Cryobot: ناسا کاوشگر مفهومی جدیدی را برای کشف حیات فرازمینی یا “بیگانه” به نمایش می گذارد

اختر زیست شناسان در حال بررسی امکان وجود حیات بیگانه در منظومه شمسی ما هستند و بر این باورند که اقیانوس های پنهان در زیر پوسته های یخی قمرهایی که به دور مشتری و زحل می چرخند، ممکن است اشکال حیات را در خود جای دهند.

در حالی که مریخ برای کاوش توسط مریخ نوردها و فرودگرها قابل دسترسی است، این جهان های آبی دوردست خارج از دسترس ما باقی می مانند. برای تغییر این موضوع، محققان اخیرا برای طراحی یک ماموریت پیشگامانه با استفاده از یک کاوشگر پیشنهادی به نام کرایوبات همکاری کردند.

Cryobot به عنوان یک ربات استوانه ای طراحی شده است که قادر به گرم کردن یخ برای حفاری در آن است و دسترسی به اقیانوس های آب مایع زیر را فراهم می کند.

کارگاهی که در ماه فوریه در موسسه فناوری کالیفرنیا برگزار شد، بیش از ۴۰ محقق را گرد هم آورد تا مفهوم فناوری را اصلاح کنند.

شرکت کنندگان با هدف غلبه بر چالش های ناشی از این اقیانوس های اسرارآمیز، قدرت، حرارت، تحرک و سیستم های ارتباطی لازم برای چنین ماموریتی را بررسی کردند.

دانشمندان چشم انداز حیات فرازمینی را جدی می گیرند و بر مکان هایی در منظومه شمسی تمرکز می کنند که احتمال وجود آب مایع وجود دارد.

مفهوم کرایوبوت شامل یک فرودگر است که یک کاوشگر استوانه‌ای را برای شکستن سطح یخی با استفاده از حفاری آب داغ به کار می‌گیرد. Cryobot به یک سیستم انرژی هسته ای ۱۰ کیلوواتی مجهز خواهد شد که در داخل ساختاری محافظت می شود تا در برابر فشار بالای اعماق اقیانوس مقاومت کند.

برای پرداختن به خطرات احتمالی، شرکت کنندگان در کارگاه نیاز به نمایش سیستم های کاهش خطر را به عنوان یک اولویت برای کار آینده روی این مفهوم برجسته کردند.

آنها همچنین ضرورت وجود یک پیوند ارتباطی بین Cryobot و یک فرودگر سطحی را شناسایی کردند و گزینه‌هایی مانند فرستنده‌های رادیویی، صوتی و مغناطیسی را بررسی کردند، زیرا حرکات در قفسه یخی می‌تواند ارتباط فیزیکی را مختل کند.

قمر مشتری، اروپا و قمر زحل، انسلادوس، اهداف اصلی برای اختر زیست شناسان هستند و ناسا و ESA ماموریت هایی را برای اکتشاف این اجرام سماوی جذاب برنامه ریزی می کنند.

Europa Clipper ناسا که قرار است در اکتبر ۲۰۲۴ به فضا پرتاب شود، طراحی یک کاوشگر کرایوبات را اطلاع رسانی خواهد کرد، در حالی که انسلادوس اوربیلندر قصد دارد نشانه هایی از حیات بالقوه در اقیانوس های زیرسطحی را بررسی کند.

دانشمندان اخیراً فسفر را که یک عنصر کلیدی برای حیات است، کشف کرده‌اند که از انسلادوس سرچشمه می‌گیرد و علاقه به کاوش در این اقیانوس‌های بیگانه را افزایش داده است.

اگرچه سال‌ها طول می‌کشد تا کاوشگر به این قمرهای یخی برخورد کند، اما شرکت‌کنندگان اخیر در کارگاه تأیید می‌کنند که مفهوم مأموریت کرایوبات از نظر علمی قانع‌کننده است و معقول‌ترین رویکرد کوتاه‌مدت برای جستجوی مستقیم حیات در محل در یک جهان اقیانوسی است. به ناسا

چشم انداز کاوش در اقیانوس های بیگانه در حال تبدیل شدن به یک واقعیت ملموس با پیشرفت فناوری و برنامه ریزی ماموریت ها به این قمرهای دوردست است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/cryobot-nasa-shows-off-new-concept-probe-for-detecting-extraterrestrial-or-alien-life-13473432.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *