Embodme Erae II hands-on: یک کنترلر MPE MIDI قابل تنظیم برای سینت های نرم و تجهیزات آنالوگ شما

اصلی دوران لمس یکی از جالب ترین ها بود MPE کنترلرهایی که در چند سال گذشته عرضه می شوند. اما کمتر از سه سال است که وارد بازار شده است. بنابراین زمانی که Embodme ظاهر شد، چیزی غافلگیرکننده بود NAMM 2024 با Erae II، تکرار بعدی کنترلر قابل تنظیم با ارتقاء قابل توجه و یک ویژگی جدید غیرمنتظره.

اکنون، توجه به این نکته مهم است که نسخه Erae II I که توانستم آن را آزمایش کنم، یک نمونه اولیه بسیار اولیه بود. چند اشکال وجود داشت، ساختار قطعاً لبه‌های ناهمواری داشت. اما این شرکت زمان زیادی دارد تا این موارد را برطرف کند. کمپین Kickstarter در ۱۵ فوریه با تاریخ مورد انتظار ارسال در ماه ژوئن افتتاح می شود.

Embodme Erae II hands-on: یک کنترلر MPE MIDI قابل تنظیم برای سینت های نرم و تجهیزات آنالوگ شما
ترنس اوبراین / انگجت

اما چشم انداز از قبل روشن است. سطح اصلی تا حد زیادی یکسان است، یک گستره صاف منفرد با نورهای RGB در زیر آن. آنها برای نشان دادن طرح‌بندی‌های مختلف که می‌توانند سفارشی شوند استفاده می‌شوند. این می تواند یک صفحه کلید استاندارد، یک شبکه، یک فادر، یک ترتیب دهنده گام و غیره باشد. طراحی قطعاً حتی در این مرحله اولیه، ظریف‌تر است. همچنین تصدیق می‌کند که در حالی که قابلیت شخصی‌سازی کنترلر بسیار جذاب بود، شاید برای انجام تنظیمات بیش از حد به برنامه دسکتاپ و سطح بازی متکی بود.

نسخه به روز شده دارای تعدادی دکمه در بالای صفحه برای تعویض سریع طرح بندی ها، کنترل حلقه MIDI جدید و دسترسی به تنظیمات دیگر است. همچنین یک صفحه نمایش کوچک اما با وضوح بالا در گوشه سمت راست بالا در کنار یک چرخ دویدن قرار گرفته است. زوایای دید روی صفحه نمایش ثابت بود و بسیار واضح است، اما اندازه آن می تواند چالش هایی ایجاد کند. من نمی‌خواهم آن را با این نسخه اولیه سیستم‌افزار قضاوت کنم، اما باید به سختی چشم‌هایم را نگاه می‌کردم تا متن کوچکی را که تمام تکالیف MIDI را نشان می‌داد تشخیص دهم.

با این حال، خود کنترلر بسیار پاسخگو بود. حسگرهای جدید (۱۶۰۰۰ تای آنها به طور خاص) توانستند لغزش ها و تغییرات ظریف فشار من را با دقت باورنکردنی ردیابی کنند. این شرکت ادعا می کند که سطح بازی دارای دقت زیر میلی متری است. بدیهی است که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم واقعاً آن را در سالن نمایش آزمایش کنم، اما کافی است بگویم که دقیق بود.

نزدیک صفحه نمایش و دویدن در Embodme Erae II در NAMM 2024.
ترنس اوبراین / انگجت

من قبلاً می توانم بگویم که Erae به مقداری تفاوت ظریف نیاز دارد، هرچند، برای به دست آوردن نتایج واقعاً گویا از لمس بعدی. سطح قدرت زیادی ندارد، بنابراین تغییرات کوچک در فشار می تواند منجر به تغییرات بزرگ در صدا شود.

یکی از چیزهای شگفت‌انگیز این است که Erae II دارای پوسته‌های قابل تعویض خواهد بود. حس مورف (RIP) یا پخش شد، اما همچنین، نه. واحدی که من بازی کردم یک کاور سیلیکونی مانند نسخه اصلی داشت که شرکت می گوید برای کسانی است که می خواهند Erae II را با چوب درام بنوازند. اگرچه این محصول با پارچه سفید عرضه می شود، که به طور خاص برای بهبود احساس و پاسخگویی برای کسانی که با انگشتان خود بازی می کنند طراحی شده است.

با این حال، تغییر پوسته ها کمی دخیل است. از آنجا که Embodme Erae را نه تنها به عنوان ابزاری برای استودیو، بلکه به عنوان یک دستگاه اجرای زنده می‌بیند، او می‌خواست مطمئن شود که پوشش‌ها ایمن هستند و در مقابل سوء استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین در واقع باید قاب را باز کنید تا روی پوسته جدیدی ظاهر شود. و از آنجایی که نمایشگر Erae از قبل قابل تنظیم است، داشتن پوسته هایی با طرح بندی خاص، فقط مواد متفاوت، آزاردهنده نیست.

نزدیک دکمه های میانبر Embody Era II در NAMM 2024.
ترنس اوبراین / انگجت

Embodme همچنین تعداد زیادی گزینه اتصال جدید را اضافه کرد. نسخه اصلی به سادگی دارای یک پورت USB-C و یک خروجی TRS MIDI بود. اما Erae II دارای دو درگاه خروجی MIDI، یک جک MIDI، دو درگاه USB، با قابلیت میزبانی یا دستگاه بودن، و ۲۴ خروجی آنالوگ قابل تنظیم است که می تواند گیت، ماشه و CV را به دنده خارجی ارسال کند.

بدیهی است که هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم Erae II تا چه اندازه در برابر استفاده در دنیای واقعی مقاومت خواهد کرد. اما مجموعه ای از ویژگی های امیدوارکننده و طراحی جذابی دارد. اگر می‌خواهید جزو اولین کسانی باشید که به دستتان می‌آیند، می‌توانید از ۱۵ فوریه در Kickstarter با قیمت‌های اولیه ۵۴۹ دلار یا ۶۴۹ دلار، بسته به اینکه چقدر زود می‌روید، از آن حمایت کنید. با این حال، زمانی که در اواخر سال به خرده فروشی برسد، قیمت آن ۷۹۹ دلار خواهد بود.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/embodme-erae-ii-hands-on-a-customizable-mpe-midi-controller-for-your-soft-synths-and-analog-gear منتشر شد. -۲۱۳۰۵۹۴۱۰٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/embodme-erae-ii-hands-on-a-customizable-mpe-midi-controller-for-your-soft-synths-and-analog-gear-213059410.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *