Dropbox اشتراک‌گذاری هوش مصنوعی را در میان اتهامات نشت داده‌های کاربر با OpenAI پنهان می‌کند

کاربران Dropbox، یک سرویس میزبانی فایل، نگران هستند که این شرکت داده ها و فایل های آنها را با OpenAI به اشتراک بگذارد.

این نگرانی از همکاری پلتفرم با OpenAI برای راه‌اندازی یک ویژگی هوش مصنوعی برای مشترکین پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه Dropbox به طور عمومی اعلام کرده است که داده‌های کاربر را به اشتراک نمی‌گذارد، نگران‌کننده است و نشان می‌دهد که شرکت متعهد به رسیدگی به نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی با مشارکت OpenAI خود نیست.

از آنجایی که Dropbox ربات چت ندارد، این شرکت با OpenAI همکاری کرده است تا به کاربران کمک کند “به سوالات پاسخ دهند و فایل های بزرگ را خلاصه کنند.” با توجه به صفحه راهنمای سایت. برای انجام این کار، Dropbox باید فایل های شما را به OpenAI ارسال کند تا بتواند پاسخ ChatGPT را برای شما ارسال کند.

دراپ باکس این اتهامات را رد می کند

این اطلاعات تنها به مدت ۳۰ روز در سرورهای OpenAI ذخیره می شود. با این حال، نگرانی این است که این ویژگی به طور خودکار روشن می شود. در ۱۳ دسامبر، مدیر ارشد فناوری آمازون، Werner Vogels در X (توئیتر سابق) پستی منتشر کرد و به کاربران اطلاع داد که چگونه این ویژگی را غیرفعال کنند.

درو هیوستون، مدیر عامل Dropbox به Vogels پاسخ داد و اتهامات مربوط به ارسال اطلاعات کاربران به OpenAI را رد کرد. در پست دیگری، هیوستون بیان کرد که «خدمات هوش مصنوعی شخص ثالث تنها زمانی استفاده می‌شوند که مشتریان فعالانه با ویژگی‌های هوش مصنوعی Dropbox درگیر شوند».

علاوه بر این، یک سخنگوی به CNBC گفت “داده های مشتری برای آموزش یا تنظیم دقیق مدل های زبان OpenAI استفاده نمی شود.”

با این حال، گزارش های کاربران Dropbox نشان می دهد که پس از این تبادل، گزینه خاموش کردن ویژگی های هوش مصنوعی پنهان بود. این بدان معنی است که ویژگی های هوش مصنوعی تنها نبودند هنوز بر روی به طور پیش فرض، اما گزینه غیرفعال کردن آن نیز از دید کاربران پنهان است.

یکی از سخنگویان این شرکت به Mashable از طریق ایمیل گفت: «تغییر شخص ثالث هوش مصنوعی تنها برای کاربرانی قابل مشاهده است که به ویژگی‌های هوش مصنوعی ما دسترسی دارند». “برای تکرار، نه این و نه هیچ تنظیم دیگری به طور خودکار یا غیرفعال هیچ داده مشتری Dropbox را به یک سرویس هوش مصنوعی شخص ثالث ارسال نمی کند.”

موضوعات
OpenAI


منبع: https://mashable.com/article/dropbox-hides-ai-sharing-options-accused-of-sharing-data-with-open-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *