E3 برای همیشه تعطیل شد؛ خداحافظی با بزرگ‌ترین رویداد صنعت ویدیو گیم

E3 که زمانی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شد، در چند سال گذشته به دلایل مختلفی برگزار نشد. حالا سازمان برگزارکننده E3 در بیانیه‌ای که برای واشنگتن‌پست ارسال شده، تأیید کرد که این رویداد برای همیشه لغو شده است.

«استنلی پیر لوئیس»، مدیرعامل انجمن نرم‌افزار سرگرمی (ESA) که مسئول برگزاری E3 بود به واشنگتن‌پست می‌گوید:

«می‌دانیم که خداحافظی با چنین رویداد محبوبی دشوار است، اما با توجه به فرصت‌های جدیدی که صنعت ما برای دستیابی به طرفداران و شرکا دارد، کار درستی است.»

دلیل سقوط رویداد E3

E3 برای همیشه تعطیل شد؛ خداحافظی با بزرگ‌ترین رویداد صنعت ویدیو گیم

او همچنین در بیانیه خود از دورشدن توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌ها از این رویداد به‌عنوان بزرگ‌ترین دلیل سقوط سریع E3 یاد کرده است. در طول چند سال گذشته، شرکت‌های بزرگ حوزه بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن به‌جای حضور در E3، رویدادهای کم هزینه خود را برگزار کرده‌اند که مورد توجه طرفداران نیز قرار گرفته است.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل عدم برگزاری نمایشگاه حضوری E3 در سال‌های گذشته، همه‌گیری کووید-۱۹ بوده است و البته پیش از آن نیز ناشران بزرگ شروع به بازاریابی برای رویدادهای خود کرده بودند. در طول چند سال گذشته سونی با رویداد State of Play، نینتندو با Nintendo Direct و مایکروسافت با Xbox Games Showcase خود به استقبال بازیکنان رفته‌اند و از E3 فاصله گرفته‌اند.

سپس با شیوع کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰، E3 و سایر رویدادهای حضوری صنعت بازی مانند GDC و گیمزکام کنار گذاشته شدند و از آن زمان شاهد رو‌یداد آنلاین جدیدی با نام Summer Game Fest بوده‌ایم که ناشران و توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را در آن نمایش دهند.

از سال ۲۰۱۹ تاکنون رویداد حضوری E3 برگزار نشده است، اما در سال ۲۰۲۳ این رویداد به‌عنوان یک نمایشگاه دیجیتال برگزار شد. سال ۲۰۲۲ نیز برگزاری E3 لغو شد و هرچند در آن زمان گفته شد که این رویداد در سال ۲۰۲۳ به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد. اما اکنون طبق این گزارش، ظاهراً باید برای همیشه با E3 خداحافظی کرد.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/e3-gaming-convention-canceled-death

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *