Creative از اولین هدفون بی سیم واقعی با درایورهای MEMS رونمایی کرد

اولین گام به سوی یک نوع کاملاً جدید از تجربه شنیداری در پیش است. Creative از انتشار سری Aurvana Ace خبر دادهدفون‌هایی که از سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی (MEMS) این شرکت پشتیبانی می‌کنند xMEMS. را Aurvana Ace و Aurvana Ace 2 به عنوان اولین هدفون TWS MEMS مناسب برای مصرف کنندگان عمومی در نظر گرفته می شود. اولین بار خبر آمدن قریب الوقوع آنها منتشر شد در ماه اوت.

MEMS سال‌ها است که در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، اما تا همین اواخر قادر به ادغام با هدفون نبودند. این فناوری در مقایسه با سیم پیچ ها و آهنرباهای بلندگوهای معمولی از پیزو و سیلیکون استفاده می کند. ادعا این است که MEMS می تواند صدایی با وفاداری و دوام بالاتر تولید کند و در عین حال مصرف انرژی را کاهش دهد. به عنوان مثال، سری Aurvana Ace Creative دارای فرکانس ۵ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز است.

به گفته Creative، درایورهای مبتنی بر MEMS فلپ های کوچکی هستند که روی تراشه های سیلیکونی قرار می گیرند. "چیزی که این فناوری را متمایز می کند این است که چگونه صدا را زمانی که این فلپ ها به سرعت به سیگنال های الکتریکی کوتاه پاسخ می دهند، تکرار می کند." شرکت توضیح می دهد. "با انجام این کار، این درایورها قادر به تولید امواج صوتی هستند که از نزدیک نحوه شنیدن صداهایی را که کاربران به طور طبیعی در دنیای اطراف خود می‌شنوند تقلید می‌کنند."

Creative Aurvana Ace با قیمت ۱۳۰ دلار و Creative Aurvana Ace 2 با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش خواهند رسید. همراه با MEMS، هر دو هدفون دارای ANC هیبریدی، شش میکروفون داخلی و حداکثر ۲۴ ساعت زمان پخش هستند. هر مجموعه همچنین دارای گواهی IPX5 است، به این معنی که شما می توانید در حالی که آنها را می پوشید، هر چه می خواهید عرق کنید. آنها از ۱۰ نوامبر برای پیش‌سفارش در دسترس هستند، اگرچه تاریخ انتشار رسمی هنوز اعلام نشده است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/creative-unveils-first-true-wireless-headphones-with-mems-drivers-110525999.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/creative-unveils-first-true-wireless-headphones-with-mems-drivers-110525999.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *