Epic Games در مبارزه ضد تراست با گوگل پیروز ظاهر می شود

گوگل پس از اینکه هیئت منصفه روز دوشنبه تصمیم گرفت که غول وب یک انحصار غیرقانونی را از طریق فروشگاه برنامه اندروید خود اداره می کند، یک پرونده تاریخی را علیه Epic Games شکست داد.

این تصمیم در پایان یک آزمایش یک ماهه اعلام شد که خود بخشی از یک مناقشه حقوقی طولانی‌تر بین گوگل و اپیک گیمز بود که از سال ۲۰۲۰ ادامه داشت.

نتیجه این امکان را دارد که به طور قابل توجهی بخش فروشگاه برنامه را مختل کند و به توسعه دهندگان برنامه قدرت بسیار بیشتری در مورد نحوه توزیع برنامه هایشان و نحوه کسب درآمد از آنها بدهد.

معاملات پرطرفدار:

تنها پس از چند ساعت رایزنی، هیئت منصفه در سانفرانسیسکو با آن طرف شد فورتنایت-maker Epic Games، موافقت می کند که Google در بازار فروشگاه اپلیکیشن موبایل انحصار دارد و اقدامات ضدرقابتی را انجام می دهد که بر شرکت بازی تأثیر منفی می گذارد.

مناقشه فعلی در سال ۲۰۲۰ زمانی که گوگل و اپل آغاز شد حذف شده فورتنایت از فروشگاه های برنامه آنها پس از آن که Epic سیستم پرداخت درون برنامه ای خود را پیاده سازی کرد تا از واگذاری کاهش فروش به غول های فناوری جلوگیری کند.

در پاسخ به تصمیم هیئت منصفه در روز دوشنبه، اپیک گیمز این حکم را تشریح کرد به عنوان “برنده ای برای همه توسعه دهندگان و مصرف کنندگان برنامه در سراسر جهان” و افزود: “این ثابت می کند که شیوه های فروشگاه برنامه گوگل غیرقانونی است و آنها از انحصار خود برای استخراج هزینه های گزاف، سرکوب رقابت و کاهش نوآوری سوء استفاده می کنند.”

این دادگاه گفت که این آزمایش شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد گوگل “مایل است میلیاردها دلار برای خفه کردن فروشگاه های برنامه جایگزین با پرداخت پول به توسعه دهندگان برای کنار گذاشتن تلاش های فروشگاه خود و برنامه های توزیع مستقیم و ارائه توافق نامه های بسیار سودآور با سازندگان دستگاه در ازای حذف فروشگاه های برنامه های رقیب بپردازد. ” . این معاملات با هدف تثبیت تسلط گوگل به عنوان تنها فروشگاه اپلیکیشن در شهر بود – و کارساز بود. بیش از ۹۵ درصد از برنامه ها از طریق فروشگاه Play در اندروید توزیع می شوند.

در همین حال، ویلسون وایت، مدیر اجرایی گوگل، شرکت خود را اعلام کرد قصد دارد حکم را به چالش بکشدو افزود: “اندروید و گوگل پلی انتخاب و گشودگی بیشتری نسبت به سایر پلتفرم های تلفن همراه بزرگ ارائه می دهند. آزمایشی نشان داد که ما به شدت با اپل و اپ استور آن و همچنین فروشگاه های برنامه در دستگاه های اندروید و کنسول های بازی رقابت می کنیم. ما این کار را انجام خواهیم داد. به دفاع از مدل کسب و کار اندروید ادامه دهیم و عمیقاً به کاربران، شرکا و اکوسیستم اندرویدی خود متعهد بمانیم.”

ماه آینده، قاضی جیمز دوناتو اقداماتی را که گوگل باید در نتیجه تصمیم هیئت منصفه در روز دوشنبه اتخاذ کند، اعلام خواهد کرد. ممکن است به گوگل دستور داده شود که قوانین Play Store خود را تغییر دهد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد مشتریان را به فروشگاه های برنامه رقیب راهنمایی کنند و به آنها اجازه دهد بدون هیچ عواقبی از پرداخت هزینه به Google برای خرید برنامه و خریدهای درون برنامه ای خودداری کنند.

اپیک گیمز با پرونده ای مشابه علیه اپل مبارزه کرده است. این یکی نیز همچنان در دادگاه ها پراکنده است و هر دو طرف در حال حاضر در حال تجدید نظر هستند.

توصیه های سردبیران







نتیجه این امکان را دارد که به طور قابل توجهی بخش فروشگاه برنامه را مختل کند و به توسعه دهندگان برنامه قدرت بسیار بیشتری در مورد نحوه توزیع برنامه هایشان و نحوه کسب درآمد از آنها بدهد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/epic-games-emerges-victorious-in-antitrust-fight-with-google/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *