CES 2024: تمام آخرین اخبار و بررسی ها از رویداد بزرگ فناوری امسال

نمایشگاه CES 2024 رسما آغاز شده است – و بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان ترکیبی از نوآوری‌های وحشی، ابزارهای هیجان‌انگیز و ایده‌های واقعاً عجیب و غریب را ارائه می‌کند. خوشبختانه، ما در حال حاضر در لاس وگاس در زمین هستیم – و شما می توانید تمام نکات برجسته نمایش ما را در این گردآوری مفید بیابید.

برخی از داستانهای بزرگ تاکنون گنجانده شده است تلویزیون های شفاف OLED LG و گوشواره های بی سیم با سطح بالا، اما CES 2024 برای هر نوع طرفدار فناوری چیز جدیدی دارد. فرقی نمی‌کند به لپ‌تاپ‌ها، پوشیدنی‌ها، فناوری سلامت، لوازم جانبی خانه هوشمند، تلویزیون، سرگرمی‌های خانگی، خودروهای برقی یا هوش مصنوعی علاقه‌مند باشید، چیز جالبی وجود دارد که به ما می‌چشد از آنچه در سال ۲۰۲۴ می‌آیند.

نام‌های بزرگ CES 2024 امسال شامل Nvidia، Intel، L’Oréal، Hyundai، AMD، Samsung، Sony و بسیاری دیگر می‌شوند. بنابراین، چه به صورت حضوری در نمایشگاه CES 2024 شرکت کنید و چه در حال تماشای نسخه امسال نمایشگاه تجاری سالانه به صورت آنلاین، ما اینجا خواهیم بود تا بزرگترین اعلان‌ها را به‌موقع و در زمان وقوع گزارش کنیم.

بنابراین هیجان‌انگیزترین اعلامیه‌های CES 2024 تاکنون کدام بوده است؟ این صفحه را به پایین پیمایش کنید تا متوجه شوید – و مطمئن شوید که در سرتاسر نمایش به عقب برگردید تا بزرگترین اعلان های جدید را کشف کنید.

تاریخ و ساعت نمایشگاه CES 2024

نمایشگاه CES 2024 از سه شنبه ۹ ژانویه تا جمعه ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ برگزار می شود.

سخنرانی افتتاحیه رویداد و سخنرانی وضعیت صنعت در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی در ۹ ژانویه (۱۱:۳۰ صبح به وقت شرقی در ۹ ژانویه / ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت گرینویچ در ۹ ژانویه / ۲:۳۰ صبح به وقت شرقی در ۱۰ ژانویه) آغاز می شود.

در مورد نمایشگاه های حضوری، کسانی از شما که به دنبال بررسی رویدادهای کنوانسیون لاس وگاس و مرکز تجارت جهانی (LVCC) یا نمایشگاه ونیزی هستند، می توانند در زمان های زیر از آن بازدید کنند:

۱۰ صبح – ۶ بعد از ظهر PT سه شنبه ، ۹ ژانویه

۹ صبح – ۶ بعد از ظهر چهارشنبه ، ۱۰ ژانویه

ساعت ۹ صبح – ۶ بعد از ظهر پنجشنبه ، ۱۱ ژانویه

۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر یکشنبه، ۱۲ ژانویه

در همین حال، کسانی از شما که به دنبال بازدید از C Space متمرکز بر سرگرمی خانگی در ARIA هستند، می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر PT دوشنبه، ۸ ژانویه، تا پنجشنبه، ۱۱ ژانویه، آن را بررسی کنند.

آخرین اخبار از CES 2024

نظرات از CES 2024

در کدام مارک ها شرکت می کنند؟

سامسونگ در CES 2024

گلکسی فولد 5

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

سامسونگ سابقه طولانی در غرفه های بزرگ و عرضه محصولات گسترده دارد و CES 2024 نیز تفاوتی نخواهد داشت. با این حال، تمرکز اصلی امسال بر هوش مصنوعی خواهد بود (در واقع یک موضوع اصلی در کل نمایشگاه CES 2024).

سامسونگ علاوه بر غرفه سالن مرکز خود، یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ برای اعلام همه به روز رسانی های اصلی خود برگزار خواهد کرد.

در حوزه تلویزیون، ما منتظر مدل‌های OLED روشن‌تر هستیم، زیرا این یکی از مشخصاتی است که برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد. آنها نمایشگرهای ۸K جدید و بله، میکرو ال ای دی های بیشتری را در اندازه های احتمالاً بزرگتر به نمایش خواهند گذاشت.

همچنین انتظار می‌رود پروژکتورها (حتی پرتاب‌های کوتاه ۸K)، لوازم خانگی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و پایداری (موضوع نمایش) به‌روزرسانی شوند. ما باید ایده های خانه هوشمند تری را ببینیم (بیشتر موضوع پشتیبانی از به روز رسانی) از غول فناوری کره جنوبی و شاید حتی یک یا دو شگفتی.

سونی در نمایشگاه CES 2024

تلویزیون سونی 2023

(اعتبار تصویر: آینده)

سال گذشته، سونی یک مفهوم هیجان انگیز EV با نامی وحشتناک را معرفی کرد: او درگذشت. آیا این شرکت یک نسخه دیگر از این خودرو را که حداقل چهار سال است روی آن کار کرده است، نشان خواهد داد؟ شاید.

راستش را بخواهید، به نظر نمی رسد این شرکت دیگر چیزهای دیگری را در CES نشان دهد. ما انتظار هیچ چیز تلویزیونی و صوتی را نداریم (اگرچه ممکن است تکنولوژی سینمای خانگی دیگری نیز وجود داشته باشد). با این حال، شاید بتوانیم به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری آینده پلی‌استیشن را با هم دریافت کنیم PS5 Slim و پورتال پلی استیشن به تازگی راه اندازی شده است، به نظر می رسد دور از حد مطمئن است.

همچنین شلیک بلندتر از لانگ شات است سگ ربات AIBO به روز رسانی (اگرچه ما همیشه می توانیم امیدوار باشیم). حقیقت این است که، حداقل در سال‌های اخیر، سونی چندان مورد توجه CES نبوده است!

ال جی در CES 2024

زنی که از صفحه نمایش کششی جدید LG Display استفاده می کند

(اعتبار تصویر: LG Display)

انتظار داشته باشید که ال جی در همان دو مسیری که در رویدادهای CES قبلی طی کرده بود کار کند: لوازم خانگی و نمایشگر. در سمت نمایشگر، ال‌جی بدون شک مانند همیشه OLED را وارد حوزه‌های جدیدی می‌کند – مطمئن نیستیم که منتظر نمایشگرهای خمیده‌تری باشیم یا خیر، اما قطعاً OLED را تقریباً در هر چیز دیگری با پیکسل قرار خواهد داد. ما امیدواریم که پیشرفت خود را به ارمغان بیاورد شما MLA هستید تکنولوژی به مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر امسال، اما خواهیم دید.

بخش لوازم خانگی نیز فناوری‌های جدید و همیشه هوشمند خانه را نشان می‌دهد، از جمله جاروبرقی رباتی، یخچال، ماشین لباسشویی و دیگر وسایل شگفت‌انگیز خانه – قبلاً دیده‌ایم که این شرکت باغ‌های سبزی سرپوشیده و ماشین‌های یخ خانگی کاملاً کروی را نشان داده است. همچنین در مورد پشتیبانی ماده و پایداری صحبت خواهد شد.

هایسنس در CES 2024

تلویزیون Hisense U8H حلقه‌های قدرت آمازون را نشان می‌دهد

(اعتبار تصویر: آینده)

هایسنس در نمایشگاه CES 2024 با نمایشگاهی در سالن مرکزی LVCC شرکت خواهد کرد.

این شرکت دیگری است که بیشتر بر روی تلویزیون و لوازم خانگی تمرکز دارد. ما می دانیم که این شرکت طیف جدیدی از تلویزیون های ۲۰۲۴ را برای نمایش دارد، اما همچنین می دانیم که آنها بسیار شبیه به تلویزیون های سال ۲۰۲۳ هستند، به استثنای یک استثنای بزرگ: و تلویزیون پرچمدار جدید که درخشان ترین تلویزیون این شرکت خواهد بود. با بیش از ۵۰۰۰ نیت روشنایی، فناوری جدید ضد انعکاس، و مناطق کم نور بیشتر از تلویزیون های LED مینی.

اینتل در CES 2024

مردی داخل اتاق سرور

(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

تا آنجا که اینتل و CES 2024 پیش می روند، همه چیز در مورد آن خواهد بود دریاچه شهاب سنگ و جدید پردازنده های Core Ultra اینتل با واحدهای پردازش عصبی داخلی (NPU). البته، اینتل این تراشه ها را ماه ها پیش معرفی کرد و آنها به طور رسمی در ۱۴ دسامبر عرضه شدند، اما با توجه به اینکه تراشه های منحصراً موبایل هستند (در حال حاضر)، عرضه اینتل به این معنی نیست که می توانید یک لپ تاپ با تراشه Core Ultra را در اختیار داشته باشید. پیش از نمایشگاه CES

چرخه تولید اکثر سازندگان برای عرضه محصولات جدید در ماه دسامبر تنظیم نشده است، بنابراین اولین لپ تاپ هایی که با پردازنده های جدید در دست خواهیم داشت در ماه های آینده عرضه خواهند شد. با این حال، اولین فرصتی که می‌توانیم آنها را حضوری ببینیم، در هفته دوم ژانویه خواهد بود.

بنابراین، از بسیاری جهات، اینجا اینتل نیست که ما در مورد آن صحبت می کنیم، بلکه همه افراد دیگر Core Ultras اینتل را در موارد خود قرار می دهند، و آنهایی که قول می دهند طیف وسیعی از تازه سازی ساده لپ تاپ های تجاری تا طراحی های جدید هیجان انگیز را اجرا کنند. معماری ترکیبی + جدید شامل هسته‌های عملکرد، هسته‌های کارآمد و هسته‌های کم مصرف همراه با یک پردازنده عصبی در SoC که کاربردهای هوش مصنوعی مصرف‌کننده مانند ایجاد تصویر تولیدی یا تهیه پیش‌نویس اسناد را بسیار ساده‌تر و کاربردی‌تر می‌کند.

مهمتر از همه، این برنامه های جدید هوش مصنوعی برای کار کردن نیازی به اتصال به مرکز داده ابری ندارند در تئوری. هنوز مشخص نیست که آنها در واقعیت چقدر خوب عمل می کنند، اما تا زمانی که به یاد داشته باشیم، کشف این موضوع هیجان انگیزترین چیز اینتل در CES خواهد بود.

AMD در CES 2024

AMD EPYC Genoa

(اعتبار تصویر: AMD)

با توجه به تمرکز Nvidia مانند گربه شما بر روی یک نشانگر لیزری، CES 2024 زمان بسیار خوبی برای AMD خواهد بود تا برخی از اقدامات را برای به دست آوردن سهم بازار در بازار پردازنده گرافیکی انجام دهد، اما هیچ اشاره ای مبنی بر انتشار در این زمینه وجود ندارد. از تیم قرمز

برای پردازنده‌های گرافیکی، احتمالاً باید چند ماه صبر کنیم تا شاهد عرضه کارت‌های Radeon دیگری مانند RX 7950 XT یا RX 7750 XT بالقوه باشیم، اما AMD فقط یک شرکت گرافیکی نیست.

با اعلام اخیر AMD در مورد آن CPU موبایل سری Ryzen 8000را رایزن ۹ ۸۹۴۵HS، ما انتظار داریم لپ تاپ های زیادی را با تراشه جدید در آنها ببینیم. چه چیزی بیشتر، با AMD Z1 و تراشه های دستی Z1 Extreme که دستگاه هایی مانند Asus ROG Ally و Lenovo Legion Goتعداد زیادی از محصولات شخص ثالث در CES 2024 در مورد بازی های دستی وجود خواهد داشت.

به‌علاوه، با توجه به تمرکز CES بر روی لوازم الکترونیکی مصرفی، اگر چیزی از AMD در مورد CES بشنویم، احتمالاً به جای رایانه‌های رومیزی در اطراف گوشی‌های دستی است، زیرا یک سیستم بازی قابل حمل دستی تقریباً دقیقاً همان محصولی است که CES برای نمایش ساخته شده است. .

انویدیا در CES 2024

عکس انویدیا

(اعتبار تصویر: Nvidia)

پس از رشد انفجاری آن به یک شرکت تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۳ در موج مولد هوش مصنوعی ChatGPT، به او بدهید، گوگل باردو میانه سفراز جمله، انحصار تقریباً کامل انویدیا بر روی تراشه‌های تخصصی که مدل‌های زبان بزرگ و سایر سیستم‌های هوش مصنوعی را تامین می‌کنند، شرکت را در آستانه سال ۲۰۲۴ در یک دوراهی قرار می‌دهد.

در حالی که هنوز سازنده بهترین گرافیک کارت های موجود در جهان برای گیمرها و حرفه ای های خلاق، مجوز چاپ پول که در حال حاضر هوش مصنوعی مولد است، بسیاری از محصولات مصرفی آینده انویدیا را در سایه نسبتا طولانی قرار می دهد. ما انتظار داریم که انویدیا پردازنده‌های گرافیکی جدید با برند «Super» را در نمایشگاه CES امسال معرفی کند، اما نمی‌دانیم کدام و چند مورد.

این نسل فعلی از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا مصرف‌کننده، هم از نظر عملکرد (حداقل در قسمت پایین دسته محصول) و هم از نظر قیمت‌گذاری «به‌علاوه» بسیار متفاوت بوده است. کارت پرچمدار این شرکت، Nvidia RTX 4090از ۱۶۹۹٫۹۹ دلار شروع می شود، در حالی که “میانگین” آن RTX 4070 این کارت ۶۰۰ دلار برای شما هزینه می کند و بسیاری از آخرین کارت های گرافیک انویدیا را برای بسیاری از دسترس خارج می کند.

ما انتظار نداریم که هیچ یک از اعلان‌های GPU در CES خیلی بهتر باشد، زیرا تقریباً مطمئناً اینها یک نسخه Super از RTX 4080 (1,199.99 دلار آمریکا MSRP) یا RTX 4070، بنابراین به احتمال زیاد این کارت ها در بهترین حالت همچنان بیش از نیمی از گرند خواهند بود. اینها قیمت‌هایی نیستند که بازار مصرف‌کننده به راحتی از عهده آن برآید، و با توجه به گزارش‌هایی از یادداشت جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا به کارکنان انویدیا مبنی بر اینکه انویدیا «دیگر یک شرکت گرافیکی نیست» بلکه یک شرکت هوش مصنوعی است، به نظر می‌رسد که آماده است به شدت به سمت شرکت خود حرکت کند. مشتریان در سال ۲۰۲۴٫ اگر انویدیا در نمایشگاه CES 2024 سر و صدا کند، احتمالاً با یک هدیه فراق به بازار مصرف کننده در راه خروج از افق های بسیار سودآورتر خواهد بود.

  • دنبال کردن TechRadar در TikTok برای جعبه گشایی، اخبار فنی، نحوه انجام معاملات و تعداد زیادی از محتوای CES 2024!


منبع: https://www.techradar.com/tech-events/ces-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *