ی نمایشی این شرکت ما را با سؤالات زیادی برانگیخت زیرا هنوز آماده بحث در مورد جزئیات کلیدی محصول نبود زیرا آنچه که به نمایش گذاشت نمونه های اولیه ویژه CES بودند. این شرکت در سال جاری به وگاس باز می گردد و قبلا اعلام شده است آنچه را که قصد دارد به نمایش بگذارد.

ابتدا، Displace می‌گوید دو اندازه از تلویزیون‌ها نمایش داده می‌شوند: Displace Mini 27 اینچی و Displace Flex 55 اینچی. صفحه نمایشی که اوایل امسال دیدیم نیز ۵۵ اینچی بود، اما تفاوت اصلی آن با Flex این است که این نسخه جدید به یک پایه شارژ بی‌سیم مغناطیسی اختیاری متصل می‌شود. به گفته این شرکت، هر دو فلکس و مینی عمر باتری کافی دارند تا در صورت تماشای شش ساعت محتوا در روز، یک ماه دوام بیاورند. هنوز قیمتی برای اینها در دسترس نیست، اما آنها برای پیش‌سفارش در ۹ ژانویه افزایش می‌یابند، بنابراین ما به زودی متوجه می‌شویم. Displace گفت که مدل ۱۱۰ اینچی را نیز در نمایشگاه CES به نمایش خواهد گذاشت، اگرچه جزئیات کمیاب است.

قیمت نسخه اصلی از CES گذشته افزایش یافته است: اکنون ۴۴۹۹ دلار است و سفارشات تا اواسط سال ۲۰۲۴ ارسال نمی شود. انتظار می رود مینی و فلکس جدید تا اواخر سال آینده نیز عرضه نشوند. اصلی‌ترین چیزی که در CES به دنبال آن هستیم، به‌روزرسانی وضعیت است. آیا واحدها بیشتر صیقلی هستند؟ آیا از اولین نمونه اولیه ارتقاء قابل توجهی وجود داشته است؟ هزینه باتری های اضافی قابل تعویض چقدر خواهد بود؟ آیا به نظر می رسد که شرکت واقعاً می تواند در ۶ تا ۱۲ ماه آینده ارسال کند؟

Displace نیز اعلام کرده است یک پلت فرم خرید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تلویزیون هایش با استفاده از همان حرکاتی که تماشای تلویزیون را کنترل می‌کند، این فناوری می‌تواند صحنه‌های متوقف شده را برای محصولاتی که ممکن است برای فروش در دسترس هستند، تجزیه و تحلیل کند. این سیستم همچنین به شما امکان می‌دهد با آوردن تلفن یا تماشای نزدیک تلویزیون‌های دارای NFC یا با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، به سرعت خرید کنید. Displace می‌گوید که هدف محصولاتش همیشه محاسبات محیطی بوده است و اولین قدم برای رسیدن به آن این پلتفرم خرید است. این همچنین راهی برای شرکت برای کسب درآمد از تلویزیون ها پس از فروش اولیه است. – بیلی استیل

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ces-2024-what-we-expect-in-las-vegas-this-140040145.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/ces-2024-what-we-expect-in-las-vegas-this-year-140040145.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *